Rejestracja
Rejestracja
FAQ
FAQ
Szukaj
Szukaj
Kup efekty
Efekty
My wszyscy
My wszyscy
Grupy
Grupy
Profil
Profil
Poczta
Poczta
Zaloguj
Zaloguj
Trucizny, zionięcia itp.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai
 (« Zobacz poprzedni tematZobacz następny temat »)

Autor
Wiadomość
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 12:46 Odpowiedz z cytatem

Znaleźliśmy sobie ostanio z Asthaordem przemiły temat do dyskusji (listownej) - trucizny. Przenoszę to tutaj, bo może ktoś jeszcze sie wypowie.

Sprawa wygląda tak: nie wiemy, jak przedstawić zatrucia różnymi truciznami w liczbach. W zasadzie to sprawa dotyczy nie tylko trucizn, ale skupmy się na razie na nich.

Jak na razie, jest oczywiste, że trucizna powinna mieć jakąś siłę, wyrażaną w obrażeniach, np:

2k6 /sekundę przez 5 s
k4 /minutę przez dobę

itp.

Ale Asthaord usiłuje mi wytłumaczyć coś jeszcze, a ja, tępy Rolling Eyes zrozumieć go nijak nie mogę, więc... no właśnie, Asthaord, wiem że już masz powyżej uszu tej dyskusji, ale bądź tak dobry i wytłumacz jeszcze raz, o co chodzi.  Wink
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 14:04 Odpowiedz z cytatem

Nie omieszkam   Razz  

Chodzi o to, że - jeśli jeszcze ktoś nie wie, zajmuję się bestiariuszem do systemu - niektóre istoty mogą wstrzykiwać jad przy ugryzieniu. I tak, przykładowo, piszę w opisie istoty:

"- Zatrucie - kły X są zatrute; jeśli X ugryzie ofiarę, to musi ona zdać test na Wytrwałość z modyfikatorem -5. Niepowodzenie tego testu oznacza, że przez następnych 1k6 rund istota będzie otrzymywać 1k4 obrażeń na rundę."

TO TYLKO PRZYKŁAD! Oznacza to, że ofiara z Wytrwałością 10 po zatruciu musi wyrzucić 5 lub mniej na k10 (10-5=5) - nieudany rzut powoduje, że organizm nie zdołał zwalczyć trucizny, i że istota będzie otrzymywać obrażenia. Whitefire'owi ten system się nie podoba, jeśli dobrze zrozumiałem według niego nie ma sensu robić testów na zwalczenie trucizny. Ja uważam, że takie testy są potrzebne - przecież raz się może zdarzyć że trucizna nie podziała (tzn. test będzie udany; MG może to zwalić na np. za małą dawkę), a raz że zwali z nóg (tzn. test nieudany; trucizna szybko rozeszła się po ciele).

Ów modyfikator (w przykłądzie -5) może ulec zmianie, jeśli np. istota ma wrodzoną odporność na trucizny, już się spotkała z jedną konkretną trucizną itp.
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 15:04 Odpowiedz z cytatem

Aha, już rozumiem trochę lepiej. Może nawet zrozumiałem całkiem. Wreszcie Razz  Ale dalej sie nie zgadzam   Heh  Już tłumaczę.

Wydaje mi się, że próbujesz wprowadzić, hm... unikanie trucizny już po jej wniknięciu do organizmu. Chociaż to dziwnie brzmi.

No właśnie, wg mnie trucizna albo jest trucizną, więc działa, albo nie, więc nie działa. To, że ta sama porcja cyjanku zadziała różnie na różnych, to tylko kwestia wagi i odporności (a więc zależy tylko od organizmu), a nie od trucizny. To by znaczyło, że ewentualne modyfikatory można ustanawiać wyłącznie dla postaci, a nie dla trucizny. Dlatego od siły działania trucizny odejmowana jest Wtr., która jest różna dla różnych postaci.

Po co truciźnie ten modyfikator? Załóżmy, że gość, który zażyje cyjanek, zda potem test (niech będzie, że trudny). Ale zda. I co? Cyjanek w ogóle nie podziałał? (Co innego test, czy postać np. spostrzeże, że spożywa cyjanek.)

