Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:17 |
|
|
Cytat: | Tak jakbyś nie wiedział - bohaterów proponowałem dokładnie 3 posty przed tobą |
nie zauważyłem. zdarza się.
Cytat: | A świat Mythai ma chyba tylko ludzi oraz stwory elfo- i krasnoludopodobne, nie dostępne graczom (chodzi o oryginalny pomysł Whitefire'a). Więc raczej średnio pasuje. Chociaż z drugiej strony - w końcu jesteśmy na forum Mythai, nie? I mały dylemacik |
świat nie jest do końca opisany tak, by można go było dostosować do potrzeb. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:20 |
|
|
Cytat: | nie zauważyłem. zdarza się. |
Dobra, nie ważne. Ważniejsze, żeby nasz MG to zauważył
Cytat: | świat nie jest do końca opisany tak, by można go było dostosować do potrzeb. |
Ale trzebaby zrobić pewne modyfikacje. Podjąłbyś się tego, czy ktoś inny to zrobi? (ja i tak wymyśliłem system walki i innych parę pomysłów) ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:27 |
|
|
ja? mógłbym, ale najwcześnie przez ferię. chociaż i tak nie wiem czy dam radę. a następny termin to po maturze. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:38 |
|
|
Aha. Szkoda. No, to ktoś inny się podejmie, prawda? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 21 Grudzień, 2006 21:56 |
|
|
Co do zbrojowni poprawiłem
Co do wieży będzie podstawowa a potem będą rozwinięcia różne obmyślę jakie jeszcze
Co do hotelu zmienione na gospodę
Co do świątyni to jasne że będzie w danej religii
Co do metalu tak żelazo które w chucie będzie przetapiane w metal jak i inne metale też będą przetapiane a surowce będą zależne od miejsca np. jak ktoś założy swoją wioskę nad jeziorem to wiadomo że transport z innymi będzie prosty że będą ryby ale nie będzie miał złóż surowców naturalnych (rudy wszelakie)
Co do przystani rybackiej to mogę zmienić na chatę rybacką ale port wojenny to jeśli chcesz utżymac flotę wojenną to musisz ją trzymać w porcie wojennym a do zwykłego statki kupieckie z innych miast wpływają do portu. Co do stoczni zostaje osobno od portów
Dalej posterunek policji zmieniam na posterunek straży miejskiej
Chata łowiecka tak z myśliwymi i zapewnia dziczyznę wszelaką
Co do huty napisałem wyżej
Drzewo technologiczne będzie na pewno ale tym potem się zajmę
Surowce podstawowe to cegła kamień drewno, żelazo jest dodatkowym do budynków
Surowce wydobywało by się tak, że w zależności od ilości, jakości i położenia kopalni, tartaków itd. możliwy byłby inny wynik na kości k100. Rzucało by się k100 co tydzień (w grze) i wynik razy punkty za budynki zbierające surowiec = ilości surowca
Np. rzucamy:
k100=40
40 x 2.5 = 100
Dostajemy 100 jednostek surowca
Ponadto każdy budynek zbierający wymagałby złota co tydzień. Im więcej pracowników i bardziej rozbudowany budynek, tym więcej kasy trzeba przeznaczyć.
W zależności od rozmiaru wojska trzeba by co tydzień wydawać na nie określoną ilość jedzenia i złota
Co do tego się zgodzę system wydobycia dobry
Każda armia składa się z jednostek. Każda jednostka (zależy od klasy i rasy) ma jakąś ilość punktów obrony i ataku. Punkty ataku i obrony żołnierzy sumuje się, otrzymując Atak i Obronę armii. Potem przeciwnicy rzucają k100 i dodają wynik do swojego ataku. Podobnie jak w systemie Mythai ten kto ma więcej zadaje obrażenia. Obrażenia to: liczba jego punktów Ataku i liczba z porównania. Punkty obrażeń są odejmowane wrogowi od punktów Obrony.
MG ma wpływ na bitwę dodając co turę różne modyfikatory. Jeśli gracz zaszedł wroga od tyłu, to MG daje mu modyfikator do testu Walki. Jeśli pada deszcz modyfikator ma armia lepiej przystosowana (i nie chodzi tylko o jednostkę - jaszczuroczłecy lepiej poradzą sobie w deszczu niż krasnoludy). Tak samo modyfikatory są za teren. MG losuje też co turę k100 na czynniki losowe (trzeba zrobić tabelkę - ważne, by 50 punktów nic nie robiło, tak, by nie zawsze coś się działo)
Co do tego też się zgodzę ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 22 Grudzień, 2006 11:37 |
|
|
Cytat: | Co do metalu tak żelazo które w chucie będzie przetapiane w metal jak i inne metale też będą przetapiane a surowce będą zależne od miejsca np. jak ktoś założy swoją wioskę nad jeziorem to wiadomo że transport z innymi będzie prosty że będą ryby ale nie będzie miał złóż surowców naturalnych (rudy wszelakie) |
Huta, hmmm... jak już pisałem w przykładzie: nie lepiej, żeby w kuźni i zbrojowni zmieniali żelazo na stal? Bo chyba na tym to polega? Trochę dziwne byłoby robić osobny budynek tylko do tego, nie przesadzajmy
Cytat: |
Co do przystani rybackiej to mogę zmienić na chatę rybacką ale port wojenny to jeśli chcesz utżymac flotę wojenną to musisz ją trzymać w porcie wojennym a do zwykłego statki kupieckie z innych miast wpływają do portu. Co do stoczni zostaje osobno od portów
|
Wg mnie najlepszym pomysłem są rozwinięcia, czyli: (gotowe rozwinięcie proponowane przeze mnie)
-Port 1 poziom - mogą tam cumować małe statki, najczęściej jest to mała wioskowa przystań
-Port 2 poziom - mogą tam cumować średnie statki, można tam budować też nowe okręty klasy średniej i małej (czyli połączenie ze stocznią)
-Port 3 poziom - mogą tam cumować statki-giganty i okręty bojowe. Można również budować okręty-giganty i bojowe
Mogę ja zrobić drzewko technologiczne. To bardzo wszystko ułatwi i będzie ciekawiej.
