Rejestracja
Rejestracja
FAQ
FAQ
Szukaj
Szukaj
Kup efekty
Efekty
My wszyscy
My wszyscy
Grupy
Grupy
Profil
Profil
Poczta
Poczta
Zaloguj
Zaloguj
Szybkość walki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai
 (« Zobacz poprzedni tematZobacz następny temat »)

Autor
Wiadomość
Semaron
Mieszkaniec Krain


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Czwartek 13 Kwiecień, 2006 14:57 Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie:
Czy nie dało by się jeszcze bardziej przyśpieszyć walki?
Koledzy nie chcą grać dlatego że według nich walka jest strasznie nudna.
Czy ktoś nie zna jakiegoś sposobu?

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Czwartek 13 Kwiecień, 2006 18:14 Odpowiedz z cytatem

Hm... U mnie walka jest bardzo dynamiczna, więc być może będę mógł pomóc. Ale najpierw napisz, w jaki sposób wygląda walka prowadzona u Ciebie na sesji. Zwłaszcza napisz, co ją tak bardzo spowalnia?

Moi gracze generalnie lubią rzucać kostkami; wprowadza to świetne wrażenie napięcia, niepewności, ryzyka. Czy mam rozumieć, że Twoi gracze nie lubią rzucania kostkami?

Aha - gracie w systemie Starter czy w pełną wersję?
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Semaron
Mieszkaniec Krain


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 14 Kwiecień, 2006 7:05 Odpowiedz z cytatem

Gramy w pełną wersję i walki wyglądają zupełnie jak opisano w systemie ale myśle że tu chodzi chyba o to że oni nie umieją się przyzwyczaić do takiego tempa, w każdym razie narzekają też na rzuty kostką.

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 14 Kwiecień, 2006 11:26 Odpowiedz z cytatem

Ok, spróbujemy to rozpracować dokładniej.
Jesteście jeszcze młodzi i nie wiem, jak tam z u Was matematyką, więc może całe to dodawanie troche Was spowalnia?

Na razie sugeruję żebyś:

1) Nie przejmował się za bardzo statystykami przeciwników dla swoich bohaterów. To znaczy, że powinieneś przed walką co najwyżej postanowić sobie w myślach: "ten potwór ma 12 W i średnią ilość ZDR. Cios k10+5". Nic więcej, żadnego sprawdzania, wertowania kartek itp. To nic, jeśli Twoje wymyślone dane nie będą się idealnie zgadzały z jakimiś zapiskami. Po pierwsze, każdy gatunek potwora może mieć swoje "odchyłki", a po drugie... gracze i tak nie będą o tym wiedzieli.

2) Dialog podczas walki mógłby wyglądać tak:

MG: Widzicie jakiś błysk w ciemnościach... panuje absolutna cisza... macie wrażenie, że coś jest nie w porządku... Widzicie nagły ruch i w ostatniej chwili dobywacie oręża (ewentualnie jakiś opis potwora). Rzucajcie Walkę.

G1: (wypada np. 7; dodaje to do walki na Karcie, np 10, zapisanej w tabeli w dolnym lewym rogu*) Siedemnaście.

MG: (w tym samym czasie też rzuca k10, wychodzi np. 3. Trzy dodać 12=15). Masz 2 przewagi.

Jeżeli inni gracze biorą udział w walce, MG podaje im teraz wyniki ich starć (przegrałeś o 1... walka wyrównana... 5 przewagi). W tym momencie Gracz 1 już wie, że wygrał i że ma rzucać obrażenia.

MG: Jakie obrażenia zadałeś?

G: (rzuca obrażenia, dodaje 2 przewagi. Skoro rzuty są kłopotem, proponuję pominąć obrażenia specjalne) Szesnaście. (Może dodatkowo sprawdzić, gdzie trafił - ale nie musi, to może być decyzja MG). Gdzieś w tułów.

MG: (Trafienie na 16 punktów potwora o "przeciętnym ZDR" da mu sie poważnie we znaki, ale jeszcze nie zabije; tylko to jest ważne. Teraz MG nawiązuje do wcześniejszego opisu). Odskoczyłeś w ostatniej chwili. Jakiś ciemny kształt zeskoczył na ziemię z drzewa w miejscu, gdzie stałeś przed chwilą. Błysnęły złowrogie ślepia... Dojrzałeś błysk kłów... zamachnęłeś sie... nie trafiłeś... Białe zębiska kłapnęły tuż koło twojej twarzy... Odepchnęłeś zwierzę tarczą i machnęłeś mieczem na oślep. Szarpnięcie i ryk bólu podpowiedziały ci, że trafiłeś... (w każdym razie jakiś opis walki) Stwór żyje jednak dalej; przygotuj się do dalszej walki.

I teraz albo nowa tura, albo opis dla następnego gracza. Czasem warto zrobić taki opis, gdzie MG opisuje walkę np. bohatera Gandalfa, ale mówi do innego bohatera, np. Froda: "widzisz, jak Gandalf podnosi dłonie... wykwita z nich jaskrawy rozbłysk światła... czujesz uderzenie mocy, kiedy..."

Tylko to, co jest powyżej na czerwono, jest potrzebne, jeśli wykorzystujemy kostki. Przeczytaj teraz tylko to, co jest na czerwono. Zajęło długo? Walka może być taka szybka! To zaledwie parę słów. U mnie ta faza, kiedy się je mówi, nie zabiera więcej niż kilka sekund - no ale trzeba być szybkim w obliczeniach   Wink


* Przy okazji, w miejscu, które niżej zaznaczyłem na zielono, powinna znajdować się suma S Ciosu, WW i Wprawy w walce orężem. Zaznaczam to wszystko obrazku poniżej. W przeciwnym wypadku, te wszystkie cechy Gracz musiałby dodawać przy każdej walce, a to by była mordęga Wink




Ale jeżeli obliczenia typu 11+8 są nadal dla Graczy zbyt męczące, to sorry... są za młodzi do tej gry.

Gdybyś miał dalsze pytania, pisz.
Aha, na koniec: oczywiście będziecie grać tak jak Wam będzie pasowało. Możecie sobie dowolnie zmieniać reguły. Zastanów się, czy nie lepiej niektórych walk - albo może nawet wszystkich - rozgrywać tylko przy pomocy opisów MG - taki storytelling.

Poza tym, generalnie nie jest dobrze, jeśli sesja polega na samych walkach. Walka to powinna być raczej kulminacja przygody, scena pełna napięcia, która się pojawia to tu, to ówdzie. No, chyba że akurat sesja jest np. obroną zamku.
____________



Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Niedziela 28 Wrzesień, 2008 17:03, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Semaron
Mieszkaniec Krain


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Poniedziałek 17 Kwiecień, 2006 19:31 Odpowiedz z cytatem

Thanks Whitefire. Pomogło teraz gramy sesje za sesją, w wolnym czasie oczywiście. Ale walki i tak sprowadziliśmy do rzadkości zwykle walka jest tylko momentem pod koniec sesji bo większość walk zastępuje zagadkami logicznymi. Niektórzy z moich graczy wychodzą z siebie żeby odpowiedzieć poprawnie mrocznemu elfowi pilnującemu mostu w Podmroku  Laughing

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Powrót do góry ⇑
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 
  
Strona glówna | Mapa serwisu | O stronie | Podziekowania | Kontakt
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich


© 2004 -2016 Mariusz Moryl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - modified by Mythai Team

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ulatwienia identyfikacji uzytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawien Twojej przegladarki oznacza, ze beda one umieszczane w Twoim urzadzeniu koncowym. Pamietaj, ze zawsze mozesz zmienic te ustawienia.