Użytkownik: Hasło: Rejestracja
 Konwersja na Mythai RPG v. 0.5 z wersji wcześniejszych

Opublikowanie wersji 0.5 systemu Mythai RPG wiąże się z różnymi zmianami. Ten artykuł omawia te zmiany i ułatwia konwersję ze starszych wersji na obecną.

Poprawiona została czytelność podręcznika, a zdecydowana większość pracy została włożona w udoskonalenie istniejących rozwiązań i poszerzenie dotychczasowych informacji - głównie dotyczących walki, broni, zbroi i przeciwników.

Są także pewne zmiany w samej mechanice. Wierzę, że są to zmiany na lepsze, ale mogą spowodować konieczność drobnych dostosowań w charakterystykach postaci czy scenariuszach. Cóż, lepiej teraz, niż potem.

ZMIANY

Zmiany w terminologii są różne. Przede wszystkim, Walka jest teraz cechą ogólną, zmienną, i zastępuje różne podobne terminy z wcześniejszej wersji. Umiejętność Walki Bronią lub modyfikator tej umiejętności (różnie to było nazywane) nosi teraz krótszą nazwę Wprawa. Zlikwidowane też zostało pojęcie tury; zamiast tego mamy "starcie", dzięki czemu może łatwiej będzie zrozumieć ideę różnej długości trwania starć/tur. Zrezygnowaliśmy też z nazywania samej mechaniki systemem, chociaż jest ona tak rozbudowana, że pozwala na niezależną grę.

Po długich konsultacjach i testach, cechy A i F zostają zastąpione cechą Kara, która pozwala ustalić zachowanie bohatera przy wykonywaniu kilku czynności naraz lub w pośpiechu. Oznacza to zupełną zmianę sytuacji jednoczesnej walki z wieloma przeciwnikami. Nowe rozwiązanie wydaje się być nieco lepsze (w każdym razie bardziej realistyczne), aczkolwiek może wymagać trochę wysiłku od MG, który przyzwyczaił się do starego systemu. Aby ustalić cechę Kara, należy skorzystać z tabeli zamieszczonej w podręczniku - cecha Kara zależy od wysokości Sz, W, Z i R. Dodano też, wyraźnie potrzebną, możliwość posługiwania się dwiema broniami naraz. Odrobinę inaczej ustala się też Szybkość (tylko przy losowaniu nowego bohatera)

Główne udoskonalenia to dodany, zupełnie nowy dodatek - "Bestiariusz". Rozbudowany i udoskonalony został także Cennik i Księga Wiedzy. Ulepszenia przede wszystkim obejmują kwestie związane z bronią, zbroją i budowlami obronnymi. Z drugiej strony, znikły z cennika wszystkie "fantastyczne" przedmioty. Ceny uległy zmianie ze względu na konwersję systemu monetarnego (niżej szczegóły). Poprawione zostały liczne błędy rzeczowe w cenniku.

Charakterystyki noży, sztyletów i przedmiotów mogących posłużyć za broń, zwłaszcza drobnych, zostały zmienione (podwyższono obrażenia). Np. nóż zadaje teraz zwykle k6 obrażeń. Wynika to z konkluzji, że w sumie obrażenia od noża wcale niekoniecznie są takie znowu mniejsze od obrażeń od miecza. Główna różnica między mieczem a nożem polega raczej na na zasięgu, technice walki i ewentualnie wytrzymałości żelaza (czyli różna Walka). Obrażenia przy walce wręcz bez broni ("pięść") wynoszą natomiast 0 - czyli są jedynie tak wysokie, jak to wynika z Siły Ciosu i różnicy w Walce. Nieznacznie zmieniły się też wartości obrażeń zadawanych przez różne inne bronie.

Rozbudowana została część poświęcona walce dystansowej (m.in. dodano kusze), chociaż nóż i sztylet zostały wrzucone do jednego worka, bo w końcu do nas dotarło, że jednym i drugim w zasadzie rzuca się tak samo, a dużo większy wpływ na celność ma wyważenie, a nie nazwa.

Zmienia się też system monetarny. Było: 1Z (sztuka złota) = 10S (sztuk srebra); 1S = 30M (sztuk miedzi). Obecnie system monetarny wygląda tak: 1Z = 60S; 1S = 60M. Zasady konwersji przy dostosowywaniu postaci są następujące:
(dawniej -- teraz)
1Z -- 1Z
1S -- 6S
1M -- 12M
Cennik został uaktualniony.

W związku z powyższym, zmieniła się też nieco Karta Bohatera, przede wszystkim tabela opisująca Walkę. Nieco zmian jest też w Tabeli Walki Dystansowej. Przy okazji, całość została lekko podretuszowana.

Pozostałe, bardzo liczne zmiany są raczej drobne i prawdę mówiąc trudno jest opisać je wszystkie - trzeba by przepisać podręcznik. W każdym razie, wersja 0.5 wymaga ściągnięcia wszystkiego na nowo. Opublikowane w serwisie pomoce do systemu są zatem chwilowo nieaktualne, ale postaramy się to niedługo naprawić.

Wersja 0.5 jest obecnie możliwa do pozyskania wyłącznie w dziale Download (stara zresztą też). Strony serwisu, które obejrzycie przez przeglądarkę (czyli cały dział RPG) w dalszym ciągu prezentują starą wersję i tak chwilowo pozostanie.

O ewentualne komentarze i uwagi proszę na forum.
 Autor: Mariusz Moryl
 Data publikacji: 2008-02-24
 Zgodny z systemem Mythai: TAK
 Ocena użytkowników:

 Zobacz inne utwory autora »
 Skomentuj »


« Powrót



Nasi użytkownicy napisali 76851 wiadomości na forum oraz dodali 442 publikacji.
Zapisało się nas już 1904

Ostatnio do paczki dołączył neareu

 
Po stronie kręci się 3 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 3 gości.
 


       Dział Literatury:

   •   Recenzje Fantastyki
   •   Autorzy Fantastyki
   •   Artykuły
   •   Poczytaj fantasy
   •   Poczytaj SF
   •   Poczytaj różne
   •   Cała proza
   •   Poezja
   •   Fan fiction
   •   Publikuj własne dzieło »

Myśl

Mówienie jest wysiłkiem: nie zdoła człowiek wyrazić wszystkiego słowami.

  - Koh 1,8
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.