Rejestracja
Rejestracja
FAQ
FAQ
Szukaj
Szukaj
Kup efekty
Efekty
My wszyscy
My wszyscy
Grupy
Grupy
Profil
Profil
Poczta
Poczta
Zaloguj
Zaloguj
Dawne Dni...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai
 (« Zobacz poprzedni tematZobacz następny temat »)

Autor
Wiadomość
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 12:16 Odpowiedz z cytatem

Ten temat poświęcony jest scenariuszowi epopei - niektórzy zechcą to nazwać kampanią - nad którym właśnie pracuję.

Zakładam go, moim zdaniem, o wiele, wiele za prędko, bo jeszcze przez długi czas publikacja się nie pojawi. Jest jednak we wstępie kilka wiadomości, z których być może niektórzy z Was zechcą skorzystać, albo przynajmniej zerkną na nie z ciekawością - dotyczą one głównie świata Mythai, którego tworzeniem pasjonuję się już... no, niektórzy z Was jeszcze nie mają tylu lat Smile
____________



Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Środa 22 Marzec, 2006 21:45, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 12:18 Odpowiedz z cytatem

1. Wstęp

1.1 Ogólnie

Moi Drodzy, przed Wami wielka przygoda! Przeznaczona jest dla Systemu RPG Mythai® opublikowanego na witrynie www.mythai.info i zgodnie z nazewnictwem przyjętym w tym systemie, nie jest to jakiś tam pojedynczy scenariusz, nie kampania nawet – ale prawdziwa epopeja. A to znaczy, że przy pomocy Dawnych Dni Mythai możecie się bawić nie tylko dni i nie tylko miesiące, ale przez całe lata. Chyba że, oczywiście, zdecydujecie się pójść na skróty. Bądź co bądź, nie da się tak naprawdę przewidzieć, jak potoczą się koleje gry Role Playing.
Aby grać, potrzebujecie kilku rzeczy:
1. Znajomości Systemu RPG Mythai®.
2. Kart bohatera.
3. Kostek: k4, k6, k8, k10, k12, k20 (szczególnie niezbędna jest k10).
4. Grupy przyjaciół: Mistrza Gry oraz najlepiej 3 do 5 Graczy.
5. Miejsca, czasu i chęci!
6. Przydadzą się też różne pomoce dostępne na stronie www.mythai.info/rpg/dod_d01.php.
Z racji na długość Gry, zdecydowanie proponujemy rozpoczęcie epopei (tej i każdej innej) nowymi postaciami, o takiej wysokości statystyk, jakie uzyskuje się tworząc postać według reguł systemu. Powinny to być postacie raczej bez większego doświadczenia, za to z potencjałem na bohatera...
Historia, którą przy pomocy Dawnych Dni... przeżyjecie wespół z przyjaciółmi, osadzona jest w realiach krain Mythai: w Sarii i Tahari. Mapy tych dwóch krain wraz z opisem są dostępne na www.mythai.info. Jednocześnie, ta opowieść wprowadza wiele nowych, uprzednio nie publikowanych elementów dotyczących świata i jego mieszkańców, ich kultury, historii i magii. Zachęcamy do zmieniania tego wszystkiego i przerabiania na własne potrzeby; zabawa będzie wówczas tym bardziej niepowtarzalna i wyjątkowa.
Ponieważ Gracze wcielą się w postacie początkujących, ubogich poszukiwaczy przygód, jest nawet wskazane, aby z początku nie wiedzieli za dużo o otaczajacym ich nowym świecie. Będą go odkrywać powoli, w miarę rozwoju wydarzeń. Nie chodzili przecież do szkoły, bo nauka to luksus dla garstki najmożniejszych. Nie podróżowali wiele, bo ich historia się dopiero zaczyna.


