Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Niedziela 16 Grudzień, 2007 22:39 |
|
|
W tym temacie możemy wspólnie rozwikłaś wszystkie metafory i symbole marketngu. wszystkie chwyty relam na jakie dajemy się nabrac i jakie omijamy szerokim łukiem. Zapraszam do wspolnej walki z oszustami jakimi są reklamatorzy... ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą."
Ostatnio zmieniony przez Grzegorz dnia Czwartek 01 Maj, 2008 22:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 17 Grudzień, 2007 20:22 |
|
|
Cytat: | oszustami jakimi są reklamatorzy... |
Oszustami?
Reklamatorzy = ludzie, którzy coś reklamują? ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 17 Grudzień, 2007 23:40 |
|
|
Owszem. Chodzi tu o chwyty typu cena 4.99 albo nazywanie rzeczy po imieniu (np. o co chodzi w spożywaniu actiwii - o robienie... kupy )
znacie reklame reginy? Czy naprawdę żyć się nie da bez troszke droższej srajtaśmy?
W tym temacie nazwiemy wszystkie rzexzy po imieniu i wyśmiejemy tych nieudolnych oszustów i manipulatorów. ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 9:50 |
|
|
Myślę, że reklama (ogólnie) nie jest zła.
Cytat: | znacie reklame reginy? |
Cytat: | nazywanie rzeczy po imieniu |
Co wolałbyś słyszeć i widzieć zamiast reklamy reginy (tej, o której pisałeś)?
2 girls 1 cup + instrukcję, jak reklamowanego produktu używać?
Myślę, że jednak nie.
Cytat: | Chodzi tu o chwyty typu cena 4.99 |
Chwyty? Cena, jak każda inna.
Cytat: | Czy naprawdę żyć się nie da bez troszke droższej srajtaśmy? |
Może i się da, ale czemu mielibyśmy bez niej zyć, skoro możemy z nią?
Poza tym, są też reklamy śmieszne, oryginalne itd. (np. Plus albo Play).
Odbierajmy reklamy, jak dzielo sztuki- tak, jak odbieramy film, czy obraz. Będzie śmieszniej
(Tak, jestem w humanistycznej. Tak, męczą nas interpretacjami wszystkiego, co da się zinterpretować a tu mieliście dowód na to, że takie lekcje pozostawiają trwały ślad w naszej psychice... ) ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 14:28 |
|
|
Darkpotato napisał: |
Chwyty? Cena, jak każda inna. |
Niestety, ale nie. W wypadku, gdy widzimy dwa produkty, jeden w cenie 7,99, drugi po 9 zł, najpierw odruchowo, nawet tego nie zauważając, sądzimy, że pierwsza cena jest niższa o dwa złote od drugiej. Cany kończące się na .99 groszy to znany chwyt psychologiczny.
Darkpotato napisał: |
Odbierajmy reklamy, jak dzielo sztuki- tak, jak odbieramy film, czy obraz. Będzie śmieszniej |
Niestety, większośc reklam jest nudna i bez stylu. Naprawde mało jest prawdziwych perełek.
cya
Raziel-chan ____________ |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 15:41 |
|
|
Chodzi mi o to mój woskowy przyjacielu że sztuka jaką sa reklamy często wykorzystuje takie własnie chwyty psychologiczne. Spokojnie można to wszystko wsadzić do worka pt. Mistyfikacje.
Kiedys był przekaz podprogowy, teraz są ceny typu 4.99.
Założę się że większość społeczeństwa (czytaj stada bez wyobraźni - nareszcie się wygadałem) weźmie produkt za 4.99 a nie za 5.00. Czemu? Cóż 4 wugląda lepiej niż 5. To zwykłe oszustwo, a mnie płakać się chce jak widzę kiedy ludzie daą się nabierać.
W piosence reginy dosłuchałem sie słów podobnych do :żyć bez niego się nie da. piosenka leci dość szybko słowa szybko przemijają. Ale nasze uszy to nie nasz mózg i rzeczywiście ludzie biorą reginę. Bo życ sie bez niej nie da
Musze jeszcze tę teorie dopracować...
Dodane po 15 minutach:
Apropos głupoty ludzkiej, to w Bielsku Białej na jednym z przejść dla pieszych (nie pamiętam nazwy ulicy, ale była tam księgarnia, a niedaleko był dworzec) gdy zapala się zielone światło to słychać tykanie w dość szybkim tępie. Tykanie to jest dźwiękiem dla niewidomych, żeby wiedzieli że już można iść. Ludzie natomiast lecą na zabój, biegną i śpieszą się żeby zdążyć przejść, wszystko przez to tykanie. Czasu jest dużo można spokojnie przejść. Głupi ludzie myślą że to tykanie jest takei szybkie bo zaraz się skończy....
Wyobraźnia jest naszym narzędziem, odróżniającym nas od reszty hołoty zwanej społeczeństwem. Tak mawiał H. Lecter i sprawdza się! ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 17:24 |
|
|
Chyba nie na wszystkich to działa 8) .
Cytat: | Niestety, większośc reklam jest nudna i bez stylu. Naprawde mało jest prawdziwych perełek. |
"To, że czegoś nie rozumiemy /nie doceniamy nie znaczy, że coś nie jest sztuką." (coś w tym stylu rzuciła facetka z polaka, gdy zaczęliśmy się tępo spoglądać na jakies bazgroły będące "niewiadomojakważnymiwielkimdziełem" )
Cytat: | Kiedys był przekaz podprogowy, teraz są ceny typu 4.99. |
Jedno i drugie niezbyt skuteczne ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 19:22 |
|
|
No z tym przekazem to bym sdię kłucił bo popcorn kupił każdy kto miał pare dolców przy sobie.... ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 18 Grudzień, 2007 22:44 |
|
|
Cytat: | To, że czegoś nie rozumiemy /nie doceniamy nie znaczy, że coś nie jest sztuką. |
Taa, a świstak siedzi..
