|
|
|
|
|
|
Co o tym sądzisz? |
To może się udać |
|
73% |
[ 14 ] |
Pomysł niezły, ale nie da rady... |
|
21% |
[ 4 ] |
To nie jest nikomu potrzebne |
|
5% |
[ 1 ] |
|
Wszystkich Głosów : 19 |
|
|
Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 7:32 |
|
|
Dwóch (lub więcej) na jednego. W przypadku walki formacji jestem za rozdzieleniem walk na mniejsze potyczki, tak jak ma to miejsce w LOTR. Formacje będą przynosić raczej bonusy dla jednostek/pozwolą na dodatkowe manewry (szarża, walka z drugiego szeregu itp.) i może coś jeszcze. Chyba, ze uważasz, że walki całymi formacjami będą lepszym rozwiązaniem. ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 7:47 |
|
|
nie. ale uwazam ze przy walce kilku na jednego wszyscy powinni rzucac "walke". bo inaczej ten jeden mialby za duze szanse na wygrana.
a formacje powinny miec dosc duze bonusy, tyle ze musza byc stworzone z odpowiednich jednostek i miec ze soba sztandar. albo/i oficera. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 7:55 |
|
|
Cytat: | bo inaczej ten jeden mialby za duze szanse na wygrana. |
Niekoniecznie... Zawsze może być słabszy Zresztą nawet gdyby rzucano za wszystkich pod uwagę brana byłaby tylko najwyższa wartość. Zakładając oczywiście, że tylko zwycięska strona ma prawo ciosu.
Cytat: | a formacje powinny miec dosc duze bonusy, tyle ze musza byc stworzone z odpowiednich jednostek i miec ze soba sztandar. albo/i oficera. |
Sztandar i oficera, który w dodatku ma na tyle wysokie Dowodzenie, aby stworzyć formację i ją utrzymać. Tu się waham pomiędzy samym testowaniem Dowodzenia, a stworzeniem dodatkowego 'licznika' (Czyli z każdym użyciem dowodzenia odejmuje się od niego jakąś-tam-wartość) specjalnie do tego celu. ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:22 |
|
|
Cytat: | Zresztą nawet gdyby rzucano za wszystkich pod uwagę brana byłaby tylko najwyższa wartość. Zakładając oczywiście, że tylko zwycięska strona ma prawo ciosu. |
tak. ale nadal uważam, że rzucać powinien każdy
może zastanowimy się jakie cechy powinni posiadać żołnierze a jakie oficerowie/dowódcy? |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:23 |
|
|
Cytat: | może zastanowimy się jakie cechy powinni posiadać żołnierze a jakie oficerowie/dowódcy? |
Tak... Raczej powinniśmy
Cytat: | tak. ale nadal uważam, że rzucać powinien każdy |
Może... Stosowałem się do propozycji Domiusa, aby zmniejszyć ilość wykorzystywanych kości... ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:32 |
|
|
zwykły wojownik:
Walka - wyszkolenie w walce
Strzelanie - wiadomo
Siła ciosu - wiadomo
Pancerz - wiadomo
Zwinność - możliwość uniknięcia ciosu
Atak - ilość ataków
Fronty - możliwośc obrony przed określoną liczbą przeciwników
Odwaga - wiadomo
Zorganizowanie - cecha ta określałaby jak łatwo stworzsyć formację danych jednostek |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:36 |
|
|
Hmmm... Jeśli figurki miałyby mieć 4-5 cm wysokości to można by założyć, że metr to 2.5 cm, a więc nawet wygodniej byłoby grać używając cali.
Walka: można założyć, że najsłabsi żołnierze mają "statystyki" mniej-więcej takie, jak średnie statystyki początkującej postaci w RPG. Byłbym za używaniem większych wartości liczbowych (zamiast Walka 2 to Walka np. 14), co umożliwiłoby stosowanie kości k10 do porównywania szans na trafienie.
Jeśli walczą dwie figurki to po prostu bierze się ich Walkę, dodaje ew. bonusy (np. wygrywają bitwę i mają premię za morale), rzuca k10 i dodaje się wynik do wcześniejszego. Następnie porównuje się wyniki obu figurek i ta, która ma wyższy wygrywa starcie (czyli bardzo podobnie jak w Mythai). Dodatkowo można wprowadzić zasadę, że różnica między tymi wynikami daje premię do obrażeń zwycięzcy. Ponieważ obrażenia są małe (1 rana, 2 rany itd.) to mogłoby to wyglądać tak: jeśli różnica jest większa od obrony przegranego to dostaje on dodatkową ranę.
