Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Czwartek 24 Listopad, 2005 12:19 |
|
|
Poniżej prosimy zgłaszać wszelkie niedopracowania (nawet literówki), niedociągnięcia, pytania, niejasności, prośby o dodatki itp. dotyczące systemu RPG Mythai.
--------------------
Obecna wersja Systemu RPG Mythai to 0.9
Obecna wersja Systemu RPG Mythai Starter to 0.1
Oba systemy można ściągnąć z działu RPG:
Download RPG ____________
Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Czwartek 08 Styczeń, 2015 18:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 24 Listopad, 2005 23:11 |
|
|
Ponieważ spośród kilku ważnych rzeczy (bestiariusz, nowe scenariusze np. kampanii, założenie forum, tłumaczenie witryny, reklama, i tysiąc innych) na razie wybraliśmy (jak widać) sprawę forum, które w dalszym ciągu wymaga sporej ilości pracy (i troche z tego tysiąca innych), więc sprawa następnych scenariuszy musi niestety poczekać...
No, chyba że Wy weźmiecie sprawę w swoje ręce... Ze swojej strony mogę co najwyżej pozwolić sobie na wzmiankę o naprawdę fajnej kampanii/epopei za kilka miesięcy, ale z zastrzeżeniem ze jest to wzmianka bardzo zaowalowana, wątpliwa, niejasna i w ogóle właściwie to jej nie ma.
Jedyne scenariusze jakie mam dostępne w tej chwili są częścią tej epopei i w związku z tym nie zostaną na razie opublikowane.
Ze scenariuszami do Startera rzecz ma sie niestety podobnie jeśli nie gorzej
Ale przynajmniej możemy już sobie pogadać ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 25 Listopad, 2005 0:00 |
|
|
Ja robię bestiariusz do Mythai 0.1; ile ma tak na oko liczyć potworów? Bo ja przewiduję kilkadziesiąt, a jestem dopiero na literce D ____________ Why So Serious?!
www.mythai.info |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 28 Listopad, 2005 10:44 |
|
|
Bestiariusz to dobra rzecz, pomaga szczególnie w krótkich sesjach. Z góry więc dzięki, przyda się wszystkim. Należy tylko pamiętać, że (jak właściwie wszystko w Systemie Mythai) także potwory można kreować zgodnie z potrzebami scenariusza czy świata, w którym gra się toczy. W każdym bądź razie niecierpliwie czekam na Bestiariusz 0.1 =) ____________ RPG create worlds
We create RPG
- - -
www.mythai.pl |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 28 Listopad, 2005 12:25 |
|
|
Bestiariusz przewiduję obszerny, będzie z czego wybierać... wszystkie potwory są robione zgodnie z systemem, choć oczywiście mogą się zdarzyć jakieś niedociągnięcia. Jak zrobie połowę, wklepię je do komputera (teraz są w jakimś notesie ) i wyślę Whitefire'owi do sprawdzenia, ewentualnie korekty. ____________ Why So Serious?!
www.mythai.info |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 24 Styczeń, 2006 23:11 |
|
|
Zrobilem do litery O i teraz przesyłam Whitefire'owi... ____________ Why So Serious?!
www.mythai.info |
|
|
|
VardMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 6 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 27 Lipiec, 2006 8:52 |
|
|
a ja zauważyłem coś takiego odnośnie systemu Mythai Starter:
Aby czar sie udał należy przeprowadzić test cechy, test cechy udaje się jeżeli 2k6 (pierwsza kostaka=pierwsza liczba druga kostka równa sie druga liczba) jest mniejsze od cechy.
Według tej zasady rzutem kostek można stworzyć liczbe od 11 do 66
Ceche Magia o której mówimy (albo moc, nie pamiętam bo przy stosowaniu systemu pozmnieniałem pare nazw dla wygody) ustalana zostaje za pomocą rzutu k6+3 tak więc w najlepszym wypadku dostaniemy na start 9 mocy
I tu jest problem, chcąc rzucić czar w takim ustawieniu (np. na samym początku gry) jest 100% pewność że nie wyjdzie bo:
Moc max. 9 < test min. 11
Chyba że źle zrozumiałem podręcznik - nie słyne z niezwykłej inteligencjii a system mythai jest pierwszym takim systemem z którym się spotkałem. ____________ RPG is Power !!!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 27 Lipiec, 2006 14:04 |
|
|
losowanie od 11 do 66 to jest tylko i wyłącznie test szansy. W tym teście ustalamy, która kość będzie uznana za pierwszą. Np. wyrzucenie 4 i 2 to jest 42.