1.2 Mythai

Wszystkim, którzy jeszcze nie są w tej kwestii zorientowani, należy się krótkie wyjaśnienie na temat Mythai. Otóż, jeśli wyłączyć magię, jest to świat dość prymitywny. Jeśli koniecznie chcielibyście go przyrównać do jakiegoś okresu na Ziemi, można by powiedzieć, że poziom cywilizacyjny z grubsza odpowia kulturze Celtów na trochę przed naszą erą albo wczesnemu europejskiemu średniowieczu, powiedzmy z VI – VIII wieku. Nigdzie na Mythai nie jest znana kusza, ani tym bardziej proch czy bardziej skomplikowane maszyny. Szczytem technologii są katapulty, zwykłe wozy i długie łuki. Miejscami wykuwana jest dosyć dobra stal – oczywiście miejscami bywa ona udoskonalana magicznie – a także stosowane są prymitywne zamki. Zegary mechaniczne, pompy i tym podobne są niezwykłą rzadkością; dużo częstsze są już klepsydry.
Poza tym nie jest jednak tak źle. Wytwarzane są piękne ozdoby z różnych metali, dobre narzędzia, a nawet znane są metody wytapiania szkła. Tu i ówdzie budowane są świetne żaglowce, chociaż sekstans i astrolabium są nieznane. Pojawia się natomiast kierat, młyny wodne i wiatraki; istnieje siodło i – co ważne – pieniądz.
W tych warunkach cywilizacyjnych funkcjonują dosyć różne typy społeczeństw. Zmieniają się one zależnie od miejsca.
W Sarii, a więc na południu, istnieją przede wszystkim maleńkie królestwa, z reguły państwa – miasta. Władają nimi Magowie, królowie lub szlacheckie Rady (wyjątkiem jest Delan). Im dalej, tym słabsza władza; zazwyczaj poborcy podatków nie przeżywają w odległości większej niż dwa, trzy dni drogi od miasta. Tutaj wioski, grody, a nawet pojedyncze farmy rządzą się same, dumne i niezależne, nie znając panów; często wybierają małe rady, wójta albo kasztelana (grododzierżcę). Z tej właśnie przyczyny sąsiednie osady, jeżeli nie toczą wojen, są zwykle mocno zaprzyjaźnione i pomagają sobie nawzajem w trudniejszych chwilach.
Tahari to rozległa połać krain niemal bezleśnych: to ziemie znakomitych jeźdźców, którzy prowadzą łowiecki tryb życia, przypominając nomadów. Poruszają się w sporych tabunach, zwanych klanami, a ich największym skarbem są konie. Uznają jednak władzę zwierzchnią jednej osoby, a jest nią król zasiadający na tronie w Twierdzy Tahari, jedynym – za to jakim! – mieście w sercu stepów.
Ostatnią istotną sprawą jest religia. Nie zajmuje ona zbyt poczesnego miejsca w codziennym życiu mieszkańców. Ludy Mythai wierzą głęboko w obecność jednego Stwórcy, ostatecznego władcy ich żywotów; nie wznoszą jednak ku jego czci obiektów większych niż przydrożne kapliczki. Nie istnieje kościół, a uzurpowanie sobie jakiejkolwiek szczególnej pozycji w oczach Stwórcy, nawet gdyby chodziło o coś takiego jak kapłaństwo, byłoby prawdopodobnie przyjęte albo ze śmiechem, albo ze złością.
Istnieją natomiast miejscowe kulty potężnych bytów zwanych Potęgami albo Mocami, które w większości wywodzą się od Aenhei, Pierwszych Istot. Aenhei można porównać z aniołami i diabłami Ziemi: są nieskończone, nieśmiertelne i władają niezwykłą mocą. Czasem nazywa się je Filarami Świata, albowiem istnienie każdego z nich dotyka i odmienia całość Stworzenia. Większość Potęg pozostaje uśpiona, częsciowo uśpiona lub uwięziona, tak że nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na zwykłych ludzi. Być może to szkoda, że tak się dzieje, bo przychylne ludziom Moce byłyby władne odmienić los świata na lepsze, gdyby tylko mogły; z drugiej strony jednak, jest wiele Mocy, którym pomniejsze istoty są obojętne lub wręcz nienawistne. W zamierzchłych czasach, długo przed pojawieniem się istot śmiertelnych, właśnie za ich przyczyną toczyły się wojny, które rozdzierały niebo i raniły światy. Dlaczego takie upadłe i złe siły istnieją, pozostaje tajemnicą i ma nią pozostać aż do końca.
Wszystkie te wiadomości są czymś w rodzaju uproszczonego katechizmu znanego niemal wszystkim mieszkańcom Mythai; nie ma zatem przeciwwskazań, aby dowiedzieli się o nich również Gracze.
Wreszcie, ostatnia kwestia dotyczy magii. W różnych swoich przejawach jest obecna w wielu krainach Mythai, należy jednak wiedzieć, że w wielu miejscach nie wiadomo o niej zgoła nic, a nawet bierze się ją za gusła lub nie wierzy w jej istnienie – i tak właśnie będzie w regionie, gdzie Gracze rozpoczną swoją przygodę.



