|
|
|
|
|
|
Autor Wiadomość |
|
Wysłany: Niedziela 10 Wrzesień, 2006 16:17 |
|
|
Właśnie zacząłem grać w Mythai RPG z 2 kolegami (dzisiaj była pierwsza sesja ). Było fajnie, ale mam parę pytań do tych bardziej doświadczonych graczy.
1)Odnośnie dwóch broni. Ile ataków wykonuje się dwoma brońmi na raz? To znaczy, jeśli mam jeden atak to zadaję podwójne obrażenia? I trzeba tylko raz porównywać walkę? A cios specjalny też sprawdza się tylko raz?
Ja wymyśliłem, że domyślnym modyfikatorem do walki dwoma brońmi jest -5 i dodatkowe -1 za każde 3 punkty siły wymagane do używania broni. Poza tym trzeba mieć siłę jaką wymagają obydwie bronie naraz. Przykład: mamy 2 krótkie miecze; każdy wymaga 5 siły - łącznie musimy mieć 10 siły; mamy modyfikator do walki -8 (-5 + 10/3 zaokrąglone). Co o tym sądzicie?
2)Odnośnie ataku z zaskoczenia. Tutaj zupełnie nie mam pomysłu Nie można porównywać walki bo wróg nie wie o ataku. Z drugiej strony nie można przyjąć, że zawsze się uda bo na przykład z rzutu Mógłby mi ktoś doradzić?
3)Na karcie postaci jest tabela rzutów i strzałów. Ale jest tylko łuk, nóż i sztylet, oszczep. Nie ma kusz (to trochę rozumiem skoro w świecie Mythai miało ich nie być) i innych rzeczy, jak kamień czy inny przedmiot (improwizacja ). Nie wymyślał nikt nigdy innych przedmiotów? Bardzo by się przydało bo początkujący mistrz gry nie ma zbyt dużego rozeznania jeśli chodzi o takie rzeczy.
No na razie to tyle. Naprawdę pomóżcie dobrzy ludzie! |
|
|
|
|
Wysłany: Niedziela 10 Wrzesień, 2006 19:19 |
|
|
Jusz myszlim....
1) Odnośnie dwóch broni: jeśli ma się tylko 1 atak, to znaczy, że nie potrafi się używac dwóch broni na raz, i tyle. Jeżeli masz już 2 ataki, to co innego. Trzeba mieć 2 ataki przynajmniej jedną z używanych broni. Jak to jest dokładnie, kiedy ma się dwa ataki, to jest wyjaśnione w Nietypowych Starciach. Generalnie walkę rzuca się raz, a obrażenia specjalne tyle razy, ile ciosów.
Niemniej, imho to jest bardzo dobre pytanie, bo faktycznie nad tym elementem systemu można by się pozastanawiać. Co do Twoich kombinacji - przede wszystkim bardzo dobrze, że kombinujesz To najważniejsze. Chociaż nie bardzo rozumiem, skąd bierzesz ten modyfikator -8 do walki.
2) Atak z zaskoczenia - tu moim zdaniem nie ma problemu. Mówisz, że wróg nie wie o ataku, ale przecież zazwyczaj jest tylko tak, że się dowiaduje, tyle że w ostatniej chwili i ma mniej czasu na reakcję. Tak jest moim zdaniem prawie zawsze. Wyobraź sobie, że ktoś się zakrada do ciebie od tyłu z nożem. Coś tam skrzypnie, a kiedy będzie robił wymach, to usłyszysz choćby szelest rękawa.
W takim wypadku jest jednak tak, że rzuca się walkę i dochodzi do porównania, tyle, że "zaskoczony" dostaje do swojej Walki modyfikator. Np. -2 albo więcej, zależnie od oceny MG jak bardzo jest zaskoczony.
Jeżeli MG zakłada, że sytuacja jest taka, że atakowany nie ma nawet cienia szansy na reakcję, no to rzeczywiście można to rozwiązywać automatycznie.
3) Jeśli masz na myśli jakieś tępe przedmioty, to najlepiej bierz statystyki od noża (to jest przedmiot rzucany), tylko zmodyfikuj obrażenia tak, żeby pasowały do ciężaru przedmiotu.
Tą sprawę też można by było trochę dogłębniej poroztrząsać.