A ja kupuję sok Tymbarku, bo pod wieczkiem można znaleźć sposób na życie, na przykład takie 'Tu i teraz' W zasadzie to też chwyt marketingowy, ale gdyby wszystkie były mu podobne to nie miałabym nic przeciwko^ ^. ____________ If I was in World War Two they'd call me spitfire
Cause you know that I can^ ^ |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 19 Grudzień, 2007 15:09 |
|
|
Nie, no to by można podciągnąc pod promocje. ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
MitrisDowódca Oddziału Zmierzch Świata
Płeć: Posty: 4887 Chowaniec6306 Miedziaków
17 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 20 Grudzień, 2007 14:52 |
|
|
Cytat: | Niestety, większośc reklam jest nudna i bez stylu. Naprawde mało jest prawdziwych perełek. |
Zauważyłam, że NIEKTÓRE reklamy samochodów są nawet miłe Bo te o maśle lub wodzie mineralnej, to żenada
Osobiście jestem osobą wnikliwą i zamiast brać co popadnie "badam" nawet dla zabawy różne rzeczy. Ostatnio była jakaś wielka promocja w sklepie pakowane razem dwa szampony w jakiejś tam SUPER cenie. Podeszłam do dalszej półki z tymi szamponami, ale pakowanymi pojedynczo i co? Podsumując cene obu szamponów wychodzi identyczna wartość jak na tej PROMOCJI. A ludzie głupcy biorą myśląc, że OSZCZĘDZĄ. ____________ Serkret z Przeszłości--> Asteria
Ofiara --> Morgan Smith
Bóg Imperator --> Katia Furia Wiatru |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 20 Grudzień, 2007 18:56 |
|
|
żyjemy niestety w takich czasach że ludzie są naiwni i głupi.... ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 20 Grudzień, 2007 19:33 |
|
|
Przewidziało mi się, czy ktoś tu właśnie wypisuje złote myśli z cyklu 'Bo ta dzisiejsza młodzież...'.
Nawiązując, ciężko jest wyobrazić sobie świat bez reklam. Ostatnio złapałam się nad tym, że rozmawiając z kimś tam zaczęłam wspominać reklamy sprzed lat - mniej lub bardziej głupie. Albo stare nagrania na video, na których pojawiają się takie starocia jak 'serce jak dzwon' - to hasło ze spotu jakiejś margaryny, czy też 'pasta kiwi but ożywi'. ____________ If I was in World War Two they'd call me spitfire
Cause you know that I can^ ^ |
|
|
|
MitrisDowódca Oddziału Zmierzch Świata
Płeć: Posty: 4887 Chowaniec6306 Miedziaków
17 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Sobota 22 Grudzień, 2007 13:30 |
|
|
Ldia... ale mówiąc szczerze, że te wcześniejsze reklamy były przynajmniej smieszne... a teraz, to tylko żenada ____________ Serkret z Przeszłości--> Asteria
Ofiara --> Morgan Smith
Bóg Imperator --> Katia Furia Wiatru |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 22 Grudzień, 2007 13:45 |
|
|
Uwierz Mitris, za parę lat będą równie śmieszne jak teledyski z lat osiemdziesiątych ____________ If I was in World War Two they'd call me spitfire
Cause you know that I can^ ^ |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 03 Styczeń, 2008 23:18 |
|
|
Cytat: | Kiedys był przekaz podprogowy |
A okazuje się, że oszustwem było mówienie, że przekaz podprogowy to oszustwo. Tak naprawdę to nie działa, ale zapisało się na trwałe w masowej świadomości. ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 04 Styczeń, 2008 20:27 |
|
|
darkpotato opętany przez reklamy
nie cierpię ich choć ten kabaret w reklamach plusa jest dobry
najgorsze rklamy jakie znamy to reklamy media marktu, ordynardne, bez stylu, wprawiające w humor świenie i niestety pociągające ludzi do sklepów, co to za rzeczywistość, co nie? |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 04 Styczeń, 2008 20:30 |
|
|
No, to hasło: Nie dla idiotów...
Co za idiota to wymyslil? ____________ "Biorąc od drzwi swój początek,
Droga bieży wciąż przed siebie;
Hen, rozwinął się jej wątek,
Czas więc teraz i na ciebie(...)"
"To niebezpieczna sprawa oddalać się od własnych drzwi. Znajdziesz się na drodze i jeśli nie przypilnujesz własnych nóg, nie wiadomo dokąd cię poniosą." |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 04 Styczeń, 2008 20:33 |
|
|
Cytat: | nie cierpię ich choć ten kabaret w reklamach plusa jest dobry |
BYŁY dobre.
Cytat: |
No, to hasło: Nie dla idiotów...
Co za idiota to wymyslil?
|
Musi wzbudzać kontrowersje, a nie refleksje (bo nie jest do końca logiczne i inteligentne). Takie są właśnie prawa marketingu ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 04 Styczeń, 2008 20:33 |
|
|
zgadzam sie z tobą Grzegorzu, moim zdaniem te rklamy z niemkiec, w niemczech przecież taka reklama media marktu polak=złodziej, co za ludzie? |
|
|
|
|