Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 9:34 |
|
|
Ja, jako początkujący gracz mam pytanie. Czy znacie jeszcze jakieś darmowe systemy RPG parte na kostkach sześciościennych niż Mythai Starter?? Barzo mi na tym zależy gdzyż w tym systemie brakuje mi ras i klas, do których bardzo się przywiązałem przez cRPG, a nie chcę kupować ani płatnych systemów, ani kostek k10 itp. bo nawet nie wiem czy będę miał z kim grać w erpegi . |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 9:49 |
|
|
Hmm... Możesz poszukać czegoś na GOBASie ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 10:09 |
|
|
Brakuje klas?
Klasy zależą w sumie najczęściej od MG...
A kostki są tu: http://www.mythai.info/rpg/kostki.php
A my tu gramy sobie na stronce... Bo w sumie na prawdziwe RPG to też by mi brakowało chętnych wśród znajomych... Mythai Starter jest najlepszy! ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 10:15 |
|
|
Cytat: | Klasy zależą w sumie najczęściej od MG... |
Tak, ale jeśli w systemie ich nie ma, a Ty byś bardzo chciał grać z nimi, musiałbyś trochę zmodyfikować system. Zresztą, ja tam uważam, że klasy ograniczają.
Cytat: | A my tu gramy sobie na stronce.. |
Na forum, chyba ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 13:55 |
|
|
lizard napisał: |
Mythai Starter jest najlepszy! |
Popieram, bo przynajmniej dużo wydrukowanie go nie kosztuje.*
Brat Gilbert napisał: | Zresztą, ja tam uważam, że klasy ograniczają. |
A ja tak nie sądzę, sądzę że jeśli jest bohater to musi się zajmować jedną rzeczą, a nie dziesięcioma. Np. niektóre magiczne artefakty powinny być dostępne tylko dla poszczególnych klas itp. I w ogóle bez klas i ras to, to dla mnie nie RPG.
lizard napisał: | Bo w sumie na prawdziwe RPG to też by mi brakowało chętnych wśród znajomych... |
Mi pewnie też NAwet jak bym powiedział o tym graczom którzy grają w cRPG, to by mnie wyśmiali:
"RPG na kartkach?? Ha ha ha!!!"
Takie u nas miasto jest... Mówią że "się znają na RPG" a nawet RPG od cRPG nie odróżniają Jak bym się ich zapytał co to Diablo, to by odpowiedzieli, ale jak bym się zapytał o D'n'D, to by ich zamurowało.
Brat Gilbert napisał: | Hmm... Możesz poszukać czegoś na GOBASie |
Na GOBASie patrzyłem, wszystkie systemy fantasy są oparte na wyższych kostkach niź k6, niestety.
lizard napisał: | A my tu gramy sobie na stronce... |
Ech, to jednak nie to samo... |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 13:59 |
|
|
Cytat: | Ech, to jednak nie to samo... Rolling Eyes |
Nie? ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 14:02 |
|
|
No raczej nie
Cytat: | Na GOBASie patrzyłem, wszystkie systemy fantasy są oparte na wyższych kostkach niź k6, niestety.
|
Hmm... Popatrzę, może coś u mnie na dysku się znajdzie. ____________ "Chyba że wraz z toczeniem się kostki spadnie na mnie deszcz czaszek moich wrogów (wszystkie ze złota); wtedy uznam to za cud spowodowany przez boga Sharumazagonahomalefantayuiskrimtnweqrana i powrócę na forum."- Domius |
|
|
|
Maciek1Dowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1794 Chowaniec35 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 15:05 |
|
|
Kości, kości, kości. Pamiętam, jak zaczynałem przygodę z rpg i też nie kupowałem tych wszystkich specjalnych kości. Wyciąłem sobie żetony z kartonu, każdy z inną wartością cyfrową i losowałem (), lecz sądzę, że nie o takie rozwiązanie Ci chodziło... Jest również pewien artykuł który mówi o zastąpieniu wszystkich kości przez zwykłą k6. Tego sposobu nie próbowałem, spróbuj i zobacz jak to wyjdzie. To tyle jeśli chodzi o kości.
Jeśli chodzi o systemy: coś majaczy mi się futurystyczny system wykorzystujący tylko k3, k6 i k12, ale za nic nie mogę przypomnieć sobie jak się nazywał... |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 16 Lipiec, 2008 16:36 |
|
|
Cytat: | I w ogóle bez klas i ras to, to dla mnie nie RPG. |
Oczywiście to kwestia gustu. Mi rasy i klasy strasznie przeszkadzają, bo wydają mi się sztucznym podziałem. Za bardzo czuję wtedy, że jestem w grze.
