|
|
|
|
|
|
Autor Wiadomość |
RaknarMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec20 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 13:58 |
|
|
Witajcie jestem tu nowy! I na wstępie chciałbym już prosić o małą pomoc w tworzeniu gry RPG(na PC). Nie mówię tu o jakiejś tam prostej lecz rozbudowanej. Posiadam silnik graficzny i tekstury (własno robione)zbliżone do jakości z Skyrima czy Gothica. W czym potrzebuję pomocy?
Nie znam mentalności forumowiczów z tego forum, ale znam takich co odpowiedzą w taki sposób (...przychodzisz informować o grze, ale nie wiesz co chcesz zrobić.)
Nie, zarys mam potrzebuję innowacji, pomysłów na rozszerzenie mojej idei.
Jaka ona jest?
Od dziecka kręci mnie motyw średniowiecza: (lasy, jaskinie, zamki, porty, statki, etc.)Wiadomo, że na rynku są już takie rzeczy jak systemy gildijne, potyczki arenowe i tym podobne. Gra jest dla graczy więc oni także mogą pomóc ją tworzyć podsuwając pomysły, gdyż jak wiadomo prośba spełniona to wyższa recenzja.
Proszę o podawanie pomysłów tutaj lub na skype:(raknars).
Dziękuję. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 16:48 |
|
|
O qurcze. Temat rzeka. I prawdę mówiąc, wiem za mało o Twoich możliwościach. Jeśli rzeczywiście dysponujesz już silnikiem i teksturami, to i tak długa droga ahead. Pracujesz nad tym sam, czy z kimś? Same meshe to tytaniczna robota, a jeśli do tego dodać całą resztę...
Tak na sam początek to ja bym się zastanowił przede wszystkim, z czego ma płynąć miodność gry. Inaczej mówiąc, na czym mają polegać i co mają dawać najczęstsze czynności gracza. Ponieważ to rpg, więc zakładam, że część przyjemności będzie polegała na rozwoju postaci. Jednej? Całej drużyny?
Czy są szanse na jakiś motyw multiplayer?
Czy postać/postacie będa mogły coś gromadzić? Coraz lepszy sprzęt, ale też lepsze konie, statki, domy, żony? Nie ignorowałbym tego ostatniego, patrząc na Skyrima
Czy jest możliwość stworzenia fabuły? Przejścia historii?
Poza tym przydałby ci się świat, czyli jakiś spójny kontekst i mechanika, takie jak choćby Mythai.
Nie mam pojęcia, co z tego jesteś w stanie zrealizować, więc trudno mówić o bardziej szczegółowych pomysłach. ____________
|
|
|
|
RaknarMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec20 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 17:11 |
|
|
Cytat: | Czy jest możliwość stworzenia fabuły? Przejścia historii? |
Owszem rozpisuję sobie możliwe warianty początku gry. Jak i dalszej historii. Liczę także na pomysły własne graczy.
Chcę to podzielić na wysepki pierwsza mała gdzie wszystko się zaczyna. Potem przepłynięcie statkiem a co historia pokaże to się zobaczy. |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 19:12 |
|
|
A inne pytania? Jeżeli podchodzisz do sprawy poważnie, to w tej chwili potrzebujesz dobrego planu, a to ciężko zrobić bez dokładnej wiedzy o ograniczeniach.
Z pomysłów... Na ile możliwy jest element ekonomiczny? Zróżnicowanie cen, specyfika transportu towarów? Tworzenie własnego imperium handlowego albo zbrojnego? Co z magią?
Statki są świetnym motywem. Pojawiły się wreszcie, w sensowny sposób, chyba w Assassin Creed 3. Może skupić się na tym, podnieść 'miodność' dając możliwość rozwoju łodzi? Tu może być bardzo wiele do rozwijania, od załogi, która dodatkowo może mieć swoje parametry, poprzez takielunek, działa, pojemność i rodzaje ładowni, prędkość, zwrotność, zasięg/dostępny obszar, a nawet magię wspomagającą. Byłoby to fajne jako taka pływająca baza. Jako stary żeglarz na pewno bym zagrał ____________
|
|
|
|
RaknarMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec20 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 20:27 |
|
|
Narazie chcę stworzyć środowisko gry, aby można było szlifować późniejsze bajery. Z tym będzie najwięcej zabawy, gdyż wymyśleć mapę to nie takie chop siup. Dlatego zdecydowałem na początek, że zaczniemy na małej mapce gdzie będzie wstęp do historii i wpierw na niej muszę się skupić.
Więc początek MAPA->szkic. Nie znam dobrego rysownika z dobrą fantazją.
Taki screenik: z początku zabawy.
Screen |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 22:12 |
|
|
Jeśli cię dobrze rozumiem, próbujesz stworzyć najpierw mapę/świat, a potem dorobić resztę.
Moja opinia: to jest dobry sposób, żeby sobie uprzykrzyć robotę i koniec końców zniechęcić się w połowie.
Naprawdę uważam, że trzeba mieć najpierw pomysł i plan, a potem można tworzyć środowisko gry. Pewnie, ze pracę możesz zacząć od małej wysepki, ale musisz mieć konkretne cele i dobre pojęcie, dokąd ta wysepka ma doprowadzić i co powinno być dalej. Inaczej stworzysz po prostu architekturę 3D (swoją drogą, praca dla projektantów autocad/rhino/... jest więc może się przydać), ale nie grę.
Co to za silnik? ____________
|
|
|
|
RaknarMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec20 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Piątek 27 Grudzień, 2013 22:18 |
|
|
Unity 3D Pro |
|
|
|
|
Wysłany: Sobota 28 Grudzień, 2013 15:32 |
|
|
No to coś można tworzyć. Rozważ to, co napisałem. Poza tym weź pod uwagę, że nowoczesne popularne rpg idą bardzo w stronę takich... symulatorów odmiennej rzeczywistości. Tzn liczy się fakt, że można, bo ja wiem, wybudować dom, założyć farmę, poderwać dziewczynę i się ożenić. Ale oprócz tego oczywiście potrzebujesz dobrej fabuły. Sam piszesz, że przydałby się grafik, a ja do tego dodam kogoś, kto potrafi skonstruować naprawdę dobrą historię, w tym dialogi, realia itd. Jeżeli stworzysz grę rpg na samych utartych schematach, tzn z małymi questami w stylu idź, przynieś, zbierz, to nie wróżę sukcesu. ____________
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|