Teraz moje pomysły do drzewka technologii:
-Każdy budynek będzie miał 3 poziomy. Każdy poziom - prócz większej ilości surowców potrzebnych do wybudowania - będzie wymagał więcej pracowników, więcej pieniędzy na zapłatę i warunki specjalne (np. port 3 poziomu będzie wymagał dostępu do otwartego morza, inaczej nie da się tak rozbudować zwykłej przystani)
-Aby zbudować niektóre budynki trzeba wybudować - i rozwinąć odpowiednio - inne (przykład: zaby wybudować zbrojownię potrzebna jest kuźnia 3 poziomu)
Inne pomysły:
-Statki będą miały 5 klas: małe, średnie, giganty (takie średniowieczne Titaniki), bojowe podstawowe i bojowe zaawansowane. Bojowe pods. od bojowych zaaw. będą różnić się wielkością i wyposażeniem.
-Gnomy (rasa grywalna) będą słabe, ale będą świetnymi konstruktorami (m.in. ogień grecki itd.)
Cytat: |
Surowce podstawowe to cegła kamień drewno, żelazo jest dodatkowym do budynków
|
I jeszcze jedzenie dla ludu oraz złoto - nie tylko dla ludu. Żelazo jest też do armii. Wprawdzie zwykła lekka piechota będzie wymagała żelaza, to już jazda - stali.
Poza tym co lepsze jednostki wymagać będą surowca specjalnego (rasowego).
Pożywienie zdobywać będzie można oczywiście z pól, hodowli, chat myśliwego. Nie będzie jednak różnicy między jedzeniem od myśliwego a z pola. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 22 Grudzień, 2006 19:31 |
|
|
co do poziomów się zgodzę ale stocznia osobno poziomy będzie miała i koniec !! porty mogą by połączone tak jak piszesz że dopiero od 2 poziomu będą mogły cumować statki małe i średnie w tym małe to będą tylko statki rybackie średnie to już transportowe a od dużych zaczną się dopiero wojenne
co do pożywienia to tak nie będzie różnicy
podaj kto chce maila wyśle to co na razie mam mój to lukiluk27@wp.pl ____________
Ostatnio zmieniony przez ugurth dnia Piątek 22 Grudzień, 2006 19:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 22 Grudzień, 2006 19:33 |
|
|
za bardzo to rozbudowujecie. nie będzie grywalne. nikomu nie będize się chciało czytać długich list budynków, poziomów, technologii itd. itp. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 22 Grudzień, 2006 20:27 |
|
|
Mi chodzi o to, żeby nie było wielu budynków, tylko pare, które można rozbudować i mieć wieksze możliwości.
PS. Ugurth - mojego maila masz pod postem jako przycisk ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 16:45 |
|
|
A ty Balth sie lepiej zajmij swoim story
A mi sie tam wydaje ze zaczynanie od zera w niczym by nie przeszkadzalo. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 16:47 |
|
|
Dokładnie. To nie wiocha zależna od kogoś; zaczynałoby się z małym państwem-miaste. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 17:12 |
|
|
Oczywiście można będzie podzielić armię, chyba o to ci chodziło. To wszystko o czym mówisz jest bardzo możliwe, a nawet wspominaliśmy o paru rzeczach. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 17:25 |
|
|
Pierwszy pomysł nie ma szans wypalić, chyba o tym wiesz? Poza tym to forum o RPG, tu chodzi o walki tekstowe.
Drugi pomysł: dobry ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 17:36 |
|
|
Zabawnie to brzmi, ale pomysly sa calkiem calkiem. Taka sesja to trudne wyzwanie... Ciekawe kto bylby tam MG. Chetnych pewnie bedzie wielu, wiec moze jak juz bedzie takowa sesja miala powstac zrobimy jakies glosowanko? ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 31 Grudzień, 2006 17:37 |
|
|
No, to jest trudne. Ja sam robiłem mapę (ręcznie) do mojego świata, zajęło mi to sporo czasu, a wciąż nie jest taka jak bym chciał ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
|
|
|