Ale można spróbować klasy wymyślić. Najbardziej typowe i wszędzie spotykane to moim zdaniem wojownik, mag, złodziej, łowca i kleryk/druid.
Ewentualne rasy i klasy powinny też chyba zależeć od konkretnego świata.
Trzeba by też zastanowić się, co każda klasa daje, oprócz nazwy ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 17 Lipiec, 2008 9:25 |
|
|
Heh, już nad wszystkim myślę. Wymyśliłem 6 ras i 6 klas. A jak mi się będzie chciało to zrobię własny system, opierając się na mechanice Mythai Startera. Ale w sumie i bez klas i ras si obejdzie. Tylko jeszcze jeden problem, ma ktoś inne scenariusze przygód do Startera?? Bo pisać mi się nie chce, nie znam się na tym, a ten z Potterem to nie wypali u mnie (o ile będę miał z kim grać ) Jeśli ktoś ma, to albo tutaj pisać, a jak nie, to gg jest na forum (moje oczywiście xD ) |
|
|
|
Maciek1Dowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1794 Chowaniec35 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 17 Lipiec, 2008 12:28 |
|
|
Nie możesz zastosować scenariuszy przeznaczonych do innych systemów? Kiedyś przerobiłem pewien z D&D, podobno wyszedł całkiem całkiem. (przerabiałem dla kolegi) |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 19 Lipiec, 2008 9:50 |
|
|
Wyobraźcie sobie, źe namówiłem jednego kolegę na sesję i się mu to spodobało Czyli jednak będę miał z kim grać. Jeah xD Jak się uda, to go nawet wciągnę na tę stronkę...
A propos tych przeróbek to, ja nie znam się na tym. Ale spróbować nie zaszkodzi... Wezmę jeden do Mythai'a i spróbuję przerobić, możer coś z tego wyjdzie... |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 19 Lipiec, 2008 11:41 |
|
|
Przeróbki to rzecz dość prosta, chociaż nie ukrywam, że przynajmniej minimalna praktyka się przydaje. Sęk tkwi w tym, żeby wymyślić reguły, które potem będą czymś w rodzaju praw fizyki, i tyle.
W większości systemów podział na klasy wiąże się z:
- tym czego bohater może używać (Łowca jest lepszy w łuku; mag nie może nosić żelaza itp)
- tym jak postać się rozwija (Magowi łatwiej rozwijać Moc, a trudniej siłę...) ____________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 21 Lipiec, 2008 9:44 |
|
|
Musi być "żywa" akcja. Aby ożywić akcję najlepiej jest co pięć minut rzucać kto umiera. ____________
|
|
|
|
Maciek1Dowódca Oddziału
Płeć: Posty: 1794 Chowaniec35 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Poniedziałek 21 Lipiec, 2008 10:31 |
|
|
Na początek dokładnie zapoznaj się z kilkoma gotowcami, podpatrz jakieś pomysły i spróbuj je udoskonalić. Po pewnym czasie będziesz miał już ten"swój własny" styl prowadzenia sesji i kreowania świata. U mnie bardzo dobrze sprawdza się kontrastowa drużyna i wspólne cele które w końcu ze sobą kolidują a co za tym idzie dylematy moralne.
"Dynamikę" tworzy nie tylko mistrz gry, wpływa na nią także zachowanie graczy. W kwestii "żywości" gry, ważne jest to abyś znał doskonale system, gdyż wszystkie zastopowania spowodowane przez brak umiejętności MG co do systemu niszczą "to coś". |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 21 Lipiec, 2008 10:37 |
|
|
Oczywiście wartka, ciekawa fabuła itp. Ale trzeba też mieć wyczucie, wiedzieć kiedy gracze się dobrze bawią a kiedy nudzą. To czasami nie jest takie oczywiste. No i być na tyle sprytnym/przygotowanym żeby posunąć wszystko naprzód jak się nudzą. Nawet tak skrajnie (np. mijają 2 miesiące, albo po prostu zwalić im coś nagle na głowę i nie przejmować się drobnostkami, które jeszcze można było zrobić).
Osobiście lubię też, jeśli każdy gracz ma jakiś sekret (niesie coś ciekawego, jakiś wróg, umiejętność, informacja) i dzieli go tylko z MG.
To jest fajne też dla prowadzącego. ____________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|