Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Środa 04 Styczeń, 2006 11:15 |
|
|
Właściwie to wielkim fanem filmów nie jestem (jakichkolwiek), ale po 'Władcy Pierścieni' dotarło do mnie, że filmów fantastycznych z prawdziwego zdarzenia jest niewiele, a już zrobienie dobrego filmu fantasy to zadanie trudne nawet przy stosowanych dzisiaj komputerowych efektach specjalnych.
No ale, pomyślałem też sobie chwilę później, nie jestem przecież wielkim fanem kina i najprawdopodobniej jest sporo produkcji, których po prostu nie znam.
Możecie coś polecić?
Ja zacznę standardowo, od Władcy Pierścieni Petera Jacksona. Jestem co prawda pewien, że wszyscy to znają, ale tym bardziej film zasługuje na pierwsze miejsce, nieprawdaż? Macie inne "fantastyczne" tytuły? ____________
Ostatnio zmieniony przez Whitefire dnia Sobota 11 Luty, 2006 1:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 06 Styczeń, 2006 19:26 |
|
|
Hm... Na początek należałoby usciślić, czy mówimy o filmach 'fantastycznych', czy 'fantasy', jako, że na fantastyke składa sie zarówno Fantasy jak i Science-Fiction (miałem z tego prezentacje matutalną). Zgaduję, że chodzi o ten drugi rodzaj - a wiec o filmy fantasy.
Ja polecam (gorąco) 'Ostatniego Smoka'. Naprawde ciekawy film i smok z rysami Connery'ego jest niepowtarzalny.
Drugim polecanym przeze mnie filmem będzie 'Willow' - wiem, że staruszek, ale ciągle jary.
Na trzeci ogień pójda różne anime (Spirited away, Princess Mononoke, Record of Loddos war, Senkaiden houshin Engi, etc), ale to juz trzeba lubić.
A jeśli w pytaniu chodziło o filmy fantastyczne (czyli fantasy + S-F), to tu dodałbym jeszcze Final Fantasy: The spirits within, Pitch Black, Alien 1/2/3, Star wars 4/5/6 (1/2/3 to, wg. mnie, nie to samo) i tez kilka anime (Ghost in the Shell, Armitage III, Battle Angel Alita, Wolf's Rain, Applesees i inne).
cya
Raziel-chan |
|
|
|
FayoWędrowiec
Płeć: Posty: 55 Chowaniec834 Miedziaków
19 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Poniedziałek 16 Styczeń, 2006 15:46 |
|
|
A ja znam bardzo dobre Władcy Ognia (Reign of Fire), nie do końca fantasy, ale w sumie ten klimat. Świetne smoki. No i jest nasz Wiedźmin, tylko ja przynajmniej drugi raz na pewno go nie obejrzę. Co tam jeszcze, oglądałem coś co się chyba nazywało Knight's Tale, to taka komedia historyczna właściwie i Serce Smoka 2, ale doróbka jest gorsza.
Do spisu Raziela dorzuciłbym kilka SF: Matrix 1,2, 3, Solaris (to chyba na podstawie powieści Lema?), Ukryty Wymiar, Supernova. W ogóle SF jest dość dużo ale większość dość kiepska. Ostatnio robią też coraz więcej filmów na podstawie komiksów (X-men, spiderman, fantstyczna 4)
Na koniec przypomniały mi się jeszdze Men in Black (Faceci w Czerni) 1 i 2. |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 11 Maj, 2006 17:42 |
|
|
Klątwa Pierścienia. Nakręcony na podstawie opery Wagnera - Pierścień Nibelunga. Mało znany w Polsce, a wielka szkoda. Na mnie przynajmniej zrobił duże wrażenie. Jest w nim wszystko to, co powinno znaleźć się w filmie fantasy.
I z pogranicza - Legenda, Merlin, Braterstwo Wilków, Diuna no i może jeszcze Nieustraszeni Bracia Grimm. |
|
|
|
HubertMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Niedziela 30 Lipiec, 2006 12:14 |
|
|
Opowiesci z Narni 3 czeńść ____________ jestem mondry tak jak muj drat |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 08 Sierpień, 2006 14:41 |
|
|
Blade Runner, u nas znany jako Łowca Androidów. W reżyserii Ridley'a Scotta. Cyberpunk według P. Dicka. Genialny. |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 10 Czerwiec, 2007 10:01 |
|
|
dorzucę eragona, którego wczoraj obejrzałem. ogólnie film do czterech liter, ale niektórym może się podobać (stawiałbym na młodszych odbiorców) |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 11 Czerwiec, 2007 20:31 |
|
|
Do spisu mogę jedynie dodać 'Labirynt Fauna' - elementy fantastyki i wolno toczącej się wojny. Niektóre efekty są słabe (wręcz mizerne ) ale ogólnie można go dodać do opisywanych kategorii.
Dodane po 1 minutach:
Do spisu mogę jedynie dodać 'Labirynt Fauna' - elementy fantastyki i wolno toczącej się wojny. Niektóre efekty są słabe (wręcz mizerne ) ale ogólnie można go dodać do opisywanych kategorii. ____________ Żyję więc walczę...
Żyję więc śnię...
Żyję więc kocham...
Żyję bo chcę...? |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 17 Czerwiec, 2007 14:09 |
|
|
Mogę dorzucić jeszcze dwuczęściowe "Mgły Avalonu" (legendy arturiańskie) - polecam(!) i stary "Labirynt" (z Davidem Bowie).