1.3 Czas to pieniądz...

Szczegóły związane z pomiarem rzeczy takich jak czas czy odległość są dość skomplikowane, toteż oszczędzę Wam w tym miejscu szczegółów; zamiast tego wspomnę tylko o kilku sprawach odróżniających Mythai od Ziemi.
Jeżeli chodzi o pomiar czasu, na Mythai funkcjonują dwa rodzaje miesięcy: słoneczne (jest ich osiem, po dwa na każdą porę roku) i księżycowe (jest ich około 12 na rok, ale nie mają nazw). Istnieje tydzień, (właściwie to telan, kwadra), ale zazwyczaj co ósmy tydzień ma 8 dni – w każdym razie w miejscach, gdzie ktokolwiek się takimi sprawami przejmuje. Istnieją godziny, chociaż mało rozumie, na czym polegają; zwykle noc dzieli się na: zachód, zmierzch, północ, noc, przedświt; a dzień dzieli się na: świt, ranek, przedpołudnie, południe, popołudnie, wieczór. Doba zaczyna się o świcie, Nowy Rok pierwszego dnia wiosny.
Nie istnieją metry i kilometry. Zamiast nich stosowane są miary zastępcze: krok, dłoń, długość konia, dzień drogi pieszo, rzut kamieniem itp.
Systemy monetarne są wbrew pozorom niezwykle skomplikowane i często sprowadzają się do ręcznego odważania monet, dlatego w Dawnych Dniach... stosujemy uproszczone zasady zgodne z Dodatkiem A do Systemu RPG Mythai®, według których:
30 miedziaków (M) = 1 sztuka srebra (denar, S);
10 srebrniaków (S) = 1 sztuka złota (dukat, Z).
W tym momencie, dla ogólnej orientacji, przytoczę kilka pozycji z cennika zawartego w tym dodatku: otóż w tym systemie monetarnym, przeciętna płaca miejskiego robotnika to 30 – 40 M za dzień, a przeciętna płaca, za którą człowiek może dosyć przyzwoicie wyżyć przez 30 dni to jakieś 3Z. Oczywiście możni kupcy i szlachta będą dysponować znacznie większymi kwotami.
Gwoli dalszej orientacji: nocleg w przydrożnej karczmie (we wspólnej izbie) to jakieś 10 – 12 M; bohenek chleba to koszt około 6 M; kufel piwa też 6 M; zwykły miecz jednoręczny (k10) k10+2 to już sztuka złota, a koń do jazdy wierzchem to rzadko mniej niż 8 Z (chociaż chłopską chabetę można i za 3 Z znaleźć). Warto też pamietać, że złoto jest jednak względnie rzadkie i zazwyczaj poza większymi miastami za wszystko płaci się srebrem i miedzią.
Uwaga! Bohaterowie rozpoczynający swoją przygodę w epopei Dawne Dni... mogą dysponować w chwili rozpoczęcia sumą większą niż 1 srebrniak lub jego odpowiednik w postaci np. noża.


