Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Poniedziałek 20 Luty, 2006 20:40 |
|
|
Co powinno się zawierać w dobrym scenariuszu przygody do RPG?
A co nie powinno?
Pytam o to, bo zamierzam stworzyć dosyć rozległą przygodę do RPG Mythai (właściwie, to już zaczęłem). Nie wiem co prawda, czy zasugeruję się tym, co napiszecie, czy nie. Niemniej, jestem pewien, że Wasze opinie przydadzą się twórcom scenariuszy. Wcześniej czy później.
Szczególnie prosiłbym o wypowiedź osób, które już mistrzowały. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 21 Luty, 2006 11:44 |
|
|
Hm... Wg mnie, dobry scenariusz powinien zawierać m. in. to:
1. Historia powinna byc naprawde pokręcona i skomplikowana, a zwroty akcji powinny byc naprawde nieprzewidywalne (warunek średnio konieczny - może być fajnie i ze znacznie zwyklejsza historią)
2. Świat rpga powinien 'żyć' - tzn, bohaterowie powinni wchodzić w interakcję z wieloma npcami, powinny istnieć w nim logiczne związki przyczynowo-skutkowe, a od czasu do czasu moga być wtracenia i questy całkiem nie związane z głowna historią.
3. Postacie... najlpeiej dużo i ciekawych. I przekonujacych.
4. Walki... No cóż, powinno ich nie być zbyt dużo, ale za to dośc trudnych (nie powinno byc sytuacji, że gracze roznosza każdego przeciwnika z obraźliwą łatwością i usmiechem - ta uwaga tez do samych graczy >_<#)
5. Jakieś fajne bonusy za dobrą grę 8).
cya
Raziel-chan |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Lipiec, 2006 21:22 |
|
|
A kedy zamieścisz tą długą przygode na stronie??? ____________ Mythai rulez |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Lipiec, 2006 21:27 |
|
|
Jak będzie skończona. Innymi słowy, jak będzie, to będzie. To nie jest coś co można zrobić na pół gwizdka. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Lipiec, 2006 21:28 |
|
|
powinno być tak jak z Erthangiem i Adamntem:
najpierw się kłócą i wyzywają, a potem jednoczą przeciwko wspólnemu wrogowi
a tak na serio:
1. historia powinna przynajmniej częściowo dotyczyć jakiejś ważniejszej sprawy (np. wagi państwowej)
2. gracze nie mogą wiedzieć o sobie wszystkiego
3. ciekawe osobowości bohaterów i npc
4. jakieś dramatyczne momenty
5. najważniejsze - nie można dawać oklepanej już fabuły[/img] |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Lipiec, 2006 21:29 |
|
|
acha to to chyba będzie na miesiąc ta sesja alespoko będzie co robić w zimowe wieczory ____________ Mythai rulez |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 03 Lipiec, 2006 22:18 |
|
|
Cytat: | na miesiąc ta sesja |
Nie, to próba przerobienia na scenariusz tego, w co gram ze swoją drużyną od 6 lat. Nie wiem jeszcze, ile z tego faktycznie wyjdzie, na pewno nie na 6 lat, no ale takie całkiem krótkie to to znowu nie będzie.
Ale skończmy, bo to nie na temat. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 04 Lipiec, 2006 9:19 |
|
|
acha a jak grasz w to 6 lat to gracze jake mają levely ____________ Mythai rulez |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 05 Lipiec, 2006 19:28 |
|
|
Przedewszystkim - przynajmniej 2 jakichś wyrazistych bohaterów (NPC) z ciekawą, poruszającą historią, własnymi rozterkami... takimi których mozna polubić, utożsamić się z nimi (coś jak Arthas, czy Illidan - w pewnym sensie bardzo tragiczna postać, mój ulubiony bohater [z Wara3, dla niekumatych])
Myślę też że przydało by się trochę tajemniczości... coś co na początku zbuduje klimat, może ciekawe rozpoczecie podróży... walka ze smokiem? (coś jak w "Zenku w Krainie kangurów" xD)
Lubię historie które mają swoje korzenie w wydarzeniach z przed "narodzin" graczy, jakaś zawiła intryga, kilka przemyślanych i zaskakujących zwrotów akcji...
---
sry, że mnie nie było kilka dni, ale miałem kłopoty z kompem ____________ Why say Black Metal when you can say Norsk Arsk Black Metal?
"Nikt już nie pamięta pieśniarza. Pieśń wciąż żyje." |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 06 Lipiec, 2006 22:00 |
|
|
Cytat: | acha a jak grasz w to 6 lat Shocked to gracze jake mają levely |
W systemie nie ma levelów więc jest dobrze
Ale wymiatają. Dowodza armiami, planują wojny, a Losy Świata Jak Zawsze Zależą Od Nich Musiałbyś zobaczyć projekt 3D (w archikadzie chyba) zamku, który wybudowali Mucha nie siada, a Bartek wciąż coś ulepsza ____________
|
|
|
|
|