Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek D - Słowniczek


A | B | C | E | F | G | I | K | M | O | P | R | S | T | U | W | Z


Nazwa lub skrótWyjaśnienie
A

- Cecha Atak. Określa, ile podstawowych czynności postać może wykonać w jednej turze; m.in. ilu przeciwników może zaatakować (przy założeniu, że przeciwnicy mają Atak = 1).

Atak

- Patrz: A.

Atrybut

- Patrz: Cecha.

B

- Cecha Bojowość. Określa odwagę postaci, zapał do walki i zdolność poderwania innych do czynu.

balans sił

- Inaczej porównanie sił. Czynność wykonywana zwykle poczas walki lub ucieczki. Polega na porównaniu sumy [wysokość cechy + k10] dla dwóch lub więcej postaci.

Bojowość

- Patrz: B.

Cecha

- Liczbowe odzwierciedlenie jakiejś określonej właściwości postaci; im wyższa liczba, tym lepiej rozwinięta jest cecha.

epopeja

- Niezmiernie długa gra RPG, złożona z wielu sesji, wielu scenariuszy, i nawet wielu kampanii, połączona centralnymi postaciami lub/i wspólnymi wątkami akcji.

F

- Cecha Front. Określa, przed iloma przeciwnikami postać może się bronić.

Front

- Patrz: F.

fiz.

- Fizyczne Punkty Doświadczenia. Pozwalają podwyższać cechy fizyczne i bojowe.

fizyczne PD

- Patrz: fiz. i PD.

Gra

- Gra fabularna; RPG.

Int.

- Cecha Inteligencja. Określa sprawność umysłową postaci.

Inteligencja

- Patrz: Int.

inne

-Inne Punkty Doświadczenia (niefizyczne). Pozwalają podwyższać cechy niefizyczne.

k (liczba)

- Kostka do rzucania (liczba w nawiasie oznacza ilość ścianek).

kampania

- Seria scenariuszy związanych akcją w jedną wielką przygodę; odpowiednik powieści w litaraturze.

Karta Bohatera

- Specjalnie przygotowana karta, na której Gracz zapisuje wiadomości o swoim bohaterze.

MG

- Mistrz Gry, osoba prowadząca sesje RPG.

Mistrz Gry

- Patrz: MG.

Moc

- Cecha postaci określająca dostępną dla niej siłę magiczną. Moc zużywana jest na rzucanie zaklęć bądź opieranie się im. Moc podzielona przez 10 nazywana jest Siłą Woli. Kiedy Moc spada do wartości ZDR, zdrowie obniża się również.

mod.

- Termin systemu RPG oznaczający modyfikator. Modyfikatory stosujemy zwykle przy testowaniu lub porównywaniu cech.

modyfikator

- Patrz: mod.

Mythai

- Pierwszy ze światów stworzonych dla Systemu RPG Mythai®. Gwoli ścisłości, został stworzony dość długo przed powstaniem samego systemu.

O

- Cecha Obrona. Określa, jak dobrze bohater broni się wręcz (bez broni).

Obrona

- Patrz: O.

Ogł.

- Cecha Ogłada. Określa poziom kultury, czar osobisty, a w pewnym stopniu również atrakcyjność fizyczną postaci.

Ogłada

- Patrz: Ogł.

PD

- Punkty Doświadczenia. Otrzymuje się je za przeżyte przygody, a zużywa na ulepszanie cech swojej postaci.

Punkty Doświadczenia

- Patrz: PD.

Pływ.

- Cecha Pływanie. Określa, jak dobrze postać pływa.

Pływanie

- Patrz: Pływ.

porównanie sił

- Patrz: balans sił.

pp.

- Punkty protekcji: postać zawdzięcza je zbroi. Zwykle odejmuje się je od siły uderzenia.

PU

- Punkty Ulgi: rozdziela się je pomiędzy cechy nowo utworzonego bohatera, by określić jego przyszłe ułatwienia w rozwoju.

punkty protekcji

- Patrz: pp.

Punkty Ulgi

- Patrz: PU.

Prot.

- Cecha Protekcja, określa, iloma punktami protekcji (patrz: pp) postać jest chroniona w różnych miejscach ciała. Określa też średnią ochronę całego ciała. Wartość tej cechy odejmuje się zwykle od siły uderzenia.