1.4 Notka o językach

Jak się przekonacie za chwilę, historia zacznie się w... Makowicach. Niewielkiej wioseczce u podnóży Gór Dymnych, w górnym biegu rzeki Skry. I już czuję, że w tym miejscu trzeba wyjaśnić kilka kwestii związanych z nazewnictwem. W końcu „Makowice” – ajaj – jakie to polskie, hm?
Ludy Mythai w większości mówią Jedyną Mową: Eath. Jest to język dość odmienny od naszego, posługujący się innym alfabetem i innym zestawem dźwięków. A zatem, teoretycznie, nazwa taka jak Makowice nie istnieje; zamiast niej jest Effethion (effeth = mak). Nazwę Effethion można więc przetłumaczyć lub nie, ja jednak upierałbym się przy tłumaczeniu – zaraz wyjaśnię dlaczego.
Otóż Eath ma różne dialekty, tak że osoby pochodzące z różnych krain porozumieją się ze sobą, ale rozpoznają swoją odmienność. W związku z tym mowa osób pochodzących z okolic, w których ktoś się rodzi – brzmi bardziej swojsko aniżeli te same słowa wypowiedziane przez przybyszów z daleka. Również nazwy odległych miejsc będą brzmiały trochę obco. Właśnie po to, aby oddać tę różnicę, w tej epopei nazwy miejsc położonych w rodzimych okolicach bohaterów będą spolszczane – a wszystkie inne już nie. A zatem będą Roztoki, Grodzisko, Skra, Żabi Mostek – to wszystko nazwy miejsc i rzeczy położonych blisko Makowic – ale już o kilka dni drogi dalej spolszczenia znikną i pozostaną takie nazwy jak Torvan, Afon, Elleure.
Od tej reguły mogą się pojawić nieliczne wyjątki, ale, dla jasności, warto o niej wiedzieć. Nigdy nie będą spolszczane imiona osób – chociaż z przydomkami może być różnie.
Dalsze szczegóły dotyczące języka są, lub być może będą, opublikowane na stronie www.mythai.info. Zwłaszcza polecam ściągnięcie i zainstalowanie czcionki Eath High, która jest po prostu niezbędna do właściwego odczytania niektórych fragmentów tej epopei.


1.5 Historia

Historia Sarii i Tahari to właściwie historia ostatnich 600 – 800 lat. Oba te narody – jeśli o Sarii można tak powiedzieć – nauczyły się w tym czasie żyć we względnej tolerancji, chociaż niekoniecznie w zrozumieniu. Około stu lat temu wybuchła ostatnia większa wojna pomiędzy tymi krainami. Rzecz zaczęła się, kiedy władcy starożytnego miasta Nagad sprzeniewierzyli się traktatom podpisanym z Tahari i poczęli praktykować łupieskie wypady w głąb stepów. Oficjalnie zaprzeczali wszystkiemu, toteż nie wiadomo dokładnie, co w końcu przekonało Jeźdźców Tahari do zemsty. Mówi się, że w grę wchodziła miłość, być może jakiś nieszczęśliwy wypadek podczas jednego z rabunkowych rajdów. Jakby nie było, 63 lata temu trzy klany Jeźdźców pod dowództwem athana Harnona spadły na Sarię niczym wygłodniałe jastrzębie. Wiele wsi i grodów poszło z dymem, zaś sam Nagad został spalony do ziemi i pozostawiony jako zgliszcza ku przestrodze innych narodów.
Skłoniło to siły innych znaczących państw-miast do kontrataku. W rzeczywistości nie dało to wiele, ale mówi się, że armie Orvanu, Irvanu, Torvanu i Kehar przepędziły Jeźdźców, którzy nigdy więcej nie wrócili dalej na południe, niż sięgają Czarne Ostępy.
O dawnej historii świata zwykłym ludziom – a więc i Graczom – wiadomo niewiele. Z pewnością najdawniejsze powszechnie znane wydarzenie miało miejsce 1226 lat temu. Zakończyła się wówczas długa wojna i panowanie przeklętej, mrocznej Potęgi, której imię niestety uległo już zapomnieniu. Mówi się, że wiele lat sprzed końca tych zmagań naznaczonych było brakiem słońca i pór roku; rozpaczliwymi próbami przetrwania i niezrównanym heroizmem. Życie miało się wówczas ku schyłkowi, ale przetrwało. Jak by nie było, dla upamiętnienia zwycięstwa w owym dniu wprowadzono nowy kalendarz i rozpoczęto odliczanie nowej Ery, Ery Świtu; a zatem w chwili rozpoczęcia epopei mamy 1 dzień wiosny, 1226 Roku Świtu. Warto przy okazji wiedzieć, że 1 dzień wiosny to na Mythai jednocześnie 1 dzień roku. Bardziej szczegółowi z Was być może zechcą też odnotować, że właśnie mamy pełnię.

