|
|
|
|
|
|
Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Czwartek 05 Kwiecień, 2007 15:38 |
|
|
Drodzy forumowicze.
Wiem, że sesja Rubinowy Relikt nie specjalnie się udała i wlecze się z prędkością dwóch postów na miesiąc.
Mam jednak pomysł na nową sesję w systemie Wiedźmin Sapkowskiego.
Mam nadzieję, że znajdą się chętni do gry. Jeśli tak, to wpiszcie się tu, a jeżeli chętni się znajdą, zamieszczę zasady i informacje o tworzeniu postaci w tym poście, pod spodem.
(Tylko "przetransportuję' tu podręcznik do tegoż)
ZAPRASZAM ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 06 Kwiecień, 2007 17:49 |
|
|
Pierwsze dokładniejsze informacje.
Dostępne rasy to: człowiek, elf, półelf, ćwierćelf, krasnolud, gnom, niziołek i, rzecz jasna, wiedźmin.
Dostępne klasy to: mag, kapłan, druid, wojownik, złodziej, kupiec, wiedźmin, bard i wszystko inne co do głowy wam przyjdzie.
Wkrótce informacje o statystykach.
Co się tyczy klas, do których Domius się przyczepił... To chodzi o umiejętności postaci. Otóż: umiejętności, które zamieszczę niedługo, są w liczbie ogromnej. Co się tyczy pół- i ćwierć-elfa, zależy od rodziców, u kogo się wychowywali.
Charakterystyka ras:
Człowiek: jak my. A siebie znamy chyba dobrzy.
Elf: Wygląda jak człowiek, z tym, że ma szpiczaste uszy i około 2 razy więcej zębów. Jedno i drugie można ukryć pod włosami i wargami.
Krasnolud: jak u Tolkiena. Nieduży, do 130 cm, z długą i krzaczastą brodą, którą uwielbiają pielęgnować. Silnie umięśniony i wytrzymały.
Gnom: od powyższego odróżnia się skąpym zarostem, nieco mniejszym wzrostem, mniejszą siłą, długim i haczykowatym nosem i większą gibkością. Są dobrymi złodziejami i tropicielami.
Niziołek: od wyższych różni się jeszcze mniejszym wzrostem, do 110 cm, i włochatymi, wielkimi, stopami. Są zwinne i ciche niczym alp. Prawie.
No i oczywiście
Wiedźmin: Z wyglądu przypomina człowieka. Są jednak istotne różnice. Wiedźmini to mutanci. Po wszystkich próbach, treningach i wywarach często różnią się powierzchownością. Czasem mają oczy bez białek, całe czarne, albo mają czerwone źrenice. Mogą mieć dziwne włosy, nos, albo zęby. Często są cali poznaczeni bliznami. Są według wielu w pełni wyprani z uczuć, że są jedynie bezlitosnymi maszynami do zabijania potworów. A czy to prawda, dowiecie się w sesji
Cechy (w nawiasie podano skrót):
Fizyczne
Kondycja (Ko)
Poruszanie (Po)
Siła (S)
Zmysły (Zm)
Zręczność (Zr)
Zwinność (Zm)
Ducha
Intelekt (Int)
Ogłada (Og)
Wola (Wo)
Umiejętności (w nawiasie podano cechę, od której umiejętność zależy):
Akrobatyka (Zw)
Alchemia (In)
Astrologia (In)
Charakteryzacja (Zr)
Cwaniactwo (In)
Czytanie i pisanie (In)
Czytanie z ruchu warg (Zm)
Dociekliwość (Wo)
Dowodzenie (Og)
Dyplomacja (Og)
Ekonomia (In)
Empatia (Zm)
Etykieta (Og)
Fałszowanie (Zr)
Geografia (In)
Gibkość (Zw)
Górnictwo (Si)
Hazard (In)
Jeździectwo (Zw)
Języki (In)
Koncentracja
(Wo)
Kupiectwo
(Wo)
Modlitwy
(In lub Zr)
Magia (In lub Zr)
Nasłuchiwanie (Zm)
Pływanie (Ko)
Polowanie (Zm)
Powożenie (Zw)
Przekupstwo (Wo)
Przemawianie (Og)
Przenikliwość (Wo)
Przeszukiwanie (Zm)
Przetrwanie (In)
Rozmawianie (Og)
Rybołówstwo (Z w)
Rzemiosło:
-ciesielstwo (Zr)
-garncarstwo (Zr)
-kamieniarstwo (Si)
-kowalstwo (Si)
-krawiectwo (Zr)
-kucharstwo (Zm)
-płatnerstwo (Zw)