Wtedy jest odsunięcie się jednej figurki na metr, czy półtora. Następnie figurka, która wygrała starcie zadaje ilość ran, równą jej atakowi (lub sile, to jest do uzgodnienia) + modyfikatory (np. ten przy ustalaniu balansu sił) - ewentualny pancerz broniącego się. Tyle, że pancerz dający np. -2 rany byłby tylko u rycerzy itd.
Jeśli figurka ma więcej ataków niż 1 to podczas balansu sił może rzucić jeszcze raz k10 (ZAMIAST poprzedniego rzutu), ale wtedy atak "zużyty" na poprzedni rzut już nie "zadaje obrażeń". Przykładowo: żołnierz z 2 atakami bije się z wojownikiem z jednym. Rzuca k10, niestety wypada tylko 1, czyli dość mało. Poświęca jeden atak, rzuca k10 powtórnie i wygrywa starcie. Ale przy zadawaniu obrażeń zadaje tylko jedną ranę.
Figurka może być atakowana przez każdą figurkę, w której zasięgu stoi. Każda atakująca figurka powyżej wartości Frontów ma premię (na razie zakładam, że 1 do ran, można to oczywiście zmienić).
Jeśli parę figurek atakuje jedną "jednostkę" to sumują swoje cechy, chyba, że jest ich więcej niż 5, wtedy zachowują się tak, jakby tylko 5 najlepszych figurek atakowało. Podczas balansu sił sumują walkę i premie, ale już rzutu k10 - nie. Ataki również są sumowane, ale tak, że każde 2 jednostki powyżej 5 zadają tylko jedną ranę (to znaczy, jedna zadaje pół rany).
Byłbym za systemem, który do minimum ograniczyłby tabelki, a szczególnie takie jak "siła-obrona i jakie obrażenia". Informacje o premiach i karach za różne sytuacje byłyby chyba niezbędne.
Cytat: |
a formacje powinny miec dosc duze bonusy, tyle ze musza byc stworzone z odpowiednich jednostek i miec ze soba sztandar. albo/i oficera. |
Hmmm... A więc powinno być wielu oficerów? Ja myślałem, że tylko bohaterowie-dowódcy. Ale można i tak zrobić: sztandarowy musi być tego samego rodzaju co "jego" oddział (to znaczy: konny, pieszy). "Kosztuje" trochę więcej punktów dowodzenia, niż najsłabsza piechota/konnica. Sztandarowi walczą bardzo kiepsko, ale dają premie do morale. Oficerowie natomiast muszą być tego samego typu (konkretnego) co ich oddział. Mogą "kosztować" na przykład 3 razy więcej, ale lepiej walczą i dają kolejne premie do morale.
A więc, na razie cechy zwykłych jednostek to mogłyby być: Atak, Front, Obrona, Walka, Strzelanie, Pancerz, Zdrowie.
W systemie Mythai RPG Moc (Mana) jest zapisywana w dziesiątkach, a potem i w setkach. Jednak tutaj myślę, że lepiej byłoby zapisywać Moc w jednościach i tak, żeby 1 punkt Mocy mógł mniej-więcej zadać lub wyleczyć (ale nie wskrzesić - chociaż... to jest do przemyślenia) jedną ranę. Można też np. dać błogosławieństwo figurce, aby zadawała jednorazowo (chyba) dodatkową ranę albo przekląć ją, aby zadawała o jedną ranę mniej albo żeby obrywała jedną ranę więcej.
Trzeba by określić czary i ich koszta, gdyż w czasie bitwy zapewne nie będzie MG, który mógłby to kontrolować.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius
Ostatnio zmieniony przez Domius dnia Piątek 03 Sierpień, 2007 9:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:37 |
|
|
Hmm... Jeszcze Zdrowie, Obrona, Ruch. No i będą jeszcze jednostki władające magią. ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:44 |
|
|
Nie zauważyłem waszych nowych postów, bo pisałem.
Cytat: |
Zwinność - możliwość uniknięcia ciosu |
Według mnie to nie ma co komplikować starć zwykłych jednostek. Zwinność można zostawić dowódcom.
Cytat: |
może zastanowimy się jakie cechy powinni posiadać żołnierze a jakie oficerowie/dowódcy? |
Według mnie oficerowie to powinni być zwykli, tyle, że mocniejsi i dający morale żołnierze. A dowódcy do prawdziwi bohaterowie.
