|
|
|
|
|
|
ORG: "Kroniki Wielkiego Świata" |
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 7:59 |
|
|
spokojnie, co do innej rasy jako npc to już pisałem żebyś opisał mi jak ty sobie to wyobrażasz,
nieumarli mogą być ale wtedy inne rasy i pastwa dostawaliby jakąś broń lub bonus pozwalający im na nawiązanie skutecznej walki.
Część sytemu wojskowego jest gotowa
jednostki będą podzielone na:
piechurzy - 3 klasy, 3 klasa jest najsłabsza i najtańsza, 2 klasa jest pośrednia, a 1 jest najlepsza i zarazem najdroższa, każdy może nazwać te jednostki jak chce.
ich stosunek w walce jest taki
5:3:1 - czyli aby pokonać jednego piechura 1 klasy potrzeba 5 klasy 3 lub 3 klasy 2.
podobnie jest z jazdą konną/ jeźdźcami/ innymi wojownikami na stworzeniach biegających. Nie będzie jednak stworzeń latających które można dosiąść.
Łucznicy i kusznicy to już nieco inna bajka
Łucznicy są tańsi i lżej opancerzeni niż kusznicy oraz ich strzały mają mniejszą siłę ataku ale za to mają większy zasię oraz szybciej wypuszczają strzały.
Kusznicy są bardziej opancerzeni kosztują tyle o piechur 2 klasy oraz posiadają duże się ataku ale atakują powoli ze względu na dość długi czas naciągania cięciwy i nakładania bełtu. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 10:58 |
|
|
Cytat: | spokojnie, co do innej rasy jako npc to już pisałem żebyś opisał mi jak ty sobie to wyobrażasz |
Aha, sorry, musiałem przegapić Chodzi mi o to, żeby było inne państwo/grupa elfów, których zjednoczenie byłoby celem "mojego" władcy. Ty (MG) kierowałbyś tym państwem, tyle, że tylko przy najważniejszych decyzjach, a nie tak jakbyś był graczem. Wyobrażam sobie to tak, żeby moje elfy były takie dość typowe, a tamte - żeby były w stylu "perskim".
System walki nawet dobry. Gracze będą mogli "spersonalizować" jednostki, tak? Czyli, że np. u kogoś z ludźmi 3 klasa piechoty to będą kmiotki z prostą bronią, a pierwsza to będzie ciężkie rycerstwo - u kogo innego będzie to wyglądać zupełnie inaczej? Tylko jednostki strzelające zrobiłbym inaczej: również trzy klasy, również do spersonalizowania, a przykładowe jednostki ludzi to procarz, łucznik, kusznik. No, ale to tylko mój pomysł.
A jak będą rozgrywane bitwy? Jaki system będzie stosowany?
Każdy gracz będzie miał temat swojego państwa na hasło? I jeden ogólny na bitwy? Jak to będzie zrobione?
PS. Tak, to mój trzytysięczny post! ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:13 |
|
|
OK Lycan, wymyśl jakiś bonys dla "innych"- ja biorę nieumarłych (jeśli się na nich w końcu zdecydujesz ) ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:26 |
|
|
Bonus przeciw nieumarłym wg mnie: umarlaki są wrażliwe na ogień i można pobłogosławić/pogrzebać/inaczej zabezpieczyć zwłoki, aby nie mogły się zmienić w nieumarłych.
Nikt nie bierze hobbitów? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:34 |
|
|
Na ogień? Chyba każda "rasa" jest na to wrażliwa? ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:35 |
|
|
Tak, ale umarlaki szczególnie Płomyczek i płoną. A jak się spalą to nic już z nich nie zrobisz ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:41 |
|
|
"Płomyczek i płoną" Ciekawe... A jeśli ktoś ocieka różnymi dziwnymi substancjami powstałymi w trakcie rozkładu zwłok? Jeszcze w żadnej grze nie widziałem "suchego" np. zombie
Dodane po 1 minutach:
Moim zdaniem wystarczającym minusem jest ich szybkość- a właściwie jej brak...Przynajmniej u tych "podstawowych" nieumarłych. |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:50 |
|
|
Te dziwne substancje mogą być łatwopalne Jakiś minus musi być: szybkość to trochę za mało, jak na niemal nieśmiertelne wojska... Chyba, że po śmierci dowódcy umarlaków całe pole bitwy zmienia się w zwykłe cmentarzysko...