-rymarstwo (Zr)
-stolarstwo (Zr)
-ślusarstwo (Zr)
-tkactwo (Zr)
-wyrób broni (In)
-złotnictwo (Zr)
Rzezanie mieszków (Zr)
Rzucanie (Zm)
Skradanie (Zw)
Spostrzegawczość (Zm)
Strzelanie (Zm)
Szacowanie (In)
Szelmostwo (Wo)
Sztuka:
-kaligrafia (Zr)
-komponowanie (Zm)
-malarstwo (Zr)
-pisanie prozy (In)
-rzeźbienie (Zr)
-układanie poezji (In)
Taktyka (In)
Tortury (Zm)
Tropienie (Zm)
Unieszkodliwianie pułapek(Zr)
Unik (Zm)
Uzdrawianie (In)
Walka bronią (Zr)
Walka wręcz (Zr)
Widzenie w ciemności (Zm)
Wiedza (In):
-broń i zbroje (rozpoznawanie legendarnego oręża - In)
-heraldyka
-historia
-legendy
-magia
-mitologia
-polityka
-potwory (dostrzeżenie słabego punktu - Zm)
-region (kontakty - Og)
-rośliny i zioła (warzenie naparów i trucizn - Zr)
-teologia
-wojskowość
-wybrana rasa
-zwierzęta (opieka i tresura - Wo)
Wigor (Ko)
Włamywanie (Zr)
Wspinaczka (Zw)
Występy:
-aktorstwo (Og)
-gra na wybranym instrumencie (Zr)
-śpiew (Og)
-taniec (Zw)
-tkanie opowieści (Og)
Zastraszanie (Og)
Zbieranie informacji (In)
Zimna krew (Wo)
Znaki wiedźmińskie (In lub Zr)
Żeglarstwo (In)
System umiejętności jest bardzo podobny do tego w Warhammerze 2 Ed., jakby ktoś grał.
Dzięki Domius. Skoro już przy tym jesteśmy, wszystkie cechy i umiejętności mają 5 poziomów"
kiepski
średni
dobry
świetny
legendarny
Od cech zależą cechy drugorzędne (napiszę o nich jeszcze dziś) i testy.
I nie można mieć umiejętności większej niż cecha od której zależy, dajmy na to akrobatyka zależy od zręczności. Zręczność mamy na dobry, więc akrobatykę można mieć najwyżej na dobry
Teraz testy.
Powiedzmy test na akrobatykę. Chcemy wskoczyć na stół. Test o ST (stopniu trudności) 2. Na dwóch kościach k6 trzeba mieć wynik między 4 a 6. Mamy jednak poziom dobry(3) więc odejmujemy od dwóch trzy, nie może być jednak poniżej 1 więc na jednej kostce na 3 musimy mieć sukces.
Współczynniki drugorzędne: Szybkość marszu/ w walce, udźwig i udźwig maksymalny, modyfikator do obrony fizycznej i magicznej, a także żywotność.
Co dają powiem przy opisie tworzenia postaci.
W powyższe wkradły się 2 błędy. Pierwszy: rzeczywiście, umiejętność może być większa niż cecha, ale czasem testuje się obie. Drugi: jeśli po odjęciu od stopnia trudności naszego poziomu umiejętności wyjdzie 0 lub mniej, mogę uznać test za zdany od razu. Mogę też zarządzić rzut Kostką Przeznaczenia.
A czymże jest ta kość?
Kość Przeznaczenia jest kością decydującą o nadzwyczajnym szczęściu lub pechu. Wśród kości którymi rzucamy jedna z nich jest Kością Przeznaczenia. Umówmy się, że rzucać nią będziemy na początku. Możemy też uznać, że będziemy nią rzucać dodatkowo, po rzutach na zdanie testu. Napiszcie na dole, jak byście woleli. Gdy na KP (kostce przeznaczenia) wypadnie 6, a na przynajmniej jednej innej wypadnie wynik między 4 a 6, zdajemy test. Gdy zdalibyśmy go i bez KP, następuje nadzwyczajne szczęście. Gdy na KP wypadnie 1 test zostaje nie zdany.
Teraz informacje tworzeniu postaci: część pierwsza. Dziś nie mam czasu, żeby napisać całość.
Przed tworzeniem postaci przeczytać pytania i postawić je sobie
Jakiej jesteś rasy?
Jakie miałeś dzieciństwo i młodość?
Ile masz lat?
Jak wyglądasz?
Z jakiej warstwy społecznej się wywodzisz?
Kim chcesz zostać?
Co cenisz najbardziej?
Co kochasz?
Czego nienawidzisz?