W tym miejscu należy przestrzec czytających, że kończą się wiadomości przeznaczone dla wszystkich biorących udział w Grze. To, co zostanie zapisane dalej, stanowi wskazówki i wyjaśnienia wyłącznie dla Mistrza Gry; jest absolutnie konieczne, aby osoby, które chcą zostać Graczami, nie czytały dalej. Wy poznacie to wszystko na sesjach.

_____________

I na razie tyle; reszty nie spodziewajcie się prędko. Najlepiej nie spodziewajcie się wcale - wtedy może kiedyś Was zaskoczę   Laughing  .
____________



Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Piątek 04 Maj, 2007 21:08, w całości zmieniany 2 razy

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 12:33 Odpowiedz z cytatem

Hm, może dodam jeszcze:

1.6 Informacje dla Mistrzów Gry


Mistrzowie Gry powinni wiedzieć, że powyższe informacje nie są pełne. Część tego, co brakuje, zapewne zechcecie dopowiedzieć sobie sami, ale w dalszej części Dawnych Dni... znajdziecie różne inne informacje dotyczące kultury, historii czy geografii Mythai. Gracz nie powinien ich znać od samego początku gry. Wiadomości te dotyczą mędzy innymi ludów innych niż Saharijczycy i Taharijczycy, które zamieszkują na obrzeżach znanych krain.
[...]

________________

I tym razem już naprawdę koniec   Wink
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Raziel-chan
Dowódca Oddziału


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 1947
Postać   Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 12:47 Odpowiedz z cytatem

Hm... Cos ta religia mi nie pasuje... Fajniej by było, gdyby były tam religie wchodzace sobie w paradę - wojny religijne od razu by wybuchły Smile
Apropos technologii - poczytaj sobie tego Rpga z Czarna Różą. W niej były 'lekkie' odwiedziny technologii - w postaci zbroi zasilanej energia kwantową, statku kosmicznego długości 5 tyś. kilometrów, wieży uzbrojonej jakl 22-wieczna forteca, mecha obronnego itp  Very Happy
Ale to wszystko przybyło z innego wymiaru... Ciekawie będzie sie patrzyło, jak to wpłynie na Mythai w nastepnych Rpgach z tej serii...

cya
Raziel-chan

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 14:05 Odpowiedz z cytatem

Czarną Różę oczywiście czytam na bieżąco! Osobiście odcinam się od rzeczy takich jak gwiezdne wojny, mechy czy kwanty, ale wolna wola Wasza.

Między innymi właśnie dlatego nie publikuję na razie zbyt wielu szczegółów dotyczących Mythai - jedno, że są one często niedopracowane, a drugie, że mogłoby się wtedy wydawać, że narzucam coś konkretnego. To, co jest opublikowane do tej pory jest raczej oderwane od jakiejkolwiek konkretnej rzeczywistości, i dzięki temu każdy, kto ma wyobraźnię, może te reguły wykorzystać u zastosować do swojej wizji.

Mythai jako świat jest dla mnie zdecydowanie bardziej osobistą kreacją i potrafię sobie wyobrazić, że publikacja szczegółów na jego temat niektórym bardziej by przeszkadzała, niż pomogła. Pomimo tego, scenariusza takiego jak Dawne Dni nie mogę już "zawiesić" bez zakorzenienia w konkretnych realiach.
____________



Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Wtorek 21 Luty, 2006 22:36, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Raziel-chan
Dowódca Oddziału


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 1947
Postać   Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 14:11 Odpowiedz z cytatem

Nie lubisz SF, czy po prostu nie lubisz mieszać fantasy i SF?