Dodane po 4 minutach:
Mam jeszcze jeden pomysł: każdy rodzaj jednostki powinien mieć "słaby punkt", który może wykorzystać inna jednostka. Np. konnicę łatwo pokonają pikinierzy, pikinierów - łucznicy, łuczników - piechota, piechotę - konnica (przykładowo). Jeśli jakiś oddział trafi na swojego "naturalnego wroga" to "klasa" tego wroga liczy się jak o jeden w górę. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:55 |
|
|
Hmmm... Kolejnym słabym punktem może być "cudowna" inteligencja nieumarłych. (kolejny raz chodzi mi o "zwykłą" piechotę ) ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 11:57 |
|
|
A o "niezwykłe" jednostki? Chyba nieumarli to nieumarli, nie? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 12:10 |
|
|
No wiesz... Zaczyna sie od zombie, przez wompierze, aż do... (no właśnie na czym to się kończy?[dojdą jeszcze przecież "przerobione wojska przeciwników..."]) minus dla nieumarłych: prędkość, inteligencja, zapach, brak uroku osobistego, niektórzy nie lubią światła... coś się jeszcze wymyśli ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 12:17 |
|
|
A szkielety? Nie może zabraknąć chodzących szkieletów!
No, i musisz wymyślić nieumarłe odpowiedniki jazdy itd. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 12:25 |
|
|
Co tu wymyślać? To będzie to, co wszędzie, tylko z jakimiś minusami ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 12:33 |
|
|
Ale sugeruję, aby wojska przeciwników zmieniały się po prostu w nieumarłe odpowiedniki ich rodzaju i klasy.
Nie możesz też zmieniać chyba wszystkich wojsk przeciwników...
Mam takie pomysły na rodzaje jednostek (Lycan, napisz, czy podoba ci się pomysł): piechota, jednostki walczące na odległość, kawaleria, jednostki specjalne, jednostki sojusznicze, jednostki cywilne, machiny naziemne, statki. I teraz opis:
Piechota, jednostki walczące na odległość, kawaleria: mają 3 klasy, przy czym czasem nie opłaca się robić samych jednostek 1 klasy, bo "gorsze" mogą mieć inne właściwości (np. nie można robić tylko ciężkich rycerzy - piechoty 1 klasy - bo piechota 2 klasy, pikinierzy są lepsi przeciw jeździe.
Jednostki specjalne: mają tylko jedną klasę, każda taka jednostka ma specjalne właściwości, uniwersalne tylko dla jednej "rasy": np. krasnoludy mogłyby mieć berserkera, który lepiej walczy, i - choć ma gorszą obronę - to więcej trafień przetrwa, a nieumarli muszą "tworzyć" nekromantów, którzy ożywiają zwłoki - im ich mniej tym wolniej tworzone są nowe oddziały nieumarłych.
Jednostki sojusznicze: specjalne jednostki, którymi choć kierujemy to ich nie wyposażamy, nie trenujemy itp. Są bardzo nieliczni, bardzo niebezpieczni i drodzy, tyle, że płaciłoby się za nich np. specjalnymi punktami. I tak: krasnoludy mogłyby mieć np. zjawy przodków i potwora run, a elfy: driady i entów. Są dwa rodzaje każdej jednostki sojuszniczej: słabszy i mocniejszy.
Jednostki cywilne: po prostu chłopi i mieszczanie. Są podstawą gospodarki, również ich trenuje się na jednostki wojenne.