Masz wroga, ukochaną, rodzinę?
Gdzie mieszkasz?
Co cię motywuje?
Najpierw ustalamy rasę, z podanych już. Trzeba jednak wiedzieć o paru rzeczach, o maksymalnych i minimalnych cechach, oraz o początkowych umiejętnościach.
Gdy nie wstawię obok umiejętności nic, znaczy że jest na poziomie kiepskim, gdy stawiam * ma poziom średni, ** to jest dobry, a *** znaczą, że można wybrać jeden język na poziom średni, lub oba na kiepski, przy czym można je oba ulepszyć, ale o tym później.
Człowiek
Język : wspólny*
Nasłuchiwanie
Rzucanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Unik
WB (walka bronią)
WW (walka wręcz)
Wigor
Wspinaczka
Elf
Język : Starsza mowa*
Nasłuchiwanie
Skradanie*
Spostrzegawczość*
Strzelanie
Sztuka (wybrana dziedzina)
Unik
Widzenie w ciemności**
Występy (wybrana dziedzina)
Gnom
Gibkość
Język (wspólny i ojczysty)***
Nasłuchiwanie
Rzucanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Unik*
Widzenie w ciemności**
Wigor
Krasnolud
Górnictwo
Język (wspólny lub ojczysty)***
Kupiectwo
Rzemiosło (kamieniarstwo/kowalstwo/płatnerstwo/wyrób broni/złotnictwo)
Szacowanie
Unieszkodliwianie pułapek
WW
WB
Widzenie w ciemności**
Wigor
Niziołek
Akrobatka
Gibkość
Język (wspólny)*
Nasłuchiwanie
Rzucanie*
Skradanie*
Spostrzegawczość
Unik
WB
Wiedźmin
Akrobatyka
Język (wspólny)*
Nasłuchiwanie
Pływanie
Skradanie
Spostrzegawczość
Tropienie
Unik
WB
WW
Widzenie w ciemności
Wiedza : potwory*
Wigor
Wspinaczka
Znaki wiedźmińskie
Ograniczenia cech płynące z rasy
Elf:
min: 3 Zw, 3 Og
max:brak
Krasnolud
min: 3 Ko
max: 2 Og, 3 Po
Gnom
min:brak
max: 2 Si, 2 Po
Niziołek
min: 3 Zw
max: 2 Si, 2 Po
Człowiek
min: brak
max: brak
Wiedźmin
min: 3 Ko, 3 Zm, 2 Zr, 2 Zw, 2 In.
max: brak
Jeśli chodzi o pół- i ćwierć- elfa, to wszystko zależy od rodziców, u kogo się wychowywał itp.
Cech minimalnych wykupywać nie potrzeba. Nie można mieć cechy powyżej maksymalnej.
Na wybór cech otrzymujecie 35 pkt. Wykupienie cechy na każdy poziom kosztuje
kiepski 1
średni 2
dobry 3
świetny 4
Legendarny 5
Oznacza to, że chcąc wkupić kondycję na poziom świetny będąc człowiekiem wydajemy (1+2+3+4=)10 pkt.
Będąc krasnoludem nie musimy wykupywać poziomów kiepskiego, średniego i dobrego i wydamy tylko 4 pkt.
Trzeba wykupić jeszcze umiejętności. W tym celu mnożymy Intelekt x3. Możemy dodać sobie tyle dodatkowych umiejętności, ile nam wyjdzie.
Będą one na poziomie kiepskim, jednak będziecie mogli ich używać. Teraz dodawanie wartości umiejętności.
Dodajemy do siebie intelekt i wolę, a następnie mnożymy przez 3. Do tego dodajemy 15. Uzyskane w ten sposób punkty rozdzielamy między posiadane umiejętności. Nie można użyć tych punktów do dodania nowych umiejętności.
Można je za to użyć do wykupienia manewrów bojowych.
Oto ich lista i skrótowe działanie. Wszystko jest w podręczniku, który jak już napisałem będę mógł wam przesłać pocztą. We fragmentach.. Obok będą podane potrzebne Punkty Walki. Ale o nich poniżej.
Manewry podczas strzelania:
Poziom Manewry Koszt w PW Obrona Efekt dodatkowy
strzelania
1 Strzał 0 0 brak
2 Daleki strzał 2 0/+1 Dystanse skutecznego rażenia zwiększa się o 1,5.
2 Dwie strzały 5 -1/+2 Cele obu pocisków nie mogą być od siebie odległe o więcej niż 5 metrów.
3 Szachowanie 2 -1/-1 Aby szachować, trzeba wygrać inicjatywę i wykonać udany test taktyki o ST 3. Następnie strzelec czeka na ruch przeciwnika. Kiedy wróg choćby drgnie, strzała trafia w rękę, nogę lub korpus (decyduje strzelec po konsultacji z Bajarzem). Uwaga: Decyzję o szachowaniu należy podjąć w swojej akcji i od razu zapłacić PW. Warto pamiętać, że przeciwnik nie musi się ruszyć, a PW i tak ulegają utracie.
