Autor Wiadomość |
KaKaWędrowiec
Płeć: Posty: 68 Chowaniec5 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Wtorek 22 Listopad, 2005 22:25 |
|
|
Czy ktos z was gra w ten przecudny system, niedawno odrzuł a to za sprawą drugiej edycji która ukazała sie w czerwcu. Już jest pare dodatkow które warto zdobyc.
Ja jestem tym szczęsliwcem ze posiadam ten system, nie narzekam jak narazie. Przymierzma sie do kupienia Bestiariusza lecz jako tako nie jestem do niego przekonany, moze ktos go ma już i cos powie. A jak wam sie podoba nowa edycja? |
|
|
|
FayoWędrowiec
Płeć: Posty: 55 Chowaniec834 Miedziaków
19 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 25 Listopad, 2005 11:36 |
|
|
A co w nim jest innego w porónaniu ze starym Warhammerem? Nie widziałem nowej edycji, ale w starą ze dwa razy grałem, było dość fajnie chociaż MG był kiepśki. |
|
|
|
KaKaWędrowiec
Płeć: Posty: 68 Chowaniec5 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 25 Listopad, 2005 21:43 |
|
|
Troche sie świat zmienił, dopasowali go do tego z bitewniaka, mechanimka uległa zmianie (opiera sie na kosciach k10 i k100), magia jest całkiem inna, profesje też troszke inne. |
|
|
|
FayoWędrowiec
Płeć: Posty: 55 Chowaniec834 Miedziaków
19 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 26 Listopad, 2005 15:52 |
|
|
k100 to znaczy k10 i drugie k10? To chyba w starej też tak było? A może mi się myli... |
|
|
|
KaKaWędrowiec
Płeć: Posty: 68 Chowaniec5 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 26 Listopad, 2005 16:02 |
|
|
A starej także były te kosci, ale używało sie inych a teraz już nie, potrzebne są tylko te dwie. |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 26 Lipiec, 2006 13:45 |
|
|
Ja tam warhammera ściągnełem przez Osloskopa i wszystkie dodatki. A teraz jest taka akcja na osloskopie że skanują książki do staruch systemów RPG żeby nie pozamierały ____________ Mythai rulez |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 21 Październik, 2006 20:26 |
|
|
Tak sobie myślę, czy by sobie nie sprawić Warhammera. Moglibyście mi doradzić? Może ktoś kupował to wie w jakim sklepie się opłaca, co kupić oprócz podstawowego podręcznika (takie najbardziej niezbędne) itd. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 28 Listopad, 2006 20:38 |
|
|
nie wiem czy w twojej wiosce jest bard ale ja polecam o sory, toć nie wieś tylko warszawa a tak podobne... |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 28 Listopad, 2006 20:47 |
|
|
Damek napisał: | Ja tam warhammera ściągnełem przez Osloskopa i wszystkie dodatki. A teraz jest taka akcja na osloskopie że skanują książki do staruch systemów RPG żeby nie pozamierały |
Osloskop co to ?? ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 28 Listopad, 2006 21:10 |
|
|
Osłoskop, to strona z której można ściągać różne pliki przez np. EMule. Ale to temat do offtopa.