Machiny naziemne: i ich odpowiedniki rasowe - czyli niekoniecznie machiny: od balist po wielkie zwierzęta, na którym mieści się cały oddział. Są trzy klasy machin.
Statki: dużo wyjaśniać nie trzeba, znowu trzy klasy.
Każdy gracz wymyśla własne odpowiedniki różnych rodzajów i grup. Może też uznać, że jego rasa nie specjalizuje się np. w pływaniu i odjąć możliwe dla swojej rasy klasy statków (od "góry", czyli jeśli chce dwie, a nie trzy klasy, to zostaje mu tylko 3 i 2), albo w ogóle je "wyłączyć".
Każdy gracz deklaruje, jakie 4 (lub pięć - do wyboru przez Lycana) podstawowe surowce są wykorzystywane w jego państwie. Np. ludzie: drewno, stal, kamień, pożywienie.
Każda rasa ma specjalne bonusy i wady. Np. elfy mogą mieć mocniejsze i tańsze jednostki strzelające, ale gorszą kawalerię i piechotę.
To były moje pomysły. Poza tym, Lycan, czy bohater gracza, władca, będzie miał cechy, tak jak proponowałem wcześniej? Aha, i czy będzie gospodarka, budynki (choć na masową skalę, a nie: "postawię chatkę tutaj... i jedną tutaj") itd. czy tylko bitwy? ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 13:09 |
|
|
Zważywszy na ilość rodzajów jednostek gra ilithidami byłaby dość cieawe. Chyba, że za kawalerię liczyłyby się wielkie zniewolone stwory, jak choćby "zniewolona hakowa poczwara" mająca 7 metrów długości oraz 3 wysokości.
Piechotą były by wtedy inne zniewolone potwory i stworzenia, typu ogry, krasnoludi itp.
Jeżeli nie, chętnie zagram rasą Orków. ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 13:14 |
|
|
Och, "hakowe poczwary"... Nie lubię Zapomnianych Krain.
A tak się zastanawiałem, dlaczego nikt nie ma orków Nie uważasz, że do orków jako "machina" albo "koń" pasowałaby Star-Warsowy Dewbacka?
http://www.modellismo.fano.net/images/dewback.jpg ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 13:48 |
|
|
Oj, pasowałby, pasował. Czyli orkowie-gobliny, tak?
Już mam pomysły na jednostki:
Piechota-
I Gobliny wojownicy
II Orkowie pikinierzy
III Może Półtroll-półork?
Dystansowi-
I Gobliny łucznicy
II Orkowie łucznicy
III Orkowie kusznicy
Kawaleria-
I Gobliny na dewbackach
II Orkowie jeźdzy wargów
III Troll
Jednostka specjalna-
Avatar Gruumsha (orczego boga. Poprzez rytułał stają się nadludzko szybcy i silni. Ponadto są wyposażeni w niemal niezniszczalną zbroję i płonący miecz)
Jednostka sojusznicza-
I Żmij
II Młody smok
Cywile-
Robotnicy
Machiny-
I Wóz
II Duży wóz
III Wielki wóz
Machiny oblężnicze(co może się przydać do burzenia murów)
I Olbrzym górski
II Olbrzym Lodowy
III Gigant
Statki
I Transporter
II Okręt korsarzy
III Nszczyciel, wyposażony w kalapultę
Surowce
Drewno
Metal
Kamień
Żywność ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 14:00 |
|
|
Po pierwsze to moje pomysły musi Lycan zaakceptować.
Poza tym: trolle i orkowie czują do siebie pociąg? Po trzecie: jednostka specjalna to nie jest niezniszczalny pół-bóg, tylko np. szaman, który wzmacnia jednostki. Po czwarte: Dewbacki są większe od wargów Jeździli na nich Sand Trooperzy: http://www.clubdesmonstres.com/best/img/dewback.jpg
Po piąte: jednostki sojusznicze też nie mogą być chyba tak mocne jak smok. Zresztą, nie widzę powiązania między smokami a orkami. Po szóste: w moim zamyśle machiny lądowe to są: od wozów, przez potwory, po machiny oblężnicze, więc nie ma co rozgraniczać. Po siódme: Giganty i olbrzymy są chyba za mocne? Siłą "zielonych" jest ilość, raczej niemożliwe, by mieli olbrzymy na zawołanie. Po ósme: okręt jakich korsarzy? Coś mi się zdaje, że najwyżej 20% wymyśliłeś sam, reszta to z BfME 2 Po dziewiąte: orkowie budują z kamienia? Chyba nie...