Może co innego, gdyby postać miała wrodzoną/nabytą/magiczną odporność na trucizny w ogóle albo cyjanek w szczególności. Wówczas mógłbym to sobie wyobrazić jako stały dodatni modyfikator do Wtr, rozpatrywany w tkich sytuacjach. Rodzaj "umiejętności", jeśli użyć słownictwa z innych systemów.

Cytat:
raz się może zdarzyć że trucizna nie podziała (tzn. test będzie udany; MG może to zwalić na np. za małą dawkę), a raz że zwali z nóg (tzn. test nieudany; trucizna szybko rozeszła się po ciele).


Z punktu widzenia węża, nie trucizny (fajny tekst, nie?) to rzeczywiście trucizna wstrzykiwana może być różna. Np. przed chwilą wąż już większość zużył i teraz dawka jest inna. Albo jeden wąż ma ostrzejsze zęby, a drugiemu zapchało prawy kanalik. Ale może takie sprawy lepiej rozwiązać, dając odpowiednio wiekszy czynnik losowy przy obrażeniach, np. 1k10 co 5 minut przez pół godziny?

W takich wypadkach co prawda Wytr liczy się tylko raz (? - tak przynajmniej ja gram). Akurat w tym wypadku mogłoby więc się zdarzyć, że trucizna zada od 5 do 60 pkt obrażeń. To chyba dość duży rozstrzał, żeby oddać punkt widzenia węża Smile
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 16:02 Odpowiedz z cytatem

Czyli jak, według ciebie, powinien brzmieć ten tekst do opisu zatrucia jako zdolności ataku?
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 16:56 Odpowiedz z cytatem

Dla trucizny, której dawka lub siła jest duża - większe obrażenia.
Dla trucizny, której dawka lub siła (lub jedno i drugie) jest mała - mniejsze obrażenia

Dla zwierząt, których trucizny łatwiej uniknąć np. przy ugryzieniu - większy czynnik losowy (np. k20+2)
Dla sytuacji, w których trucizny trudniej uniknąć, mniejszy czynnik losowy (np. k3+20)

Trucizna, która działa powoli - małe ilości, a długo (k6 co 5 min. przez dobę)
Trucizna, która działa prędko - duże ilości, a krótko (k20 co 5s przez pół minuty).

No i może, hm... to w sumie byłoby to, o co ci chyba chodziło, tylko na inny sposób... jeżeli juz chciałbyś truciznę, która działa długo, a "bardziej da się jej uniknąć", to lepiej zastosować obrażenia takie:
- k12 co godzinę przez 5h (max. 6x12=72; min. 6x1=6; śr. 39 chyba Smile )
a podobna trucizna, której "mniej da sie uniknąć", to by było:
- k6 co 25 min przez 5 h (max. 12x6=72; min. 12x1=12; śr. 42).

Zauważ, że maksymalne obrażenia są takie same i czas dzialania trucizny jest też taki sam, a mimo tego po tej pierwszej można odnieść mniejsze obrażenia niż po tej drugiej. Proszę bardzo, oto twój czynnik losowy zależny od trucizny Smile

Wiem, że takie coś jest bardzo męczące dla osoby, która to wymyśla (wiem, bo dokładnie na tej samej zależności są oparte obrażenia od broni, które sam wymyślałem - k10+2 od miecza i k6+5 od topora to średnio to samo, ale...) - za to później, podczas gry, jest to uproszczenie dla graczy.

Sorry, naprawdę dopiero teraz zrozumiałem, że to o co ci chodziło to chyba coś w rodzaju rzutów obronnych w AD&D. Tylko że ja naprawdę chciałbym, żeby Mythai było lepsze Smile  

Aha - Asthaord, dzięki za aniołki, są świetne ok
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Piątek 05 Maj, 2006 19:15 Odpowiedz z cytatem

Wyobraź sobie, że mi też bardzo zależy na tym samym co i tobie Wink no, dobra; będę musiał w takim razie dużo pozmieniać, ale czego się nie robi dla systemu Smile

Co do aniołów - dzięki, przynajmniej dwie noce nie poszły na marne (naprawdę Razz). Będą jeszcze dwa-trzy potwory na "A", jak je dostaniesz to weź je jako pierwszą część bestiariusza załącz.
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 13:41 Odpowiedz z cytatem

