|
|
|
|
|
|
Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Niedziela 24 Luty, 2008 19:45 |
|
|
Może. Nawet będzie lepiej - zaskoczenie. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
MitrisDowódca Oddziału Zmierzch Świata
Płeć: Posty: 4887 Chowaniec6306 Miedziaków
17 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Wtorek 26 Luty, 2008 20:36 |
|
|
Lepiej? W jakim sensie? ____________ Serkret z Przeszłości--> Asteria
Ofiara --> Morgan Smith
Bóg Imperator --> Katia Furia Wiatru |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 26 Luty, 2008 21:09 |
|
|
Wiesz... Nie będziesz znała świata na tyle dobrze, żeby nie być zaskoczoną, a ponieważ jest "realny" to przecież na tyle dobrze, żeby wiedzieć, jakie realia. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 01 Marzec, 2008 15:12 |
|
|
Ekhrm... Darkpotaaaatooooo! Darkpoootaaaaaaatooooooo!
To co z tą sesją?
Bo Karion powiedział, że mógłby prowadzić i ja jeszcze mógłbym to zrobić od biedy, i jeszcze kto inny mógłby się zgłosić... ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 01 Marzec, 2008 16:06 |
|
|
Niestety nie mam czasu na przeczytanie podręcznika i prowadzenie sesji. Zapisz mnie jako gracza. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 01 Marzec, 2008 18:36 |
|
|
To tak jak się umawialiśmy. Tą prowadzisz ty, jak się spodoba to ja poprowadzę następną. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 01 Marzec, 2008 23:26 |
|
|
Więc chyba skazani jesteście, nieliczni głu... ochotnicy, na mnie. Tyle, że mi się nie chce wymyślać dokładnej fabuły Tak, to lenistwo. Zwłaszcza, że chciałem oprzeć to na mini-powieści Czyhający w progu, a musiałbym ją przeczytać jeszcze raz... Kaaaarioooon... Może jednak ty? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
MitrisDowódca Oddziału Zmierzch Świata
Płeć: Posty: 4887 Chowaniec6306 Miedziaków
17 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Niedziela 02 Marzec, 2008 10:52 |
|
|
Moze w przerwie pomiędzy dyskusją kto jest MG, powiecie jakie mają być te postacie? Czy jest coś zakazane? ____________ Serkret z Przeszłości--> Asteria
Ofiara --> Morgan Smith
Bóg Imperator --> Katia Furia Wiatru |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 02 Marzec, 2008 21:33 |
|
|
Mają to być postacie z lat 20. XX wieku, nie przesadzone, dość realistyczne.
Najlepiej, aby gracze mieli jakąś koncepcję zawodu postaci i wylosowane statystyki. Nie będę zamieszczał tabeli z zawodami, ale po konsultacjach z graczem będę dopasowywał jego propozycję do konkretnego zawodu z podręcznika (w ekstremalnych sytuacjach można stworzyć nowy, ale jest ich na tyle dużo, że nie trzeba). Każdy zawód daje możliwość wyuczenia się konkretnych umiejętności zawodowych, więc uzupełni się je po określeniu zawodu.
Chciałbym postaci normalnie, nie super-bogaczy, nie komandosów, nie sławnych uczonych. Po prostu ludzi, którzy wzięli sobie drobny urlop, aby pomóc przyjacielowi...
Dodane po 6 godzinach 27 minutach:
Zamieszczam podstawowe cechy i sposób ich ustalania.
Podstawowe cechy:
S - Siła
Kon - Kondycja
BC - Budowa Ciała - ogólnie jak dobrze zbudowana jest postać, wysoka BC może również oznaczać otyłość
P - Poczytalność
ZR - Zręczność
WG - Wygląd
INT - Inteligencja
MOC - Moc - siła woli
WYK - Wykształcenie - nauka, odbyta przez postać... no, wiadomo
Pomysłowość - często można wyręczyć gracza testem Pomysłowości i dać mu jakąś koncepcję
Szczęście - czy uda się graczowi uniknąć spadającego głazu? Czy nadepnie na skrzypiącą deskę?
Wiedza - ogólna wiedza o świecie.