____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 11 Wrzesień, 2006 13:28 |
|
|
Dzięki za odpowiedź
Z modyfikatorem -8 do walki przy dwóch ostrzach to chodziło mi o to:
łączny ciężar to 10; 10/3 = 3,(3) - zaokrąglamy i wychodzi 3; dodajemy 3 do standardowych -5 i wychodzi -8. Może trochę duży ten modyfikator, szczególnie jak chce się walczyć czymś jeszcze cięższym, ale w końcu dodatkowy atak to duże ułatwienie, a 2 miecze półtoraręczne są stanowczo trudniejsze do takiej walki niż noże
Mam jeszcze pytanie. W dziale Dodatek A - przedmioty jest bat
"(k20 - tylko duszenie) k2+2; W +1, może spętać wroga. O +0. Używany też do powoźnictwa."
Nie ma tego w dziale oręż, gdzie są dokładniejsze opisy. Chodzi mi o to, że bat zadaje małe obrażenia normalnie, ale "może spętać wroga" i zadaje aż k20 obrażeń, ale "tylko duszenie". Jak się pęta wroga i dusi. Trzeba powiedzieć, że się tak robi i ma się modyfikator ujemny do testu walki?
Interesuje mnie dlaczego, choćby na karcie bohatera jest "dagger", a nie poprostu sztylet ? To jakieś specjalne określenie?
Jest gdzieś napisane, jakie są takie średnie umiejętności zwykłego człowieka? Bo ustalanie cech bohaterów chyba nie wchodzi w grę - w końcu to "bohaterowie". Chodzi o to, aby początkujący MG miał rozeznanie, jacy mogą być wrogowie - ludzie. Teoretycznie taką wiedzę zdobywa się przez praktykę, ale nie chcę mieć dziwnych sesji, w których wszystko pokonuje się banalnie, albo wymagającymi wrogami są podpici chłopi .
Jeszcze raz o broni: upika to rodzaj piki?
I co do walki, bo jak grałem z kolegami, to mieliśmy mało czasu, żeby się przygotować i w rezultacie graliśmy jakoś dziwnie. W podręczniku nie ma jakiegoś zwięzłego podsumowania, tylko rozłazi się po paru rozdziałach. Mianowicie:
Walka Bronią = Walka Wręcz + Modyfikator Walki Bronią (to w dziale walka na karcie bohatera) + Modyfikator do Walki (tylko dla danej broni) i to razem z k10 używa się w czasie balansu sił, tak? A jeśli chce się bronić to robi się podobnie, tylko, że zamiast WW jest Obrona, a Modyfikatora broni do Walki jest do Obrony? Za to jeśli walczy się na pięści, to porównuje się samą WW, bez modyfikatorów? Bo tak zrozumiałem.
Ostatnie pytanie (sporo ich ). W dziale Nietypowe starcia jest napisane, że czasem (np. A2, F3 vs. 2 postacie z A2) po przegranym balansie sił otrzymuje się 1 uderzenie, a przed drugim można sie bronić. Jak taka obrona wygląda?
No to tyle i to zapewne wszystkie (prawie? to się okaże) moje wątpliwości.
Trochę tego dużo się zrobiło
PS. Pomyślałem nad atakiem z zaskoczenia i doszedłem do wniosku, że nie zawsze udaje się skradanie, przecież nie każdy umie itd. Myślałem nad testem na zręczność przy skradaniu (oczywiście tylko bohatera) i albo rzucie na refleks atakowanego, albo jakiejś zależności między ilością refleksu, a modyfikatorem.
Ostatnio zmieniony przez Domius dnia Poniedziałek 11 Wrzesień, 2006 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 11 Wrzesień, 2006 14:33 |
|
|
Pozwolisz, że nie odpowiem na raz, nie mam w tej chwili tyle czasu, żeby wszystko napisać, więc teraz troche, resztę dodam później
1) bat - czy zachodzi duszenie, czy nie, to zależy od opisu MG, ewentualnie, jeśli ktoś chce być skrupulatny - od różnicy w walce. Jeśli różnica w walce była duża, to można uznać, że atak był bardzo udany, tzn. deklaracja Gracza "próbuję go dusić" może być uwzględniona. Modyfikator ujemny do Walki po takiej deklaracji byłby niesprawiedliwy, bo bohater obniżyłby swoje szanse tylko dlatego, że próbował bardziej skutecznego ataku.