Nyo... Musiałem wstawić w Czarnej Róży jakiegoś naprędce wymyslonego boga... Smile

Tzn. W Mythai nie ma zawansowanej techniki. Ale masz zamiar jakoś rozwijac ten świat> tzn, nie stoi on przecież w miejscu i żyją w nim istotu mogące coś wynaleźć.

cya
Raziel-chan

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 21:01 Odpowiedz z cytatem

Raziel-chan napisał:

Nyo... Musiałem wstawić w Czarnej Róży jakiegoś naprędce wymyslonego boga... Smile

Very Happy Noo... gdybym napisał, że wszystkie posty na forum mają sie ściśle trzymać mojej wizji, której na dodatek nigdzie nie przedstawiłem, to byście mnie chyba co najmniej wyśmiali, hę?  Laughing Toteż niczego takiego nigdy nie napiszę; zmieniajcie i dodawajcie śmiało. A gdyby ktoś chciał koniecznie dopasować się do mojej wersji... bogowie czy Moce, to koniec końców tylko drobne różnice w nazewnictwie  Wink

Hm... a może jednak nie? Haczyk w tym, że siła Mocy ma w zasadzie te same źródła, ten sam charakter, co siła zwykłych Magów. Tylko skalę inną.

Cytat:

Tzn. W Mythai nie ma zawansowanej techniki. Ale masz zamiar jakoś rozwijac ten świat> tzn, nie stoi on przecież w miejscu i żyją w nim istotu mogące coś wynaleźć.


Nie, nie mam takiego szczególnego zamiaru. Na jakikowliek świecie, również fantasy, teoretycznie zawsze będzie cała cywilizacyjna rozpiętość: od kamienia łupanego po supertechnologie. O ile nie nastąpi jakas zagłada życia, to tylko kwestia czasu. Ja swoją twórczość skupiam po prostu na tym okresie, kiedy tego wszystkiego jeszcze nie ma.

Poza tym większość tych, która mogłaby zająć sie ich wynajdowaniem, zamiast tego woli zajmować się magią - i wcale im się nie dziwię.
____________



Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Wtorek 21 Luty, 2006 22:12, w całości zmieniany 1 raz

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Raziel-chan
Dowódca Oddziału


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 1947
Postać   Chowaniec

0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 21:53 Odpowiedz z cytatem

Whitefire napisał:

Poza tym większość tych, która mogłaby zająć sie ich wynajdowaniem, zamiast tego woli zajmować się magią - i wcale im się nie dziwię.


A ja tak. Poza tym, założę się, że wielu spośród nich nie ma talentu do magii - w końcu chyba w Mythai też trzeba mieć do niej talent, by jej używać, nie? Więc ci, co nie maja talentu, beda pracowali nad czymś, co im to zrównoważy.

Ale nic to - mam taki pomysł, żeby w Bzeyr umieścić laboratorium - smokowcy, jako nowa rasa, maja tez nowe pomysły.

Poza tym myślałem by Meridian - państwo-miasto drowów zrobić takie bardziej industrialne.

cya
Raziel-chan

Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość [ Ukryty ] Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Whitefire
Głos Potęg


Płeć: Płeć:Męska    Posty: 2980
Postać   Chowaniec

133331 Miedziaków
681 Denarów
0 Dukatów



PostWysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 22:41 Odpowiedz z cytatem

[quote="Raziel-chan"]
Whitefire napisał:
Ale nic to - mam taki pomysł, żeby w Bzeyr umieścić laboratorium - smokowcy, jako nowa rasa, maja tez nowe pomysły.

Poza tym myślałem by Meridian - państwo-miasto drowów zrobić takie bardziej industrialne.


Nie będę oponował - w każdym razie nie za głośno  Wink - ale jeśli ma to dotyczyć Mythai Forum RPG, to proponuję, żebyś założył w tej sprawie osobny temat, na właściwym forum, być może z możliwością głosowania. Tak żeby pozwolić wypowiedzieć się w tej sprawie innym.
____________


Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość   Odwiedź stronę autora Powrót do góry ⇑
Wyświetl posty z ostatnich:   

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mythai -> Systemy RPG Mythai Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 
  
Strona glówna | Mapa serwisu | O stronie | Podziekowania | Kontakt
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich


© 2004 -2016 Mariusz Moryl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - modified by Mythai Team

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ulatwienia identyfikacji uzytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawien Twojej przegladarki oznacza, ze beda one umieszczane w Twoim urzadzeniu koncowym. Pamietaj, ze zawsze mozesz zmienic te ustawienia.