Według mnie powinna to być cecha, którą dodaje się do Morale (ewentualnie dodaje się, tyle, że "minus jeden")
Albo Szybkość
Cytat: | Siła ciosu - wiadomo |
Według mnie - niepotrzebne. Napisałem już, jak ja wyobrażam sobie walkę.
Cytat: |
No i będą jeszcze jednostki władające magią. |
Tu myślę, że należy magię ograniczyć do dowódców. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:50 |
|
|
Cytat: | Według mnie oficerowie to powinni być zwykli, tyle, że mocniejsi i dający morale żołnierze. |
muszą też mieć cechy pozwalające dowodzić odpowiednimi oddziałami.
nadal jestem za tym, żeby wprowadzić siłę. bo np. taki dobrze wyszkolony rycerz (np. alanti) może być szybszy/zwinniejszy od powiedzmy kesteri (krasnoluda) z gór, ale może nie dorównywać mu siłą.
takie jest moje zdanie. ale oczywiście, jeśli większość uważa inaczej, nie będę się upierał =P |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 9:58 |
|
|
Cytat: | muszą też mieć cechy pozwalające dowodzić odpowiednimi oddziałami. |
Można to potraktować luźno: dają premie do Morale i formowania szyków. Myślałem nad tym, żeby dodawali też trochę punktów Dowodzenia, ale... to by było bez sensu. Najpierw by się ich wykupywało za punkty Dowodzenia, a potem oni by część zwracali
Co do drugiego: znowu uważam, że nie ma co komplikować. Myślę, że bitewniak musi mieć zasady szybkiego rozstrzygania starć. Kesteri jest silny, Alanti szybki, a więc obydwaj mają więcej ataków. Mniej-więcej się równoważą. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 10:07 |
|
|
Cytat: | Jeśli figurki miałyby mieć 4-5 cm wysokości to można by założyć, że metr to 2.5 cm, a więc nawet wygodniej byłoby grać używając cali. |
Rzeczywiście
Cytat: | Ponieważ obrażenia są małe (1 rana, 2 rany itd.) to mogłoby to wyglądać tak: jeśli różnica jest większa od obrony przegranego to dostaje on dodatkową ranę. |
Rozumiem, że widzisz Zdrowie jako kilka, a nie kilkanaście punktów (W końcu jeśli bitwy mają być duże...).
Cytat: | zadaje ilość ran, równą jej atakowi (lub sile, to jest do uzgodnienia |
Raczej sile... Tyle, że zwycięstwo w potyczce nie musi wcale oznaczać zadania ran/y. Przydałby się jakis test...
Cytat: | (na razie zakładam, że 1 do ran, można to oczywiście zmienić) |
Wydaje mi się, że przy tylu modyfikatorach do ran jednostki nie 'żyłyby' zbyt długo...
Cytat: |
Hmmm... A więc powinno być wielu oficerów? Ja myślałem, że tylko bohaterowie-dowódcy. |
BOhaterowie-dowódcy i pomniejsi oficerowie. Wydaje mi się, że sam nawet o czymś tkaim pisałeś.
Cytat: | Sztandarowi walczą bardzo kiepsko, ale dają premie do morale. |
Dokładnie.
Cytat: | Oficerowie natomiast muszą być tego samego typu (konkretnego) co ich oddział. Mogą "kosztować" na przykład 3 razy więcej, ale lepiej walczą i dają kolejne premie do morale. |
Do 'plusów' dowódców dodałbym jeszcze różnorakie zasady specjalne. Choćby zapewnianie dodatkowych możliwości dla niektórych żołnierzy.
Cytat: | Tu myślę, że należy magię ograniczyć do dowódców. |
Czy ja wiem... Zwykłe jednostki również mogą operować podstawową magią.
Cytat: | Myślę, że bitewniak musi mieć zasady szybkiego rozstrzygania starć |
Właśnie... Zwłaszcza, że jak już ustaliliśmy, ma być przystosowany do wieeeeelkich walk
Cytat: | Najpierw by się ich wykupywało za punkty Dowodzenia, a potem oni by część zwracali |
Raczej |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 10:21 |
|
|
Cytat: | Rozumiem, że widzisz Zdrowie jako kilka, a nie kilkanaście punktów (W końcu jeśli bitwy mają być duże...). |
Dokładnie.