Przy testowaniu nie ustalamy, co jest pierwsze. Po prostu dodajemy wyniki z obu kostek. Np wyrzucenie 4 i 2 to jest 6.
O ile ja dobrze zrozumiałem problem to chyba o to chodziło. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 27 Lipiec, 2006 14:24 |
|
|
No ale jak mój braciak był magem i miał już magi 11 to testował swoją magie 2k6 jeśli urzywał czarów bardziej zaawansowanych a jeżeli normalnych to normalnie k6 ____________ Mythai rulez |
|
|
|
VardMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 6 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 27 Lipiec, 2006 15:26 |
|
|
Whitefire napisał: |
O ile ja dobrze zrozumiałem problem to chyba o to chodziło. |
Tak, o to właśnie chodziło dzięki za odpowiedź ____________ RPG is Power !!!!! |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 27 Lipiec, 2006 17:52 |
|
|
Cytat: | Tak, o to właśnie chodziło Smile dzięki za odpowiedź Smile |
Nie ma sprawy
Cytat: | No ale jak mój braciak był magem i miał już magi 11 to testował swoją magie 2k6 jeśli urzywał czarów bardziej zaawansowanych a jeżeli normalnych to normalnie k6 |
Dla mnie test jest testem i zawsze go rzucam tak samo. Mając M 11 trudno nie zdać testu rzucanego na k6... Oczywiście MG może i powinien dosalać różne modyfikatory, ale mimo wszystko... Z drugiej strony, może dojść do tego, że naprawdę dobry czarodziej w normalnych warunkach będzie rzucał proste czary bez testu (bo zawsze by zdał). ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 28 Wrzesień, 2008 15:59 |
|
|
A ja mam z kolei takie problemy:
Ile sztuk strzał można kupić za cenę podaną w cenniku Mythaiowskim?
Czemu żarcie w karczmach jest tak tanie?
Jak skrócić czas trwania nudnych obliczeń?
jak jeszcze sobie coś przypomnę to dam znać. |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 28 Wrzesień, 2008 16:59 |
|
|
Dzięki za posta.
1. 1
2. ceny sa orientacyjne i dotycza raczej dawnych realiow.. podaj przyklad tego, co ci nie pasuje?
3. nie ma zbyt wielu nudnych obliczeń. Napisz, które masz na myśli, wyjaśnimy. Jeśli walkę, polecam wątek:
http://www.mythai.info/forum/viewtopic.php?t=142 ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 29 Wrzesień, 2008 15:47 |
|
|
Jest napisane:
Strzała długa 2 Opis 25S 35M
Czy to znaczy że jedna strzała długa kosztuje 25S 35M?
A problemu nudnych obliczeń już niema (dzięki za polecony wątek)[/quote] |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 30 Wrzesień, 2008 9:16 |
|
|
Ok... Tak, to znaczy że tyle kosztuje jedna strzała.
Spróbuję obronić tę cenę, ale od razu napiszę, że jeśli według waszej grupy jest zawyżona, po prostu ją obniżcie.
Wysokie ceny strzał biorą się stąd, że Mythai jest z założenia światem na krawędzi prymitywizmu, to znaczy że metal jest raczej sprawą dość trudną do zdobycia i słabo opanowano jego obróbkę. Zwykła strzała to ok. 6 s, to co ty pokazujesz, to "Ostrze rozcinające liny (sierpowate). Do łuku długiego." Dla porównania, włócznia kosztuje 30 - 40 s. Dużo metalu, trudniejsze do sklepania. Strzały nie są wcale tanie; gdybyś chciał kupić obecnie dobrą strzałę z myśliwskim grotem (trójkątny, nie bodkin ani listek), to z doświadczenia mówię, że wydałbyś powyżej 100 za sztukę. I takie strzały sa przeznaczone do wielokrotnego użytku (to nie World of Warcraft , zwłaszcza groty.
Poza tym, w cenniku raczej zachowany jest duży rozstrzał cenowy pomiędzy rzeczami rzadkimi a częstymi. Strzała o ostrzu sierpowatym to rzadkość. W dodatku, ponieważ większość myśliwych jest w stanie samodzielnie wytwarzać strzały (w każdym razie takie z rogowym grotem), takie kupowane strzały najczęściej maja bardzo dobrą jakość i niełatwo je znaleźć.
