Kusza
Na początek strzelanie z kuszy. Gdy czytałem dział Mythai Starter ,,broń dystansowa" uświadomiłem sobie, iż nie uwzględniono tam kuszy. Czym jest kusza? Bronią taką jak łuk, tylko skuteczniejszą ( przebija zbroję ) i prostszą w obsłudze. Jednak trzeba poświęcić trochę więcej czasu niż w przypadku łuku, by kolejny pocisk był gotowy do strzału. Pamiętając o tych rzeczach, przygotowałem następującą tabelkę:
Kusza (Obrażenia: 2K6+2 ignoruje do trzech pp)
Odległość: Modyfikator testu US:
1 - 20 +2
20 - 50 +1
50 - 70 -2
70 - 100 -5
100 - 150 -7
Ponieważ przebija zbroję, ignoruje do trzech pp - tak więc kolczuga i słabsze okrycia nie chronią zupełnie przed bełtem z kuszy.
Ponieważ łatwiej się nią celuje, modyfikatory są lżejsze niż w przypadku łuku. Zaś same obrażenia pozostają takie same.
MG powinien jednak pamiętać, że naciąganie kuszy trudniejsza sprawa niż w przypadku łuku, i dłużej trwa.
A że kusza jest skuteczna i prosta w obsłudze kosztuje więcej niż łuk.
Otwieranie zamków
Druga sprawa to otwieranie zamków. Oczywiście możnaby wykonywać tutaj test S, jeśli ktoś już pokazał bohaterowi jak się to robi, ale już wiele czynności przypisujemy S, więc może wartoby pokombinować. Otwieranie zamków może wyglądać tak: wykonujemy test szansy 20 ( lub 25, 15, 10, 5, w zależności od stopnia zaawansowania zamka ) uprzednio dodawszy do liczby wartość S. Przykład: Mamy prosty zamek który chcemy otworzyć. MG określa jego trudność 25. My mamy S=8. 8+25=33 - więc wykonujemy test szansy 33. Wychodzi 27 - i zamek otwarty. Oczywiście pod warunkiem że mamy nóż lub wytrych, i ktoś nauczył nas ich używać. ( Inaczej można jeszcze próbować zdawać test z ujemnymi modami. )
Walka dwiema brońmi
Cóż, prosta sprawa - gracz znalazł w sakwie wroga sztylet - więc chce go używać wraz ze swoim toporem. MG chce stworzyć niebezpiecznego przeciwnika? Więc niech będzie to elf walczący dwoma mieczami. Naturalnie, w tym wypaku mechanikę możnaby pominąć i zadowolić się opisem walki, jednak mechanika nie jest taka trudna. Jeśli gracza ktoś nauczył walki dwiema brońmi, może on używać dwóch noży/sztyletów, lub miecza/topora i sztyletu razem, jeśli jego S jest równa W. Jeśli jego W wynosi o 2 punkty więcej od S, może on używać dwóch mieczy/toporów/pałek naraz. Gdy warunki są spełnione, po zwycięskim porównaniu walki rzuca się za obrażenia od obu broni.
|