3 Między płyty 3 -1/+2 Udane wykonanie tego manewru sprawia, że wyparowania zbroi płytowej i/lub kolczugi nie są brane pod uwagę.
4 Namierzanie 10 -1/0 Wymaga rundy celowania i minimum dobrej koncentracji. W następnej rundzie bohater strzela, nie biorąc pod uwagę modyfikatorów wynikających z dystansu oraz zmniejszając o 1 modyfikatory wynikający z celowania w konkretną część ciała.
4 Strzał wielokrotny 0 Pozwala wystrzelić w akcji tyle pocisków, ile strzelec ma strzelania, tzn. dobra (4) umiejętność pozwala na wystrzelenie w rundzie czterech pocisków. Uwaga: Aby poznać ten manewr, trzeba wpierw nauczyć się manewru dwie strzały.
Żeby wykupić manewr potrzeba wydać tyle punktów na umiejętności ile wynosi jego koszt w PW.
W trakcie gry otrzymywać będziecie punkty wprawy, które przeznaczać będziecie mogli na cechy i umiejętności. Do umiejętności potrzebny też nauczyciel. W trakcie gry manewry będą droższe dziesięciokrotnie.
Walka.
Podaję wartość cechy kolejno, to znaczy w zależności od cechy głównej.
Teraz przydadzą się cechy drugorzędne.
Obrona fizyczna(Zr)/magiczna(Wo) 1, 1, 2, 2, 3
Marsz (kilometry/godziny)(PO) 24, 32,40, 48, 56
Ruch w walce (metry/tura)(PO) 10, 15, 20, 25, 30
Udźwig(siła) 15, 30, 45, 60, 75
Udźwig max (ile podniesiesz nad głowę)(siła) 40, 90, 140, 190, 240
Żywotność(Ko) 23, 26, 29, 32, 35
Obrona.
Obrona wynosi tyle co modyfikator obrony za zręczność + walka jakiej akurat używamy. (WB/WW)
Żeby ją przełamać wykonujemy testy tak samo, jak podczas rzucania na testy na umiejętności.
Czasem trzeba wykonać test sporne.
Wtedy ustalam ST i dodaję do tego wynik oponenta. Wtedy wy musicie pokonać test w ten sposób uzyskany.
Są 3 typy pancerzy.
Skórzane, dające 1 punkt obrony
Kolcze, 2 punkty
Płytowe, 3 punkty
Zwykle zakłada się pare typów pancerzy, co daje łączną zbroję 6. Od zadawanych obrażeń odejmuje się wtedy 6. Lub inną wartość zbroi.
Są 4 typy broni do walki w zwarciu. W nawiasach obrażenia.
Lekkie (k2+1)
Średnie (k3+1)
Ciężkie (k6)
Drzewcowe i dwuręczne (2k6)
Przykłady broni
Lekkie : nóż
Średnie : miecz krótki, toporek
Ciężkie : Miecz długi, topór a także włócznie krótkie i oszczepy.
Drzewcowe i dwuręczne : Długie włócznie, halabardy
Są też analogicznie 4 walki bronią.
Jeżeli ktoś z was zechce zostać czarodziejem, niech wyśle mi prośbę o spis zaklęć i danych o rzucaniu ich. Wolałbym jednak, byście byli jednak wojownikami łucznikami i góra 2 wiedźminami.
Wiedźmini znają wszystkie znaki. Wiedźmini niech wyślą mi prośbę o to. Wysłałem też na wasze poczty manewry. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!!