2) sztylet - sztylety są różne i nie wszystkimi rzucano. Misericordia, taki długi cienki, był tylko do kłucia. Daggery to te wszystkie pozostałe.
3) zwykły człowiek - nie ma takiego opisu i dlatego do następnej wersji będzie dodany podstawowy "bestiariusz" (ludzie i zwierzęta, bez potworów). Tymczasem możesz ściągnąć np. scenariusz "Obrona Krzywego Grodu" i przyjrzeć się statystykom ludzi w tej przygodzie.
4) Upika jest wymyslona i nie powinno jej być w tym zestawieniu Wygląda trochę jak dzida, tylko ma ostrza z obu końców, nie z jedneg, i jest dłuższa. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Poniedziałek 11 Wrzesień, 2006 16:10 |
|
|
5) Zwięzłe podsumowanie walki:
tutaj
Z tym że tak, Walka to jest:
WW + modyfikator charakterystyczny każdej broni, np. dla miecza może być 4 + to jak ktoś się nauczył władać daną bronią, czyli umiejętność walki, początkowo 0, potem może być coś więcej. Dodam, że suma tych trzech powinna być zapisana na stałe na Karcie przy specyfikacji broni, żeby nie dodawać tego za każdym razem. Rzucając Walkę dodajesz do tego jeszcze k10.
Obronę i walkę wręcz chyba zrozumiałeś dobrze. Ewentualna dodatkowa obrona to po prostu test O.
6) Odnośnie ataku z zaskoczenia - bardzo dobrze kombinujesz! Test Z dla skradającego się jest jak najbardziej na miejscu. Ale testy powinny być raczej dla postaci atakującej. Refleks broniącego jest brany pod uwagę przy rzucie Walki, bo przecież Refleks to część składowa cechy Walka. Jeżeli utrudnisz modyfikatorem rzut Walki, to tak jakbyś brał pod uwagę też refleks. ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 13 Wrzesień, 2006 18:43 |
|
|
Wielkie dzięki
Jeszcze tylko:
Domius napisał: |
Ostatnie pytanie (sporo ich ). W dziale Nietypowe starcia jest napisane, że czasem (np. A2, F3 vs. 2 postacie z A2) po przegranym balansie sił otrzymuje się 1 uderzenie, a przed drugim można sie bronić. Jak taka obrona wygląda?
|
PS. Wszytkiego najlepszego z okazji urodzin! |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 13 Wrzesień, 2006 19:21 |
|
|
Domius napisał: | Wielkie dzięki
Jeszcze tylko:
Domius napisał: |
Ostatnie pytanie (sporo ich ). W dziale Nietypowe starcia jest napisane, że czasem (np. A2, F3 vs. 2 postacie z A2) po przegranym balansie sił otrzymuje się 1 uderzenie, a przed drugim można sie bronić. Jak taka obrona wygląda?
|
PS. Wszytkiego najlepszego z okazji urodzin! |
Cytat: | Ewentualna dodatkowa obrona to po prostu test O. |
I dzięki ____________
|
|
|
|
|
Wysłany: Środa 13 Wrzesień, 2006 19:34 |
|
|
Aha nie zauważyłem o tej obronie ____________ Życie to ciągle umieranie - Karion
A jazda samochodem to ciągłe wysiadanie - Domius |
|
|
|
BuczoWędrowiec
Płeć: Posty: 93 Chowaniec0 Miedziaków
0 Denarów
0 Dukatów
|
Wysłany: Środa 13 Wrzesień, 2006 20:47 |
|
|
A jeżeli są 2 ataki to można zaatakować szybciej czy podwójnie? Tzn. czy można przerobić atak na obrone/szybkość reakcji?
I właśnie jak podnieść obrone na tyle żeby przeciwnik nie zadawał ciosów za max życia? |
|
|
|
|
Wysłany: Środa 13 Wrzesień, 2006 21:48 |
|
|
Dwa ataki to znaczy dwa ataki. Jakkolwiek by do nich nie doszło.
Poza tym mam wrażenie, Buczo, że mylisz Mythai Forum RPG - tę gierkę dołączoną do forum - z prawdziwym rpg które jest opisane w serwisie Może sie mylę. ____________
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|