Autor Wiadomość |
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 17 Grudzień, 2006 10:17 |
|
|
Pomysł umarł? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 17 Grudzień, 2006 12:09 |
|
|
Resuscytacja |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 19:53 |
|
|
powoli wymyślam tą gierkę spisuje wszystko szybko to ona się nie pojawi ale postaram się jak najszybciej pokazać wam jak to będzie wyglądac jedno wiem nie będzie państw będą miasta zaczynac będziecie od nawet nie wsi bo będzie tam około 20 ludzi a rozrośniecie się do imperium myślę że aktualizacje będą co tydzień (w grze to będzie miesiąc) każdy z was będzie miał własny dział jak Balthazar zrobił ja będę raz na tydzień pisał wam wasze przychody we wszystkim na razie jestem w etapie robienia a raczej wymyślania budynków, tego ile kosztują i w ogóle. pomysły dalej tu proszę wygłaszać przydadzą się ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 20:07 |
|
|
Ugurth, budynki, jednostki, broń i inne szczegóły muszą być inne dla każdej rasy. Będziesz miał trochę wymyślania Chyba, że zamieścisz tu swoje pomysły dotyczące ich i jeden "zestaw" (ludzi najlepiej) a my zrobimy "zestawy" wzorując się na twoim. Oczywiście MG je potem zatwierdzi (lub nie) ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 20:20 |
|
|
ja to robie na zasadzie wszystkich budynków dla wszystkich takich samych a dane rasy będą miały jedynie dodatkowe budynki mam narazie 32 budynki i stanąłem ale powoli powoli jedynie na razie pisze że się zająłem tym że to tak nazwę "systemem" będzie do budynków potrzeba 3 podstawowych surowców ; granit drewno cegła oraz złoto do opłacenia budowniczych a niektóre budynki będą potrzebowały dodatkowych surowców ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 20:31 |
|
|
Granit? A nie lepiej zrobić tak jak ja pisałem? A co do jednostek, to mogą być takie same klasy: łucznik, jeździec itd. ale już statsy muszą być inne. No i uwzględnij surowiec tylko dla danej rasy. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 20:58 |
|
|
będzie tak jak pisałeś granit będzie wyjątkowym tworzywem kamień będzie a jednostki wojskowe zostaw mi ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 21:03 |
|
|
Niech ci będzie, możesz wszystko zrobić sam, ale mam nadzieję, że uwzględnisz "rady i komentarze" innych? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 21:17 |
|
|
na pewno:) nie martw się o to i nie sam z Sheilą dzisiaj na religi wymyślaliśmy budynki a altar powiedział że opracuje jednostki więc nierobie sam:) ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 20 Grudzień, 2006 21:18 |
|
|
Aha, to dobrze. Im większa grupa tym szybciej ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 6:20 |
|
|
Plan tworzenia jednostek -
I - Jednostki występujące w średniowieczu... (to podstawa )
II - Materiały potrzebne do stworzenia jednostki (Człowiek + widły = chłop [1 sztuka miedzi miesięcznie/rocznie{miesiąc lub rok to może być tydzień}] lub coś takiego.
III - Długość produkcji
IV - Zdolności (Przyrost zasięgu, walka w ręcz, tratowanie[konno] itp. zastanawiam się nad magią...)
V - oddziały, morale - dodatkowe bonusy, ucieczka... |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 13:49 |
|
|
Przydaliby się też bohaterowie, jednostki specjalne, doskonale walczące i mogące np.: zwiększać morale pobliskich jednostek (z oddziału, to potrafi każdy bohater), używać magii, specjalnych zdolności itd. Bohatera nie możnaby po prostu zatrudnić, potrzebne byłyby odpowiednie cechy państwa i spełnienie specjalnych wymagań (te podawałby każdemu MG - dla każdego byłyby inne, tak jak inni są ich bohaterowie) ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 20:18 |
|
|
Nie wiem, ale chyba rzeczywiście lepiej jeśli robi to MG. Natomiast ponieważ robią to również Sheila i Altar, czyli gracze (chyba) to my też powinniśmy wiedzieć o co chodzi i móc coś zmienić/zasugerować/ocenić zanim praca na 10 kartek A4 będzie skończona / ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 20:18 |
|
|
ano. to byłoby prostsze.
można by wymyślić też jakieś specjalne jednostki - bohaterów o wyjątkowych zdolnościach.
no i proponowałbym, by wszystko odbywało się w świecie mythai. o. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 20:20 |
|
|
nazwa
karczma
baraki(żołnierskie)
zbrojnia
koszary
kuźnia
szkoła
tartak
willa
siedziby(gildi)
magazyny
cmentarz
warsztat
bank
sklep
hotel
fort
wieża
świątynia
kaplica
kopalnia:
- kamienia
- węgla
- granitu
- piaskowca
- złota
- metalu
- miedzi
pole
glinianka
przystań rybacka
port
port wojenny
stocznia
ratusz
cegielnia
sąd
szpital
farma(zwierzęta)
więzienie
posterunek policji
huta
chata łowiecka
propozycje budynków bo mi pomysłów brak skoro tak bardzo chcecie miec udział potrzeba około 40 jeszcze i jeszcze wyodrębnię osobno militarne produkcyjne i publiczne
a dla Doniusa napisz mi dokładnie system walki który opracowałeś i proponowałeś ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:10 |
|
|
Netrath napisał: | można by wymyślić też jakieś specjalne jednostki - bohaterów o wyjątkowych zdolnościach.
no i proponowałbym, by wszystko odbywało się w świecie mythai. o. |
Tak jakbyś nie wiedział - bohaterów proponowałem dokładnie 3 posty przed tobą
A świat Mythai ma chyba tylko ludzi oraz stwory elfo- i krasnoludopodobne, nie dostępne graczom (chodzi o oryginalny pomysł Whitefire'a). Więc raczej średnio pasuje. Chociaż z drugiej strony - w końcu jesteśmy na forum Mythai, nie? I mały dylemacik
Ja nie mam propozycji budynków, ale parę uwag:
Chyba zbrojownia?