A co z trucizną, która powoduje obniżenie wartości atrybutu? Co z takimi atakami, co z zionięciami, co z atakami paraliżującymi?
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 14:36 Odpowiedz z cytatem

Dobre pytanie. Gdyby założyć, że trucizna działa zawsze tak samo i 5 gram narkotyku x za każdym razem będzie miało ten sam efekt na daną osobę, to można po prostu napisać, że 5 gram obniża Int. o 5 i tyle. Jeżeli jednak chcesz, żeby dawało sie tego uniknąć, no to może: zażycie narkotyku obniża Int. o k6. Albo nawet k6-1. Ewentualnie można zastosować to co niżej piszę o paraliżach.

Co do zionięć - nie widzę problemu. To są normalne obrażenia od ognia, obniżające Zdrowie i nic innego. Jeśli już, przetestowałbym R, Z, albo średnią obu - czy bohater np. zdąży się schować za kamieniem.

Ataki paraliżujące - problem jest w tym, ze mogą być chyba różne. Gdyby unikanie miało zależeć od Wtr (wywołany np. napojej), to zrobiłbym test Wtr. Gdyby miało zależeć od SW (magiczne, psychiczne), to zrobiłbym test SW albo przeprowadził walkę magią (jeśli ofiara potrafi czarować). Myślę, że w takich wypadkach możnaby zastosować Twoje rozwiązanie i napisać coś w stylu "ataku można uniknąć po zdaniu testu Wtr -3".

Ale tak naprawdę to myślę, że paraliże zdarzają sie względnie rzadko, więc znacznie płynniejszym rozwiązaniem dla gry jest zwyczajny test prawdopowdobieństwa (rzut k100) określany przez MG na bieżąco. Chociaż zastrzegam, że mogę się mylić - ja po prostu nie bardzo wyobrażam sobie gry, podczas której trzeba sprawdzać takie szczegóły jak modyfikator do testu na paraliż. Powiedzmy, że to takie moje ograniczenie   Razz
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 14:47 Odpowiedz z cytatem

Na trzynaście demonów zdolność paraliżu mają cztery   Neutral  
Zionięcia mamy z głowy, a to zatrucie obniżający wyglądałoby na przykład tak:

"- Zatrucie - istota ugryziona przez XXX traci 1k6-1 punktów Siły, które wracają w tempie jednaego dziennie"?
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 14:59 Odpowiedz z cytatem

Asthaord napisał:
Na trzynaście demonów zdolność paraliżu mają cztery   Neutral


A to paskudy...  Very Happy

Cytat:
"- Zatrucie - istota ugryziona przez XXX traci 1k6-1 punktów Siły, które wracają w tempie jednaego dziennie"?


Pięknie kombinujesz, jak dla mnie ok. Przyszło mi nawet do głowy 3k2-3, jeśli chcesz mieć 50% szans, że nie będzie żadnych obrażeń Smile
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 15:03 Odpowiedz z cytatem

Oczywiście ilość i jakość rzutów to kwestia względna i zależna od istoty Wink

Cytat:
A to paskudy...


Poczekaj aż dostaniesz opis demona va'astetha - to bydlę opętuje człowieka i przejmuje nad nim kontrolę   Twisted Evil
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 15:31 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
va'astetha


Dlaczego ta nazwa mi sie kojarzy z twoim nickiem?   Laughing
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Asthaord
Wojownik


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 648
Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Sobota 06 Maj, 2006 15:34 Odpowiedz z cytatem

Nie wiem   Shocked  nie robiłem żadnych powiązań... ani przynajmniej nie chciałem robić. Tak wyszło. Ale, IMHO, robi się offtopic... nie zamykaj tematu, White, może jeśli będą jeszcze jakieś wątpliwości to je tu będziemy rozwiązywać.
____________

Why So Serious?!

www.mythai.info

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 
  
Strona glówna | Mapa serwisu | O stronie | Podziekowania | Kontakt
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich


© 2004 -2016 Mariusz Moryl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - modified by Mythai Team

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ulatwienia identyfikacji uzytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawien Twojej przegladarki oznacza, ze beda one umieszczane w Twoim urzadzeniu koncowym. Pamietaj, ze zawsze mozesz zmienic te ustawienia.