Chyba nie muszę więcej tłumaczyć?
Ustalanie cech:
S, ZR, Kon, WG, Moc - 3k6
BC i Int - 2k6 + 6
WYK - 3k6 + 3
P - MOCx5
Pomysłowośc - Intx5
Szczęście - Mocx5
Wiedza - WYKx5
Modyfikator obrażeń - dodaj BC do Siły i porównaj z tabelką
2-12 -1k6
13-16 -1k4
17-24 0
25-32 +1k4
33-40 +1k6
41-56 +2k6
57-72 +3k6
73-88 +4k6
Mod. obrażeń dodaje się do obrażeń w czasie walki wręcz.
Wt - Wytrzymałość - określa ilość punktów życia. Ustala się ją dodając KON i BC, i dzieląc przez 2, zaokrąglajac w górę.
PM - Punkty Magii - są równe MOCy Badacza (znaczy postaci)
PP - Punkty Poczytalności - aktualny poziom poczytalności postaci. Wynosi on P (MOC x 5). Maksymalna Poczytalność wynosi 99-Mity Cthulhu (z reguły na początku 99), jednak nie oznacza to, że postać od początku jest tak opanowana. W niektórych przypadkach Gracz może dopisać parę PP i wtedy dopiero patrzy się na maksymalną Poczytalność.
Umiejętności podam, kopiując kartę postaci (jak na razie nie mogę znaleźć po prostu w sieci, jak to ma miejsce np. w przypadku Warhammera), bo nie chce mi się przepisywać ich Poza tym są tam też różne inne pola do wypełniania (aczkolwiek nie zmuszam nikogo do drukowania karty postaci, to nie miałoby sensu )
Na razie powinna wam starczyć informacja: umiejętności mają różne wstępne poziomy zaawansowania, od 01 do 40 i są w skali procentowej (01-100). Mnożąc WYK przez 10 otrzymujemy punkty, jakie możemy wydać na każdą z ośmiu umiejętności zawodowych (czyli zależnych od konkretnego zawodu postaci). Mnożąc INT przez 5 otrzymujemy punkty na hobby, które możemy wydać na wszystko, prócz Mitów Cthulhu.
Według podręcznika, najważniejszymi umiejętnościami są:
Korzystanie z bibliotek, Spostrzegawczość, Język obcy, Targowanie się/wmawianie, Broń palna/do walki wręcz, umiejętność akademicka (np. fizyka, astronomia), Medycyna/pierwsza pomoc, Psychologia/psychoanalityka.
Fabuła przedstawia się tak: pewien gość wysłał list do przyjaciela, w którym prosi go o przyjazd do USA. Ten przyjaciel zbiera znajomych i przydatnych w okolicznościach zniknięcia ludzi, i jedzie do Arkham, Massachusetts.
Oczywiście to tylko skrót Jednak ważne, aby gracze uzgodnili między sobą rodzaje powiązań. Oczywiście nie muszą być rodzinno-przyjacielskie. Ja wybiorę kto zna "pewnego gościa". W aktualnej koncepcji to ktoś z Anglii, ale można to zmienić.
Aha. Prosiłbym już o karty postaci graczy. Wszystkich, którzy chcą grać. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Marzec, 2008 20:29 |
|
|
Och... Oczywiście, jeśli ktoś nie wie, a ja zapomniałem o tym wspomnieć, akcja rozgrywa się raczej w Ameryce (w końcu kraj Lovecrofta, no i twórców systemu, jak mi się zdaje).
Linki do karty postaci (mówiłem o niej wcześniej):
PRZÓD
TYŁ
Dokładne zasady znam ja. Na razie podam podstawy, a resztę najwyżej wytłumaczę w trakcie gry.
Umiejętności testuje się k100 - wynik musi być niższy od umiejętności. Jeśli gracz wyrzuci mniej niż 1/5 wartości umiejętności, czynność udaje mu się wyjątkowo dobrze, a w wypadku ataku - rzuca obrażenia dwukrotnie (zasada przebicia rozszerzona na wszystkie umiejętności).
