|
|
|
|
|
|
Autor Wiadomość |
SemaronMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 2 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 13 Kwiecień, 2006 14:57 |
|
|
Mam pytanie:
Czy nie dało by się jeszcze bardziej przyśpieszyć walki?
Koledzy nie chcą grać dlatego że według nich walka jest strasznie nudna.
Czy ktoś nie zna jakiegoś sposobu? |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 13 Kwiecień, 2006 18:14 |
|
|
Hm... U mnie walka jest bardzo dynamiczna, więc być może będę mógł pomóc. Ale najpierw napisz, w jaki sposób wygląda walka prowadzona u Ciebie na sesji. Zwłaszcza napisz, co ją tak bardzo spowalnia?
Moi gracze generalnie lubią rzucać kostkami; wprowadza to świetne wrażenie napięcia, niepewności, ryzyka. Czy mam rozumieć, że Twoi gracze nie lubią rzucania kostkami?
Aha - gracie w systemie Starter czy w pełną wersję? ____________
|
|
|
|
SemaronMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 2 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 14 Kwiecień, 2006 7:05 |
|
|
Gramy w pełną wersję i walki wyglądają zupełnie jak opisano w systemie ale myśle że tu chodzi chyba o to że oni nie umieją się przyzwyczaić do takiego tempa, w każdym razie narzekają też na rzuty kostką. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 14 Kwiecień, 2006 11:26 |
|
|
Ok, spróbujemy to rozpracować dokładniej.
Jesteście jeszcze młodzi i nie wiem, jak tam z u Was matematyką, więc może całe to dodawanie troche Was spowalnia?
Na razie sugeruję żebyś:
1) Nie przejmował się za bardzo statystykami przeciwników dla swoich bohaterów. To znaczy, że powinieneś przed walką co najwyżej postanowić sobie w myślach: "ten potwór ma 12 W i średnią ilość ZDR. Cios k10+5". Nic więcej, żadnego sprawdzania, wertowania kartek itp. To nic, jeśli Twoje wymyślone dane nie będą się idealnie zgadzały z jakimiś zapiskami. Po pierwsze, każdy gatunek potwora może mieć swoje "odchyłki", a po drugie... gracze i tak nie będą o tym wiedzieli.
2) Dialog podczas walki mógłby wyglądać tak:
MG: Widzicie jakiś błysk w ciemnościach... panuje absolutna cisza... macie wrażenie, że coś jest nie w porządku... Widzicie nagły ruch i w ostatniej chwili dobywacie oręża (ewentualnie jakiś opis potwora). Rzucajcie Walkę.
G1: (wypada np. 7; dodaje to do walki na Karcie, np 10, zapisanej w tabeli w dolnym lewym rogu*) Siedemnaście.
MG: (w tym samym czasie też rzuca k10, wychodzi np. 3. Trzy dodać 12=15). Masz 2 przewagi.
Jeżeli inni gracze biorą udział w walce, MG podaje im teraz wyniki ich starć (przegrałeś o 1... walka wyrównana... 5 przewagi). W tym momencie Gracz 1 już wie, że wygrał i że ma rzucać obrażenia.
MG: Jakie obrażenia zadałeś?
G: (rzuca obrażenia, dodaje 2 przewagi. Skoro rzuty są kłopotem, proponuję pominąć obrażenia specjalne) Szesnaście. (Może dodatkowo sprawdzić, gdzie trafił - ale nie musi, to może być decyzja MG). Gdzieś w tułów.
MG: (Trafienie na 16 punktów potwora o "przeciętnym ZDR" da mu sie poważnie we znaki, ale jeszcze nie zabije; tylko to jest ważne. Teraz MG nawiązuje do wcześniejszego opisu). Odskoczyłeś w ostatniej chwili. Jakiś ciemny kształt zeskoczył na ziemię z drzewa w miejscu, gdzie stałeś przed chwilą. Błysnęły złowrogie ślepia... Dojrzałeś błysk kłów... zamachnęłeś sie... nie trafiłeś... Białe zębiska kłapnęły tuż koło twojej twarzy... Odepchnęłeś zwierzę tarczą i machnęłeś mieczem na oślep. Szarpnięcie i ryk bólu podpowiedziały ci, że trafiłeś... (w każdym razie jakiś opis walki) Stwór żyje jednak dalej; przygotuj się do dalszej walki.
I teraz albo nowa tura, albo opis dla następnego gracza. Czasem warto zrobić taki opis, gdzie MG opisuje walkę np. bohatera Gandalfa, ale mówi do innego bohatera, np. Froda: "widzisz, jak Gandalf podnosi dłonie... wykwita z nich jaskrawy rozbłysk światła... czujesz uderzenie mocy, kiedy..."
Tylko to, co jest powyżej na czerwono, jest potrzebne, jeśli wykorzystujemy kostki. Przeczytaj teraz tylko to, co jest na czerwono. Zajęło długo? Walka może być taka szybka! To zaledwie parę słów. U mnie ta faza, kiedy się je mówi, nie zabiera więcej niż kilka sekund - no ale trzeba być szybkim w obliczeniach
* Przy okazji, w miejscu, które niżej zaznaczyłem na zielono, powinna znajdować się suma S Ciosu, WW i Wprawy w walce orężem. Zaznaczam to wszystko obrazku poniżej. W przeciwnym wypadku, te wszystkie cechy Gracz musiałby dodawać przy każdej walce, a to by była mordęga
Ale jeżeli obliczenia typu 11+8 są nadal dla Graczy zbyt męczące, to sorry... są za młodzi do tej gry.
Gdybyś miał dalsze pytania, pisz.
Aha, na koniec: oczywiście będziecie grać tak jak Wam będzie pasowało. Możecie sobie dowolnie zmieniać reguły. Zastanów się, czy nie lepiej niektórych walk - albo może nawet wszystkich - rozgrywać tylko przy pomocy opisów MG - taki storytelling.
Poza tym, generalnie nie jest dobrze, jeśli sesja polega na samych walkach. Walka to powinna być raczej kulminacja przygody, scena pełna napięcia, która się pojawia to tu, to ówdzie. No, chyba że akurat sesja jest np. obroną zamku. ____________
Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Niedziela 28 Wrzesień, 2008 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
SemaronMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 2 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Poniedziałek 17 Kwiecień, 2006 19:31 |
|
|
Thanks Whitefire. Pomogło teraz gramy sesje za sesją, w wolnym czasie oczywiście. Ale walki i tak sprowadziliśmy do rzadkości zwykle walka jest tylko momentem pod koniec sesji bo większość walk zastępuje zagadkami logicznymi. Niektórzy z moich graczy wychodzą z siebie żeby odpowiedzieć poprawnie mrocznemu elfowi pilnującemu mostu w Podmroku |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|