Ostatnio zmieniony przez Karion dnia Czwartek 19 Kwiecień, 2007 18:11, w całości zmieniany 11 razy |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 10:14 |
|
|
Dawaj następne info... ;p
Chętny... Raczej. Prześlę Ci postać od Baltha, bo tam i tak nie ruszy pewnie... A szkoda bo się fajnie zapowiadało. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 11:02 |
|
|
Coś pomieszałeś, Karion. W WIEDŹMINIE (polski system to po co taka "szpanerska", angielska nazwa?) nie ma klas. Pomyliło ci się pewnie z archetypami. I skąd ci się wziął ćwierć-elf? Jakie będzie miał staty? Bo w podręczniku chyba nic o nich nie ma. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 13:42 |
|
|
Ja jestem chętny ____________ Mythai rulez |
|
|
|
Maciek1Dowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1794 Chowaniec35 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 15:55 |
|
|
Ja być może, lecz nie znam systemu... |
|
|
|
RaileDowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1606 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 16:33 |
|
|
Hmm...już dawno nir robiłam postaci, więc jakby co to też się pisze (niech tylko będzie klasa czy coś alchemik! proszę!!) ____________
Postacie:
#wciąż Holly
#Juno |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 17:18 |
|
|
Tu nie ma klas, jakby ktoś czytał moje posty. Karionowi się coś po...myliło ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 18:32 |
|
|
Nie pomyliło... a zresztą zaraz będzie można przeczytać na górze. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
RaileDowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1606 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 18:57 |
|
|
To ja się piszę ____________
Postacie:
#wciąż Holly
#Juno |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 07 Kwiecień, 2007 21:23 |
|
|
Macie, lenie. Wstawiam umiejętności i cechy do drugiego posta Kariona. Resztę niech tłumaczy sam, leń.
A co do ćwierć-elfa to rozumiem, że jest to dziecko pół-elfa i człowieka, ale jakie dasz staty? Bo przecież są ograniczenia rasowe.
PS. Skąd wiesz, że elfy mają 2 razy więcej zębów? Bo ja tego nie pamiętam ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Kwiecień, 2007 10:32 |
|
|
-A czytałeś uważnie książkę? Ja łączę informacje zawarte w sadze "Wiedźmin" jak i z podręcznika o tej samej nazwie.
A i zamieszczam dane o rasie "wiedźmin" ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Kwiecień, 2007 10:44 |
|
|
No to i ja zagram ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Kwiecień, 2007 15:14 |
|
|
Wiem, Karion, teraz mi się coś przypomniało. Tylko, że ja czytałem książkę dość dawno, a ty właśnie w tej chwili.
A co do umiejętności: na której stronie jest napisane, że umiejętność nie może być większa niż cecha? Bo ja nie pamiętam tego
A teraz małe uwagi dla graczy:
1) wiedźmin nie jest właściwie rasą (teoretycznie jest to nadal człowiek), ale na potrzeby gry traktuje się go, jako inną rasę
2) gdy mowa o sukcesach lub porażkach w teście to sukces to wynik: 4, 5, 6, a porażka: 1, 2, 3. To tak na wszelki wypadek.
Wspomnij jeszcze o Kości Przeznaczenia, Karion. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Kwiecień, 2007 19:17 |
|
|
Zamieszczono pierwsze dane o tworzeniu postaci. Reszta wkrótce. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Kwiecień, 2007 19:58 |
|
|
Uff, nie wiem, Karion, jak ci się może chcieć tyle przepisywać. Straaasznie nudne to musi być
Jak już napisałeś, że umiejętność może być wyższa niż cecha to warto usunąć pierwszą informację. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 10 Kwiecień, 2007 11:17 |
|
|
Ja nie rozumiem jednego: to, że Karion swój system opiera na Wiedźminie to nie znaczy, że wszystko musi być tam kubek w kubek jak w oryginale. Kopiowanie jest nudne, więc to i lepiej jak Karion to trochę wzbogaci, zmieni.
No, trochę się nas uzbierało... ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 10 Kwiecień, 2007 11:23 |
|
|
No, nie wiem. System to system, świat to świat. Każdy ma jakąś koncepcję świata, każdy może trochę zmieniać zasady. Ale jeśli wykorzysta świat Wiedźmina i bardzo go zmieni to nie będzie to już Wiedźmin. Jeśli weźmie system, a będzie go używał zupełnie inaczej niż jest w podręczniku to nie będzie to już ten sam system.
I co rozumiesz przez "kopiowanie jest nudne"? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 10 Kwiecień, 2007 12:49 |
|
|
Dobra, zaraz będą cechy i dane o tworzeniu postaci- część druga. Jakby ktoś chciał obejrzeć podręcznik- to będę mógł wam przesłać wybrane fragmenty jako załączniki przez pocztę.
Mam jeszcze jedną sprawę. Prosiłem was o wasze opinie względem KP (kostki przeznaczenia), czy ma ona być niezależna, co da nam większą szansę na zdanie testu, czy, jak w podręczniku, by była ona jedną z kostek używanych do zdania testu. O testach w drugim poście od góry. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 12 Kwiecień, 2007 18:30 |
|
|
Zaraz pojawią się kolejne informacje o manewrach i sesji samej w sobie. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|