Protekcja

- Patrz: Prot.

R

- Cecha Refleks. Określa szybkość reakcji.

Refleks

- Patrz: R.

RPG

- Gry fabularne, Role-Playing Games.

rzut procentowy

- Patrz: test procentowy.

S

- Cecha Siła. Określa siłę mięśni.

scenariusz

- Opis przygody dla RPG. Zwykle można go porównać do opowiadania albo rozdziału powieści w literaturze.

sesja

- Spotkanie, podczas którego gra się w RPG.

Siła

- Patrz: S.

Siła Woli

- Patrz: SW.

S Ciosu

- Cecha Siła Ciosu. Z taką siłą postać może zadawać uderzenia. Zwykle dodaje się do niej siłę obrażeń broni.

Siła Ciosu

- Patrz: S Ciosu.

SF

- Science Fiction

storytelling

- Swoista odmiana RPG, w której rozgrywka toczy się bez udziału jakichkolwiek liczb, właściwie bez systemu: MG i Gracze "opowiadają" sobie wszystko.

SW

- Cecha Siła Woli. Określa upór i wytrzymałość umysłową postaci. SW pomnożone przez 10 nazywane jest Mocą.

system

- Zbiór reguł dla gier RPG pozwalający rozpocząć grę; określa mechanikę tej gry.

Sz

- Cecha Szybkość. Określa, jak szybko postać biega.

Szybkość

- Patrz: Sz.

świat

- Opis świata, krain, w których rozgrywana jest gra i w których mogą być osadzone scenariusze, kampanie i epopeje. Po angielsku: setting.

test

- rzut kostką dziesieciościenną w celu sprawdzenia, czy wartość cechy pozwala postaci wykonać daną czynność. Wynik rzutu niższy niż cecha generalnie oznacza zdany test (często jednak należy brać pod uwagę modyfikatory)

test procentowy

- rzut k100, zwykle w celu określenia szansy powodzenia czynności. Górny próg określa MG; jeżeli Gracz wyrzuci mniej niż liczba wyznaczona przez MG, zdaje test i czynność kończy się powodzeniem. Rzut k100 wykonuje się zwykle przy pomocy dwóch k10, przy czym dwa zera oznaczają 100.

Umiejętność postępowania
ze zwierzętami

- Patrz: Zwierz.

Umiejętność Strzelania

- Patrz: US.

US

- Cecha Umiejętność Strzelania. Określa, jak dobrze postać strzela określoną bronią.

UW

- Cecha Umiejętność Walki. Określa wyszkolenie postaci w walce określonym orężem. UW orężem oraz WW dodane razem dają wartość cechy Walka określonym orężem.

Umiejętność Walki

- Patrz: UW.

W

- Cecha Walka.

Walka

- Patrz: W.

Walka Magią

- Patrz: WM.

Walka Wręcz

- Patrz: WW.

WM

- Cecha Walka Magią.

WW

- Cecha Walka Wręcz.

Wytr.

- Cecha Wytrzymałość i Wytrwałość (fizyczna). Jej wysokość jest odejmowana od siły uderzenia.

Wytrzymałość

- Patrz: Wytr.

Z

- Cecha Zręczność. Określa, jak dobrze postać radzi sobie z czynnościami wymagającymi zręczności.

Zręczność

- Patrz: Z.

ZDR

- Cecha Zdrowie. Określa stan zdrowia i kondycję postaci. Spadek jej do zera oznacza śmierć.

Zdrowie

- Patrz: ZDR.

ZM

- Cecha Zdolności Magiczne. Określa, jak dobrze postać panuje nad swoją Mocą.

Zdolności Magiczne

- Patrz: ZM.

Zwierz.

- Cecha Umiejętność Obchodzenia się ze Zwierzętami. Określa, jak dobrze postać potrafi obłaskawiać zwierzęta, opiekować się nimi i jeździć.

do góry






Nasi użytkownicy napisali 76898 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1919

Ostatnio do paczki dołączył ksieciunio

 
Po stronie kręci się 7 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 7 gości.
 


       Dział RPG:

   •   Mythai RPG Starter
   •   Mythai RPG Zasady
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Kostki online
   •   Tworzenie Kart online
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.