Oj, coś tak widzę, że jestem tu najaktywniejszy... Dobra, Lycan, jakby co to mogę pomagać przy zasadach itd. Ale musisz sobie znaleźć trochę czasu co dzień, bo inaczej to nie będzie dobra gra. Musisz mieć czas, żeby rozstrzygać bitwy, pilnować "tła i NPCów" itd. Ja mogę co najwyżej pomóc przy zasadach i omawianiu jednostek/armii/budynków graczy. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 14:10 |
|
|
Hej, nie każdy ma wenę! Jak chcesz, to zrób takie cuś od jednostek dla orków i mi pokaż! ____________ "Żyjąc być użytecznym dla innych, inaczej bowiem nie żyć" - Ignacy Domeyko
Życie to nic innego, jak ciągłe umieranie - Ja
Czy człowiek, który nie jest potrzebny już nikomu, nikomu na całym świecie, które nie ma żadnego celu w życiu nadal jest człowiekiem?
Oddajcie cześć wielkiemu przedwiecznemu!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 08 Lipiec, 2007 14:32 |
|
|
Tu nie chodzi o wenę. Tylko o lenistwo. Ok, jak zostaniesz jeszcze to zrobię!
Dodane po 18 minutach:
Piechota-
I Goblinowi bandyci
II Orkowie z pałkami
III Orkowie z mieczami
Dystansowi-
I Goblinowi zwiadowcy
II Goblinowi łucznicy
Kawaleria-
I Orkowie na "Dewbackach"
II Potwór #1 (straszny, ale nie inteligentny - na grzbiecie ma 2 goblińskich poganiaczy)
III Potwór #2 (kolejne czworonożne potworzysko)
Jednostka specjalna-
Szaman (wzmacnia morale swoich jednostek, może przygotowywać leczące wywary i proste trucizny)
Jednostka sojusznicza-
I Matka Wielkich Szczurów (a wraz z nią jej potomstwo - w porównaniu do innych jednostek sojuszniczych jest ich dużo, ale są słabe)
II Olbrzymi Włochaty Potwór (nazwij jak chcesz - wariacja na temat "Wielkiej Stopy" - śmierdzi, ma mnóstwo długich, prostych, pozlepianych włosów na całym ciele, często chodzi na czterech łapach)
Cywile-
Orkowi "plugawcy"
Machiny lądowe-
I Orkowy Taran (zwykłe drzewo i paru orków)
II Wóz ciągnięty przez Dewbacki
III Olbrzymi Potwór w Stylu "Dewbacki" stosowany do zadeptywania oddziałów wroga, mieści na grzbiecie tuzin goblinów (nazwij jak chcesz)
Statki-
I Tratwa
II Większa tratwa
Surowce-
Drewno
Brąz
Kości
Żywność
Bonusy i wady: Orkowie nie lubią za bardzo wody: mają tylko 2 słabe jednostki pływające; są też kiepskimi łucznikami: tylko dwie goblinowe jednostki; w zamian mają zwiększoną skuteczność kawalerii (w końcu ich kawaleria ma zęby i pazury) i całkiem mocną ostatnią klasę Machin
Kości są im potrzebne zarówno do budowania schronień (namioty ze szkieletem z kości ) jak i miejsc kultu (czczą duchy). Są bardzo nastawione na atak.
Można jakoś inaczej? Można. To teraz sam coś wymyśl. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
|
Forum Mythai
-> Sala Pamięci |
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa) |
Strona 3 z 12 |
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|