Bardzo dobrym i głębokim (!) filmem z pogranicza sf jest "Źródło" ("The Fountain") Aronofsky'ego (to ten od "Pi" i "Requiem dla snu"). |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 03 Lipiec, 2007 18:52 |
|
|
Dziś widziałam zapowiedź nowego filmu fantasy - Volkodav, Ostatni z rodu Szarych Psów. Czy ktoś słyszał coś o tym filmie? Ciekawa jestem co to jest.
Film jest produkcji rosyjskiej, więc jeśli zrobiony jest w stylu Nocnej Straży, to rzeczywiście może być wart oglądnięcia. |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 04 Lipiec, 2007 9:28 |
|
|
Lady Dragon napisał: | Dziś widziałam zapowiedź nowego filmu fantasy - Volkodav, Ostatni z rodu Szarych Psów. Czy ktoś słyszał coś o tym filmie? Ciekawa jestem co to jest. |
Z tego, co się orientuję, jest to ekranizacja "Wilczarza" Marii Siemionowej, w Polsce wydanego niedawno przez Prószyńskiego.
Więcej nic nie wiem. Myślę jednak, że przed pójściem do kina warto by chyba sięgnąć po książkę... |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 04 Lipiec, 2007 17:40 |
|
|
Kurde, sporo tego wypisaliście.
Ale ja dodam od siebie "Mroczne miasto" w reżyserii Alexa Proyasa - taki mocno surrealistyczny film, ze świetnym klimatem, ciekawym scenariuszem i niesamowitymi kreacjami Kiefera Sutherlanda i Rufusa Sewella.
btw. to jeden z moich ulubionych filmów ____________ Why say Black Metal when you can say Norsk Arsk Black Metal?
"Nikt już nie pamięta pieśniarza. Pieśń wciąż żyje." |
|
|
|
SutenerMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 12 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Poniedziałek 16 Czerwiec, 2008 9:28 |
|
|
Poza poprzednio wymienionymi, do wartych uwagi:
Conan Barbarzyńca i Conan Niszczyciel
Czerwona Sonja
Excalibur
Zaklęta w sokoła
Niekończąca się opowieść (klasyk z dzieciństwa i ta muzyka... mmm...)
Wojownicy krainy Zu (ostrzegam - chińskie podejście do fantasy)
Podróź na Zachód i Wyprawa Jednorożca (co jakiś czas puszczają na Hallmarku)
Monty Python i Święty Graal
seriale:
Herkules
Xena
Mortal Kombat Conquest
Robin z Sherwood ____________ The rest is silence.
William Shakespeare - Hamlet |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 04 Wrzesień, 2008 21:35 |
|
|
a oglądał ktoś może Dungeons and Dragons? warte obejrzenia??? |
|
|
|
|
Wysłany: Piątek 05 Wrzesień, 2008 16:06 |
|
|
Mnie zdarzyło się obejrzeć... -.-
Szmelc jakich mało... Denna fabuła, fatalna choreografia (szczególnie stroje) i w ogóle totalna kaszanka. Jedyny plus to Jeremy Irons |
|
|
|
kamtomMieszkaniec Krain
Płeć: Posty: 4 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Czwartek 25 Wrzesień, 2008 10:28 |
|
|
Golden Compass , lekka fabuła, za to animacja komputerowa rewelacyjna. |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 16 Listopad, 2008 1:09 |
|
|
A mnie przypadł do gustu "Merlin" z S.Neilem oraz "Trzynasty wojownik" z Banderasem-niezrównany klimat wczesnego średniowiecza! |
|
|
|
|
Wysłany: Wtorek 15 Wrzesień, 2009 18:11 |
|
|
"Bewoolf" - obie wrsje bardzo dobre. Ktoś pytał o Volkodava, wprawdzie dawno, ale zawsze:) Świetny film, po prostu rewelacja. Najlepszy jaki widziałam od Władcy Pierścieni, przede wszystkim ma głęboki sens, przesłania, jest pieknie zrobiony i ma niesamowity klimat starej rosyjskiej baśni... Naprawdę gorąco polecam, warto! |
|
|
|
|
Wysłany: Czwartek 25 Luty, 2010 15:26 |
|
|
polecam "Labirynt Fauna". Spoko również było "Nieustraszeni Bracia Grimm" i "Ostatni Smok" choć nie jestem pewny czy dobrze ten drugi tytuł napisałem.
a poza tym słyszałem, że za niedługo ( jak dla mnie za niedługo oznacza najpóźniej w tym lub przyszłym roku ) ma wejść do kin adaptacja "Hobbita" J.R.R Tolkiena. Już jest w produkcji. |
|
|
|
LaridaeDowódca Oddziału Skrzydło Burzy
|
Wysłany: Piątek 26 Luty, 2010 21:17 |
|
|
Ja polecam Avatara:) tak właściwie to s-f ale w temacie jest fantastyka więc czemu nie miałabym wspomnieć
Władce Pierścieni znam na pamięć niemal, w rozszerzonych wersjach i jestem fetyszystką na punkcie tego filmu:D
Ostatni Smok też mi sie podobał. Więcej w sumie nic ciekawego nie pamiętam... ____________ Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne
Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe.
Konwój- Sharon
Wyspa- Ajra
Królik- Niamh
Cienie pod suchym słońcem- Kriia |
|
|
|
|