W razie możliwości utraty punktów poczytalności, gracz powinien wykonać test odpowiedniej cechy (P). Jeśli podam np. 0/1k2 - oznacza to, że w przypadku udanego testu gracz nie traci PP (0), a nieudanego traci 1k2 punktów P.
Tabela porównawcza - w wypadku testu przeciwstawnego należy pomnożyć cechę "atakując" przez 5, pomnożyć cechę "broniącą się" przez pięć, odjąć je od siebie i odpowiednio zmodyfikować podstawową szansę na zdanie testu przez "atakującego" - 50. Np. 15 przeciw 18 to -3. Razy 5 to -15, więc szansa powodzenia dla postaci z cechą 15 wynosi (50-15) 35.
Walka podzielona jest na rundy - odcinek czasu o długości, że zacytuję podręcznik, "od kilku do kilkunastu sekund". Swoistą inicjatywą jest ZR. Najpierw atakują ci z gotową do strzału bronią palną, w kolejności zależnej od wysokości ZR. Potem następują inne czynności, ataki wręcz i strzały, jeśli broń ma szybkostrzelność np. 2, "porządkowane" osobno wg ZR. Ostatnie są strzały broni o szybkostrzelności 3.
Po udanym teście umiejętności MG może zdecydować, że gracz może postawić przy niej "krzyżyk". Nie dzieje się to jednak zawsze, a tylko przy tych nie-banalnych testach. Po jakimś czasie MG może zarządzić test doświadczenia. Gracze muszą rzucić 1k100 za każdy krzyżyk. Jeśli wynik jest wyższy od poziomu tej umiejętności - gracz rozwija ją o 1k10 punktów. Aż do testu doświadczenia nie można stawiać więcej, niż jeden krzyżyk przy jednej umiejętności.
Stworzyłem też dodatkową zasadę: strzał wielokrotny.
W ZC broń nie-automatyczna ma z reguły szybkostrzelność 1, 2, 3 lub 3/2, 1/2 itd. Oznacza to ile razy można strzelić w czasie tury (strzał/tura).
Wg mnie, gracz powinien mieć możliwość wpakowania całego magazynka w przeciwnika, chociaż niejako na oślep.
Wygląda to tak: gracz rzuca tyloma k2, ile wynosi liczba strzałów. Następnie testuje RAZ (normalnie testuje się każdy strzał osobno) odpowiednią umiejętność. Jeśli test się nie uda - traci wszystkie wykorzystane pociski - i szansę na więcej strzałów w tej rundzie.
Jeśli test się uda, każdy kolejny strzał będzie zwiększa rzut o 5. Najlepiej zrozumieć to na przykładzie:
Gracz ma pistolet o szybkostrzelności 3/2, czyli może wystrzelić 3 pociski na 2 rundy. Rzuca 3k2 - wypada 1, 2 i 1. Sumuje wyniki i wychodzi mu, że może wykonać 4 strzały na 2 rundy (4/2), a więc 2 strzały na rundę.
Gracz ma umiejętność pistolety na poziomie 50. Rzuca... 47. Trafia. Jednak drugi strzał zwiększa rzut o 5, a więc wychodzi 52. To więcej niż 50, więc drugi strzał nie trafia.
Ponadto strzelając w taki sposób praktycznie nie da się trafić w ruchomy cel.
Hmm... Co by tu jeszcze... Aha, wymagam raczej aktywności. Myślę, że ja będę co dzień przynajmniej wieczorem. Nie chcę jednej rundy walki rozwlekającej się na parę dni.
Jeśli ktoś nie będzie grał to jego postać zostanie wystawiona na targu bohaterów albo po prostu nic nie będzie robił, w tym nie będę za niego wykonywał rzutów. Niczym bezmózgi zombie będzie wlókł się za resztą. Straci w ten sposób możliwość uczestniczenia w fabule, rozwijania umiejętności czy nawet obrony.
Dodane po 2 godzinach 11 minutach:
Aha, pomyliłem się chyba. Punkty na umiejętności zawodowe to WYK x 20, a na hobby to INT x 10.