Wracając do tematu - masz Warhammera Ugurth? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 28 Listopad, 2006 21:32 |
|
|
nie ja w warhammera grywam czasami figurowego a tak poza tym to w D&D pomykam głównie ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 28 Listopad, 2006 21:37 |
|
|
Aha... Buuuuuu! Czy nikt mi nie pomoże?! ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 30 Listopad, 2006 6:34 |
|
|
Hmm warchammer powiadasz? A ja odpowiem tak... która edycja cie interesuje ? Ale nie wiem gdzie możesz to kupić ... |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 30 Listopad, 2006 14:25 |
|
|
2 Edycja oczywiście ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 12 Październik, 2007 14:33 |
|
|
Warchammer jest najwajniejszy i on rządzi |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 08 Styczeń, 2008 21:59 |
|
|
Dostałem go ostatnio pod choinkę. Wrażenie robi świetne. Twarda oprawa i ponad 260 stron, do tego pisane małym pismem (mniejszym niż normalnie w książkach) co wieczorem trochę męczy oczy (aczkolwiek mam wadę wzroku...). W środku klimatyczne kolorowe ilustracje, chociaż nie to jest najważniejsze. Na samym początku wita nas ciekawe opowiadanie, potem kartki wstęp czym jest RPG itp. Następny rozdział traktuje o tworzeniu BG. Swoją drogą jest to bardzo szybki i łatwy system tworzenia postaci. Następnie w sposób interesujący opisane są profesje. Jest ich ok. 120. Dalej możemy poczytać o zdolnościach i umiejętnościach, których też jest dużo, bo ok. 50, chociaż według mnie nie wszystkie przydatne. Potem opisany jest ekwipunek. Tutaj kończy się część dla Graczy (ok. 130 stron) i zaczyna się część przeznaczona dla Mistrzów Gry. Na początku opisany jest system walki. Opiera się, tak jak cała mechanika Warhammera na kościach k10 Według mnie dość szybki, a przy rozszerzonych zasadach bardzo realistyczny. W tym samym dziale są też zasady dotyczące ruchu. Dalszy rozdział dotyczy magii. Sztukę magiczną podzielono na 8 tzw. Wiatrów Magii, do tego dochodzą jeszcze 2 Wiatry zakazane, a także Magia Powszechna. Zastosowano nieco dziwny system nauki czarów, a mianowicie, gdy wybierzemy dany Wiatr (można tylko jeden "główny" + opcjonalnie zakazane) poznajemy wszystkie czary danego Wiatru. Inna sprawa jest z Magią Powszechną, gdzie każdy czar jest oddzielną zdolnością. Są tu też opisane czary Magii Kapłańskiej. Niestety, liczba zaklęć kapłanów opisanych w podręczniku jest mniejsza niż zaklęć dla Magów. Dalej w fajny sposób opisane są religie i wierzenia wyznawane w Starym Świecie. Następny rozdział (już IX) został poświęcony Mistrzom Gry. Znalazła się tu mechanika (oparta na kościach k10) podstawowe rady i wskazówki dotyczące prowadzenia sesji, rozdzielania Punktów Doświadczenia itd. Teraz dochodzimy do działu pod tytułem "Imperium", który jak sama nazwa wskazuje dotyczy Imperium (i też ogólnie Staremu Światu). Jest to świetny i szalenie interesujący tekst, który gdyby nie był w podręczniku do RPG mógłby być w podręczniku do historii. Następnie odnajdujemy króciutki i mało wyczerpujący (ok. 10 stron) Bestiariusz. Na zakończenie jest prosta i łatwa Przygoda. Na końcu książki znajdziemy też Kartę Postaci i Zaklęć, a także wzorniki, które mogą się przydać przy korzystaniu z mapy taktycznej. Uważam, że podręcznik jest świetny i mimo kilku drobnych wad wart polecenia. |
|
|
|
rusekMieszkaniec Krain
Posty: 9 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 12 Styczeń, 2008 20:56 |
|
|
Hmm... może to kogoś zainteresuje. Tworzę taki nieoficjalny dodatek do drugiej edycji Warhammera opisujący Arabię. Na mojej stronie jest już kilkanaście dosyć ciekawych (jak mi się zdaje) artykułów, które pomogą ujednolicić wizję tego tajemniczego kontynentu. W najbliższym czasie (o ile sesja na to pozwoli) będę dodawać kolejne artykuły, m.in. rozwinę magię piasków, dodam bestiariusz itd.
Projekt: Arabia Felix |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 12 Styczeń, 2008 21:32 |
|
|
Na razie jeszcze nie zapoznawałem się z treścią, ale projekt wydaje mi się ciekawy. Klimaty persko-arabskie są bardzo ciekawe, a niestety zaniedbywane (osobiście je lubię, głównie jednak dzięki Prince of Persia). ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
rusekMieszkaniec Krain
Posty: 9 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 12 Styczeń, 2008 22:55 |
|
|
Na razie skupiam się na opisie północy Arabii. Tam panuje ustrój podobny do tego z Imperium Osmańskiego. Stąd tytuły, prawo itd. Na tereny "Perskie" przeznaczyłem półudnie kraju, z Doliną Nippur. Jednak najpier chcę skończyć opis północy.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 24 Marzec, 2008 22:55 |
|
|
moj MG wprowadzil innowacyjna kraine w naszej sesji podobna do ZSRR (wiecie ruskie imiona, monety, kultura, inny ustroj i oczywiscie Syberia) dla mnie ciekawa odmiana ____________ only the truth make you prepared |
|
|
|
|