Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Rozdział 5 - Walka

« Wstecz | |  Nietypowe starcia  | | Dalej »

     1. "Remis" w balansie sił
     2. Postać z A1 vs. kilka postaci z A1
     3. Postać z A2 vs. postać z A1, F1
     4. Postać z A2 vs. postać z A1, F2
     5. Postać z A2 vs. postać z A2
     6. Postać z A2 vs. dwie postacie z A1
     7. Postać A2, F3 vs. dwie postacie z A2

Wyliczenie obrażeń zadanych komuś w jednej turze walki, tak jak to zostało wcześniej przedstawione, może oznaczać kilka rzeczy. Po pierwsze, może to być pojedyncze zwarcie wojowników zakończone ciosem. Po drugie, może to być wiele zwarć zakończonych uderzeniem. I po trzecie wreszcie, może to być seria ciosów, które razem wzięte mają efekt taki, jak Gracze i MG wyliczyli. Jak to wszystko zostanie przedstawione, zostawmy na głowie MG. Bywa jednak, że schemat: balans sił - cios sprawia problem.

  Przede wszystkim, wiele walk to walki zbiorowe. Dziwnie często się zdarza, że samotnego bohatera, lub ich małą grupkę, otoczą hordy przeciwników. Czasem, dla równowagi, bywa że pięciu bohaterów otoczy jednego małego zbója.

  W takich sytuacjach bardzo przydatne jest posiadanie dwóch lub więcej Ataków. Dwa A oznaczają, że postać może wykonać dwie deklarowane czynności w czasie jednej tury. Może więc zaatakować dwukrotnie lub walczyć z dwoma przeciwnikami naraz. Nie jest to jednoznaczne z walką oburącz (np. dwoma mieczami), choć i tak może się zdarzyć. Postać o dwóch A rzuca Walkę tylko raz w ciągu tury. Jeśli ją wygra, zadaje dwa ciosy, nie jeden. Jeżeli walczy z dwoma przeciwnikami, w dalszym ciągu rzuca tylko raz. Jedynie przewaga, którą uzyskał, liczona jest dla każdego z nich osobno.

  Natomiast zdolność postaci do zauważenia i zareagowania na kilka ataków naraz przedstawiona jest za pomocą cechy F - Fronty. Każdy front to zagrożenie. Ilość Frontów określa, przed iloma atakami postać może się bronić (lub próbować) w jednej turze. Nie ma znaczenia, czy będą to ataki dwóch wrogów, czy tylko jednego, który ma więcej Ataków.

  Wysokość F nigdy nie jest niższa od wysokości A. Jeżeli postać walczy z kimś, zakładamy, że wykorzystuje minimum jeden ze swoich Frontów (nawet jeśli jest to nie obrona, a atak). Bohater z A1 i F2 może w jednej turze przeprowadzić jeden atak i dodatkowo obronić się przed jednym atakiem.

  Aby się obronić, należy zdać test na O. Nie ma znaczenia, czy kolejne ataki są dziełem tej samej postaci (jeżeli ma ona wyższą cechę Atak), czy też innych wrogów. Kolejne Fronty oznaczają możliwość obrony przed następnymi atakami.

do góry






"Remis" w balansie sił
  Co na przykład, jeśli balans sił da równe wyniki? W naszym systemie przyjmujemy, że oznacza to starcie, w którym obie strony zadają cios. Czasem tak bywa - uderzając, wojownik jednocześnie zostaje raniony.

do góry




Postać z A1 vs. kilka postaci z A1
  Z jedną, zwykle wybraną przez Gracza postacią, toczy się Walkę według zwykłych reguł. Każda kolejna postać, która zdoła uderzyć w tej turze walczącego, zadaje mu obrażenia bez rzucania Walki. Gracz, który zadaje cios, ma prawo określić na podstawie opisu MG, kogo chce zaatakować.

do góry




Postać z A2 vs. postać z A1, F1
  Postać z dwoma Atakami, jeśli wygra Walkę z postacią o A1 i F1, zadaje dwa ciosy (ale przewagę z balansu sił liczy sobie tylko raz - o ile nie zadeklaruje inaczej, przy pierwszym ciosie). Natomiast jeżeli przegra w balansie sił, otrzymuje tylko jeden cios. Nie może się przed nim bronić ani jednocześnie uderzać postaci, z którą przegrał. Gdyby w balansie sił wypadł remis, postać z A2 zadaje dwa ciosy, a postać z A1 jeden.

do góry




Postać z A2 vs. postać z A1, F2
  Jeżeli bohater o A2, F2 przegra z postacią o A1, F2, otrzymuje jeden cios. Jeżeli wygra, zadaje jeden, a przed drugim przeciwnik może jeszcze się bronić.

do góry




Postać z A2 vs. postać z A2
  Postać, która przegrała Walkę musi przyjąć pierwsze uderzenie, lecz ma prawo do obrony przed drugim (i wszelkimi kolejnymi w tej turze o ile pozwala jej na to jego liczba F).

  Jeżeli dwie postacie o dwóch A wyrzucą taką samą Walkę, obie zadają sobie tylko po 1 ciosie.

do góry




Postać z A2 vs. dwie postacie z A1
  Postać z A2 rzuca Walkę tylko raz dla obu przeciwników. Jeżeli przegra z którymś wrogiem, otrzymuje od niego obrażenia. Jeżeli z którymś wygrał, zadaje mu cios. Przewagę oblicza się osobno dla każdego przeciwnika. Gracz, który zadaje cios, określa najpierw, które uderzenie spadnie na którego z przeciwników.

do góry




Postać A2, F3 vs. dwie postacie z A2
  Możliwe zakończenia:

  Postać z A2 F3 wygrywa walkę z obojgiem nieprzyjaciół i zadaje każdemu tylko po jednym uderzeniu.

  Postać z A2 F3 wygrywa walkę z jednym wrogiem i zadaje mu jeden cios, a walkę z drugim przegrywa i otrzymuje od niego jeden lub dwa ciosy. W tym, jedno uderzenie otrzyma na pewno, a przed drugim może się bronić.

  Postać z A2 F3 przegrywa walkę z obojgiem nieprzyjaciół i otrzymuje cztery uderzenia, z czego przed dwoma może się bronić.








do góry


« Wstecz | |  Nietypowe starcia  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 77204 wiadomości na forum oraz dodali 443 publikacji.
Zapisało się nas już 2008

Ostatnio do paczki dołączył IdioticFishe

 
Po stronie kręci się 485 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 485 gości.
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.