Ale to nikomu chyba nie zaszkodziło, bo prócz tej Darkpotato'a nie mam jeszcze żadnej karty postaci
Dodane po 15 minutach:
Hej, wszystkich innych (prócz Darkpotato) wcięło? Nikt nie ma pytań? A taka ładna była dyskusja i złośliwości na początku ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
MitrisDowódca Oddziału Zmierzch Świata
Płeć: Posty: 4887 Chowaniec6306 Miedziaków
17 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Wtorek 04 Marzec, 2008 15:33 |
|
|
Mam pytanie... ale czy jeśli je zadam na PW, to Ty mi znów nie odpowiesz? (to bardzo głupowate pytanie, a nie chcę się kompromitować ) ____________ Serkret z Przeszłości--> Asteria
Ofiara --> Morgan Smith
Bóg Imperator --> Katia Furia Wiatru |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 19:23 |
|
|
Chętni grache, streszchać się! ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 19:35 |
|
|
Hmm... Mitris, masz już pomysł na postać? Gilberta nie ma, i to by byli wszyscy. Ok, możemy grać we dwójkę. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 19:36 |
|
|
Ja, ty i Dark? To chyba 3 ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 19:39 |
|
|
Ja jestem MG. Więc się nie liczę ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 19:41 |
|
|
Przynajmniej 3. Bez MG. A najlepiej 4.
A jak nie będą grać... To złożymy ich w ofierze. bogom zewętrznym. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Marzec, 2008 20:13 |
|
|
Nie! Złożymy ich mnie w ofierze ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 06 Marzec, 2008 19:34 |
|
|
Mitris, prosiłbym o kartę, jeśli chcesz grać. Gilbert, kiedy się zdecydujesz? Karion, potrzebuję jeszcze twoich bagaży. Darkpotato, kiedy będzie obiecany dłuższy opis postaci?
Oddam wam karty postaci, gdy już wszyscy mi wyślą swoje projekty. I nie martwcie się zmianami na nich - wziąłem je z wcześniejszej edycji, ale są ładniejsze (znaczy, prostsze. Lepiej zeskanowane, no ) Różnią się tylko tym, że niektóre umiejętności wynoszą bazowo 0%, ale to ominiemy (i tak wynoszą po 01%, pamiętajcie!)
Niech gracze opiszą tu pokrótce swoją postać, tj. tak, jak poznały ją inne osoby, z którymi podróżowała, tj. inni gracze. Krótko i opisowo, bez żadnej szczegółowej histerii, tfu!, historii, chyba, że postać chce o tym rozmawiać. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 07 Marzec, 2008 14:29 |
|
|
No jaki ekwipun może mieć policjant na urlopie? ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 07 Marzec, 2008 18:57 |
|
|
Można na PW... Bo mógłbyś chyba wysłać, czy może ja mam myśleć za ciebie, ustalać za ciebie, pamiętać za ciebie i pisać za ciebie?!
Dodane po 2 minutach:
I, Mitris, będziesz grać, czy nie? Bo mam aktywnych dwu graczy i moglibyśmy już zacząć. Gilbert, ty też powiedz, czy rzeczywiście nie grasz, czy jednak tak
Dodane po 8 minutach:
I trzecia sprawa: chciałbym przetestować pomysł z Poltera. Niech więc każdy mi dośle jeszcze... ulubione powiedzonka postaci. To taki pomysł, żeby móc szybko zrobić postać "improwizowaną". Wyznacza to wasz charakter, więc po prostu musicie często mówić te powiedzonka ("I have bad feelings about this" ).
Innym pomysłem jest wypisanie kilku słów, jakie tylko przyjdą wam do głowy. Następnie dopisujecie do nich to, jak reaguje na nie postać.
Przykład:
Stare księgi - X nie lubi starych książek, kojarzą mu się one z kurzem, brudem, zgnilizną i odciskami tłustych palców. Zawsze stara się unikać takich rzeczy, gdyż powodują u niego obrzydzenie.
Powiedzcie, jak wam się te pomysły podobają i wybierzcie, jeśli chcecie tylko jeden z nich. Mi osobiście bardziej podoba się drugi. Po wybraniu większością głosów, należy przesłać mi taki dodatek. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|