Z drugiej strony, być może cena jest przesadzona... zróbcie, jak wam najlepiej. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 15 Styczeń, 2009 17:35 |
|
|
W niektórych systemach do wykonania czaru potrzeba określonych składników ( Mandragora, smocze oko, język węża itp) w Mythai tak nie jest i to mnie trochę gryzie. Czy to nie za łatwe?
-Darkpotato
... |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 15 Styczeń, 2009 19:33 |
|
|
Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził
Jedni mogą to lubić, inni nie. Dla niektórych jest to za proste, dla mnie to największa zaleta systemu. I chociaż mogę tu długo i namiętnie wyjaśniać, dlaczego, być może po prostu masz na ten temat swoje zdanie i już.
Pozwolisz więc, że nie odpowiem na pytanie "czy to nie za łatwe". Dla mnie trudność polega raczej na odegraniu wysiłku włożonego w czar, mentalnego zmęczenia... nieważne. Napiszę ci za to, jak wybrnąć z tej sytuacji.
Otóż, gdyby podręcznik zawierał 'księgę czarów' w stylu: napój miłosny - zmieszaj krew dziewicy, włos pożądanego partnera i wosk z własnego ucha, przy świetle księżyca...", to w zasadzie nic by się nie dało zrobić, gdyby przyszedł ktoś z problemem odwrotnym do twojego i stwierdził 'jakie to naiwne, oklepane, ludzie, pomóżcie'
Na szczęście jest na odwrót i system można dostosować do przeróżnej mechaniki czarów. A nawet, zdradzę, w samych realiach Mythai nie jest to takie proste jak opisano w podręczniku.
Bierze się to stąd, że (w realiach Mythai) rzucenie zaklęcia zazwyczaj wymaga jakiegoś ukierunkowania (emocji). Bez tego nie ma czaru, jest tylko moc z którą nie wiadomo co zrobić. W zasadzie chodzi o coś więcej niż tylko precyzyjne myślenie. Tak czy inaczej nie jest łatwo osiągnąć odpowiedni stan umysłu zwyczajnie 'na życzenie'. Dlatego Magowie, którzy często odkrywają reguły rządzące magią w bardzo przypadkowy sposób, popełniają po drodze mnóstwo błędów i pomagają sobie rzeczami, które wcale niekoniecznie są potrzebne do rzucania czarów.
W ten sposób, można powiedzieć, powstały różne 'szkoły'. Są tacy, którzy uczą się magii wypowiadając zaklęcia, tacy, którzy musza rysować runy, szkoły, które uczą mieszać składniki albo takie, gdzie rzucenie czaru wymaga wręcz tańca albo przynajmniej gestu. Albo kilku z wyżej wymienionych na raz.
Pomimo że tak naprawdę wszystkie te rzeczy są niepotrzebne, w sumie wie o tym dość niewielu Magów, i to tylko ci najlepsi, rozrzuceni tu i ówdzie po świecie...
W dużym skrócie tak wygląda sytuacja 'magii' na Mythai. W innych światach, innych realiach, może być inaczej. Sam widzisz, że taki opis mechaniki magii jaki jest w podręczniku pozwala właśnie dostosować ją do różnych światów.
Dlatego moja rada: zastanów się, jak chciałbyś, żeby taka mechanika wyglądała, i rozwiń to co jest tak, żeby ci odpowiadało. Co więcej, wszyscy chętnie rzucimy na to okiem, jeśli opublikujesz to w naszym serwisie
Pozdrówska ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 18 Styczeń, 2009 17:44 |
|
|
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 26 Luty, 2009 21:56 |
|
|
Taaa a ile PD powinni otrzymać gracze średniozaawansowani po sesji ( Takiej zwykłej nic wielkiego). Ja daję w przedziale 900 - 2500 fiz i 500 - 1500 innych. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 05 Marzec, 2009 11:08 |
|
|
No i dobrze
Mi zazwyczaj wychodziło nieco mniej, ale dużo zależy od sesji i w ogóle od charakteru przygody, jak bardzo jest oparta na rozwałce przeciwników. Jeśli była walna bitwa to bywało i ponad 2500
Różne wytyczne są w podręczniku, ale tak poza nimi, to policz sobie ile chcecie grać, jeżeli spodziewacie się rozegrać przykład 100 sesji tymi samymi bohaterami to dobrze by było nieco zwolnić z PD np do jakichś tak po 300-600 /sesję ;P To taka nieoficjalna wskazówka ____________
|
|
|
|
|