Obronna? Strażnicza?
Klimatyczniej było by "karczma", czy "gospoda".
Każda rasa miałaby inną, w której czci się boga danej rasy?
Cytat: | kopalnia:
- kamienia
- węgla
- granitu
- piaskowca
- złota
- metalu
- miedzi |
Pisząc metal masz na myśli żelazo?
Co do granitu - to miał być surowiec specjalny lub rasowy (chociaż nie widzę wyraźnego zastosowania, ani związku z jakąś rasą). Lepiej zrobić osobny budynek "budynek produkujący surowiec specjalny" a w nawiasach podać parę propozycji (tyle ile ras). Potem każda rasa miałaby swój własny.
To samo z piaskowcem. Ale jeśli macie inne zdanie to zrobimy głosowanie graczy.
Cytat: | przystań rybacka
port
port wojenny
stocznia |
Może nie jestem wilkiem morskim, ale port i port wojenny to chyba to samo, nie? Oczywiście są różne rodzaje portów, ale po co komplikować? Stocznia też mogłaby być razem z portem, bo po co komplikować? Chyba, że powstanie rozbudowane drzewko technologiczne (ale o tym zaraz).
Przystań rybacka - i kolejny port. Nie lepiej: "chata rybacka"?
Cytat: | posterunek policji |
I znów klimat - nie lepiej "koszary straży miejskiej"?
Czyli taka z myśliwym? Zapewnia pożywienie?
Coś mi się huta z fantasy nie kojarzy. Znów głosowanie czy usunąć, a nazwę zmieniamy napewno (ale niech kto inny da pomysł)
Drzewko techologiczne:
System rozwijania budynków. Np. budujemy kuźnię. Na początku możemy tam robić tylko jakieś narzędzia i proste przedmioty z miedzi. Potem bardziej skomplikowane i z żelaza. Na końcu możemy wytapiać stal i robić z niej duże konstrukcje. Gdy osiągamy 3 poziom możemy wybudować kuźnię, w której produkujemy uzbrojenie. I znów - najprostsze mieczyki i siekierki robimy na pierwszym. Na drugim - gladiusy, topory włócznie. Na trzecim... itd.
Tu powtarzam moje propozycje odnośnie surowców:
Złoto, jedzenie, drewno, kamień, żelazo - podstawowe surowce, a poza tym każda rasa miałaby swój surowiec specjalny. Np. krasnoludy mithril, który byłby potrzebny do rekrutacji prawie każdej jednostki. Natomiast najemnicy kosztowali by tylko złoto.
Surowce wydobywało by się tak, że w zależności od ilości, jakości i położenia kopalni, tartaków itd. możliwy byłby inny wynik na kości k100. Rzucało by się k100 co tydzień (w grze) i wynik razy punkty za budynki zbierające surowiec = ilości surowca
Np. rzucamy:
k100=40
40 x 2.5 = 100
Dostajemy 100 jednostek surowca
Ponadto każdy budynek zbierający wymagałby złota co tydzień. Im więcej pracowników i bardziej rozbudowany budynek, tym więcej kasy trzeba przeznaczyć.
W zależności od rozmiaru wojska trzeba by co tydzień wydawać na nie określoną ilość jedzenia i złota
I kolejny pomysł odnośnie budynków:
To co podałeś, Ugurth, to jedynie klasy budynków. Poza tym trzeba brać pod uwagę styl budowania każdej z ras. Mimo, że szkoła to szkoła, to elfy będą używać więcej drewna, a krasnoludy - kamienia. Poza tym szkoły elfów powinny być wydajniejsze i większe niż ludzi. Oni powinni to nadrabiać innymi budynkami itd.
To żmudna i mozolna praca, więc do Nowego Roku nikt tego nie wymyśli
System walki:
Każda armia składa się z jednostek. Każda jednostka (zależy od klasy i rasy) ma jakąś ilość punktów obrony i ataku. Punkty ataku i obrony żołnierzy sumuje się, otrzymując Atak i Obronę armii. Potem przeciwnicy rzucają k100 i dodają wynik do swojego ataku. Podobnie jak w systemie Mythai ten kto ma więcej zadaje obrażenia. Obrażenia to: liczba jego punktów Ataku i liczba z porównania. Punkty obrażeń są odejmowane wrogowi od punktów Obrony.
MG ma wpływ na bitwę dodając co turę różne modyfikatory. Jeśli gracz zaszedł wroga od tyłu, to MG daje mu modyfikator do testu Walki. Jeśli pada deszcz modyfikator ma armia lepiej przystosowana (i nie chodzi tylko o jednostkę - jaszczuroczłecy lepiej poradzą sobie w deszczu niż krasnoludy). Tak samo modyfikatory są za teren. MG losuje też co turę k100 na czynniki losowe (trzeba zrobić tabelkę - ważne, by 50 punktów nic nie robiło, tak, by nie zawsze coś się działo)
No, i to chyba wszystko co chciałem powiedzieć. Mam nadzieję, że nie tylko ja będę musiał myśleć nad systemem ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|