Użytkownik: Hasło: Rejestracja
System RPG
Mythai® Starter

« Wstecz | |  10. Osłona  | | Dalej »

Zaraz, zaraz, a gdzie tu miejsce na zbroję? Chyba inne będą szanse Harrina, jeżeli założy kolczugę, a inne bez niej?

Owszem. Każda część ochronnej odzieży (jeżeli zbroję płytową można jeszcze zwać "odzieżą") ma przypisaną jakąś ilość punktów protekcji (pp).

Na przykład, zwykła kolczuga będzie miała ich 3. Jaki to ma skutek?

Otóż każdy cios, który spadnie na bohatera ubranego w tą kolczugę, będzie słabszy o 3 punkty. Czyli jeśli wyjdzie 8, to trzeba jeszcze odjąć 3 - raniony odpisze sobie do ZDR tylko 5 punktów.

Orientacyjne wartości pp dla różnych ubiorów są następujące:

1. Typowy materiał: len, konopia, jedwab - 0 pp.

2. Zwykła skóra - 1 pp.

3. Skóra utwardzana - 2 pp.

4. Osłona kolcza (z kółek metalowych) - 3 lub 4 pp. Taki ubiór obniża S i W o 1 punkt.

5. Osłona brygantynowa (z łusek) - 4 do 6 pp. Taki ubiór obniża S i W o 2 punkty.

6. Osłona płytowa - 6 do 10 pp. Taki ubiór obniża S i W o 3 punkty.

Tarcza nie daje punktów protekcji, a jedynie podwyższa W o 1 punkt - ale tylko w wypadku użycia jej wraz z bronią jednoręczną. Tarcza daje również możliwość osłony przed strzałami na zasadzie testu szansy.

Test szansy to odpowiednik testu procentowego w bardziej zaawansowanych systemach, tyle że tam używa się dwóch k10, a ten polega na dwukrotnym rzucie k6. Pierwszy wynik to pierwsza cyfra liczby, drugi to druga cyfra; np. wyrzucenie 2 oraz 6 to liczba 26. Jak łatwo się domyślić, można w ten sposób wylosować liczby z zakresu 11 do 66.

Przed testem szansy MG ocenia ryzyko lub możliwość powodzenia, wybierając liczbę od 11 do 66 i mówi np: Jest 15 szans, że trafi cię przypadkowa strzała. Jeżeli wynik dwukrotnego rzutu k6 jest niższy od 15 - np. 13 (1+3) - to test jest zdany (czyli strzała trafia).

Test szansy stosuje się w bardzo wielu sytuacjach - wszędzie tam, gdzie potrzebna jest decyzja losowa, a nie ma innego sposobu na ustalenie wyniku.

Masz 20 szans, że spostrzeżesz coś ważnego.

Masz 45 szans, że lina się zarwie pod twoim ciężarem.

Masz 35 szans, że kupiec obniży dla ciebie cenę.

Masz 11 szans, że uda ci się otworzyć wytrychem ten zamek.

Przy ustalaniu, jak wysokie szanse ma bohater na określone działanie, MG powinien kierować się własnym uznaniem. Należy jednak wziąć pod uwagę umiejętności bohatera, jeśli mają takie zastosowanie, a w wypadku unikania strzał - rozmiar tarczy.


do góry


« Wstecz | |  10. Osłona  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 76971 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1945

Ostatnio do paczki dołączył Vex

 
Po stronie kręci się 2 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 2 gości.
 


       Dział RPG:

   •   Mythai RPG Starter
   •   Mythai RPG Zasady
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Kostki online
   •   Tworzenie Kart online
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.