Cytat: | Raczej sile... Tyle, że zwycięstwo w potyczce nie musi wcale oznaczać zadania ran/y. Przydałby się jakis test... |
Jak nie? W RPG jest tak samo, tyle, że się testuje obrażenia, a tutaj to byłoby trochę bez sensu. A Atakiem... żeby było łatwo. Skoro Ataków i tak jest mało to czemu nie?
Cytat: | Wydaje mi się, że przy tylu modyfikatorach do ran jednostki nie 'żyłyby' zbyt długo... |
Hmmm... To jest skrajna sytuacja. Wyobraź sobie wojownika, który został otoczony przez wrogów. Jedni go walą mieczami i buzdyganami, ci z tyłu włóczniami. On by przeżył długo...
Cytat: | BOhaterowie-dowódcy i pomniejsi oficerowie. Wydaje mi się, że sam nawet o czymś tkaim pisałeś. |
Nie, ja się wręcz zdziwiłem waszej koncepcji oficerów. Ale teraz to przemyślałem i to może być dobre. Ale napisałem już, jak sobie wyobrażam oficerów.
Cytat: |
Do 'plusów' dowódców dodałbym jeszcze różnorakie zasady specjalne. Choćby zapewnianie dodatkowych możliwości dla niektórych żołnierzy. |
Tak, ja tylko ogólnie powiedziałem.
Cytat: |
Czy ja wiem... Zwykłe jednostki również mogą operować podstawową magią. |
No i tu właśnie ja myślę inaczej. Magia jest według mnie na tyle skomplikowana i potężna, że jednostka Maga powinna być figurką specjalną. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 10:27 |
|
|
Cytat: | Jak nie? W RPG jest tak samo, tyle, że się testuje obrażenia, a tutaj to byłoby trochę bez sensu. A Atakiem... żeby było łatwo. Skoro Ataków i tak jest mało to czemu nie? |
Właściwie... Zobaczy sie jak to bedzie wyglądać w praktyce.
Cytat: | Hmmm... To jest skrajna sytuacja. Wyobraź sobie wojownika, który został otoczony przez wrogów. Jedni go walą mieczami i buzdyganami, ci z tyłu włóczniami. On by przeżył długo... |
W LOTRze się zdarza Kiedyś miałem kilkanaście walk pod rząd jednym elfem (łucznikiem ) przeciwko ośmiu krasnoludami...
Cytat: | Ale napisałem już, jak sobie wyobrażam oficerów. |
Też tak myślę.
Cytat: | Magia jest według mnie na tyle skomplikowana i potężna, że jednostka Maga powinna być figurką specjalną. |
Nie jestem przekonany. A propos figurek specjalnych: dowódca, oficer, zwierzęta bojowe, bestie, machiny wojenne, eee... Niech Ci bedzie, Magowie. Coś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez Brat Gilbert dnia Piątek 03 Sierpień, 2007 10:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 10:46 |
|
|
Cytat: | W LOTRze się zdarza |
Dlatego musimy mieć lepsze zasady
Cytat: |
Nie jestem przekonany. A propos figurek specjalnych: dowódca, oficer, zwierzęta bojowe, bestie, machiny wojenne, eee... Niech Ci bedzie, Magowie. Coś jeszcze? |
Ja magów utożsamiam z dowódcami. Jeden mag na całą armię, staje na wzgórzu i miota piorunami... Czy może zwykli żołnierze, którzy czarują? Eee... ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 10:52 |
|
|
Cytat: | Ja magów utożsamiam z dowódcami. |
Czyli nie jednostka elitarna? Dobra, niech będzie.
Cytat: | Czy może zwykli żołnierze, którzy czarują? Eee... |
Figurki specjalne to nie są zwykli żołnierze ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 11:12 |
|
|
Ja już sam nie wiem, jaki podział stosujesz Jednostki specjalne, elitarne, zwykłe Tyle, że to tylko moje zdanie. Warto by było usłyszeć wypowiedź Netratha. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 11:13 |
|
|
Uznajmy, że specjalne=elitarne ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 11:33 |
|
|
podział:
- bohaterowie: dowódcy armii (którzy mogą być magami)
- oficerowie
- żołnierze: wszelkiej maści wojownicy
- jednostki specjalne: wszelkie potwory, machiny wojenne itp. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 03 Sierpień, 2007 11:39 |
|
|
Tak, tyle, że obok oficerów jeszcze sztandarowi ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|