Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek A - Przedmioty

« Wstecz | |  2. Oręż  | | Dalej »

NazwaOpisCenaRodzaj
Bastard (z ang.)Patrz: Miecz na półtorej ręki.1Z, 6Ssieczne
Bat(k20 - tylko duszenie) k2+2; W +1, może spętać wroga. O +0. Używany też do powoźnictwa.15Minne
BerdyszSzeroki topór o zakrzywionym ostrzu i długim drzewcu (do 2 m). Ok. (k12) k6+6. Patrz: Topór jednoręczny i dwuręczny.1Z, 3Msieczne
BiczPatrz: bat, kańczug.-inne
Buzdygan(k12)k4+5; W +3; O +4. W warunkach bitwy z konia: W +4 (i +2 za konia). Patrz też: Maczuga bojowa.6S, 15Mobuchowe
Cięciwa konopna 1S 3Makcesoria
Cięciwa z jelit 21Makcesoria
Cięciwa z włosia 24Makcesoria
Czekan(k10)k6+4; W +3; O +4; Rodzaj jednostronnego, jednoręcznego toporka na długim trzonku, używanego do rozbijania zbroi.7S, 10Msieczne
DaggerPatrz: sztylet.min. 2Ssieczne
Dagger PłomieńOstrze ma kształt płomienia; (k8)k4+4; W +2; O +4 (+3 przeciw broni z klingą); 1r.10Zsieczne
DzidaSą cztery rodzaje dzid: Krótkie dzidy, Piki, Włócznie, Oszczepy (patrz).-kłujące
FeldcechPatrz: pendent.-akcesoria
GarotaUniknąć śmierci można tylko zdając test WW, nierzadko z modyfikatorem.5Sinne
Garota specjalnaUniknąć śmierci można tylko zdając test WW z modyfikatorem. Szybsza i silniejsza od zwykłej garoty. Tnie nawet palce.3Zinne
GizarmaDwuręczna; przypomina szpikulec, często z jednym lub dwoma bocznymi kolcami. (k8)k10+3; W +3; O +5.1Zkłujące
GlewiaDwuręczna; zagięte ostrze na drzewcu, często z dodanym szpikulcem. (k10)k10+4; W +3; o +5.8Skłujące, sieczne
GrotPatrz: Ostrze strzały lub Strzała łuki
Gryf drewniany zdobionyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.2Sakcesoria
Gryf drewniany zwykłyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.9Makcesoria
Gryf kościany zdobionyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.1Sakcesoria
Gryf kościany zwykłyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.9Makcesoria
Gryf metalowy zdobionyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.2Sakcesoria
Gryf metalowy zwykłyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.12Makcesoria
Gryf rogowy zdobionyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.3Sakcesoria
Gryf rogowy zwykłyNasadka na końce łuku do zaczepienia cięciwy. Cena za parę.9Makcesoria
HalabardaDwuręczna, (k12)k10+5; W +3; O +5.1Z, 6S, 5Mkłujące, sieczne
Harap(Korbacz) Patrz: bat.-inne
KańczugBicz z plecionego rzemienia na krótkim kiju. Patrz: bat.-inne
Katapulta4m. dł., 800m. zasięgu, drewniana + el. żelazne, 6 kół.16Zinne
Katapulta okrętowa3m. dł., 600m. zasięgu, drewniana + el. żelazne.12Zinne
KiścieńPrymitywny morgenstern: ciężki metal przymocowany na rzemieniu do drewnianego trzonka. (k20)k3+3; W +2; O +1.1S, 6Mobuchowe
KołczanNa 20 strzał.6Sakcesoria
KoncerzBroń sieczna o długie, prostej głowni przeznaczona do kłucia; używana przez ciężką jazdę. (k8)k8+1; W +1, O +2.6S, 6Msieczne
KopiaOk. 4m. Tylko z konia, z rozpędu i na dystans. (k10)2k6+3, przy galopie + Sz konia do obrażeń. W +6 i +2 za konia.1Zkłująca
KorbaczInaczej harap (bicz z krótkim trzonkiem i długim rzemieniem). Patrz: bat.-inne
Krótka dzidaPatrz też: dzida. (k8)k10+3; W +3; O +5.5Skłujące
LancaPatrz: kopia.-kłujące, inne
Łuk długi kategoria 0Tylko długo sezonowane łuki cisowe. Nawet do 2m długości i do 600 m. zasięgu (+100m w stosunku do tabel). Mod W: -1. Mod. Obr.: +2.8Złuki
Łuk długi kategoria 1Tylko sezonowane łuki jesionowe i cisowe. Nawet do 2m długości i do 500 m. zasięgu. Mod W: -1. Mod. Obr.: +1.3Z 6Słuki
Łuk długi kategoria 2Łuki jesionowe, cisowe i z sezonowanej wiśni, wiązu. Nawet do 2m długości i do 500 m. zasięgu. Mod W: -1.1Z, 8Słuki
Łuk długi kategoria 3Z wiśni, wiązu, popularnych sprężystych drzew. Nawet do 2m długości i do 350 m. zasięgu. Mod W: -1. Mod. Obr.: -2.7Słuki
Łuk długi kategoria 4Najsłabsze łuki: z drzewa gorszego niż wiśnia. Do 2m długości i do 200 m. zasięgu. Mod W: -1. Mod. Obr.: -4.3S 15Młuki
Łuk krótki kategoria 0Tylko długo sezonowane łuki cisowe. Z konia: Mod W -2 oraz test Zwierz. Do 100 m. zasięgu. Mod. Obr.: +2.1Z 2Słuki
Łuk krótki kategoria 1Tylko sezonowane łuki jesionowe i cisowe. Z konia: Mod W -2 oraz test Zwierz. Do 100 m. zasięgu. Mod. Obr.: +1.8Słuki
Łuk krótki kategoria 2Łuki jesionowe, cisowe i z sezonowanej wiśni, wiązu. Z konia: Mod W -2 oraz test Zwierz. Do 100 m. zasięgu.5Słuki
Łuk krótki kategoria 3Z wiśni, wiązu, popularnych sprężystych drzew. Z konia: Mod W -2 oraz test Zwierz. Do 80 m. zasięgu. Mod. Obr.: -1.2S 15Młuki
Łuk krótki kategoria 4Najsłabsze łuki: z drzewa gorszego niż wiśnia. Z konia: Mod W -2 oraz test Zwierz. Do 40 m. zasięgu. Mod W: -1. Mod. Obr.: -2.24Młuki
Łuk zwykły kategoria 0Tylko długo sezonowane łuki cisowe. 1m 10cm długości, 200 m. zasięgu (+50 m w stosunku do tabel). Mod W: -1. Mod. Obr.: +2.1Z 6Słuki
Łuk zwykły kategoria 1Tylko sezonowane łuki jesionowe i cisowe. 1m 10cm długości, 150 m. zasięgu. Mod. Obr.: +1.1Złuki
Łuk zwykły kategoria 2Łuki jesionowe, cisowe i z sezonowanej wiśni, wiązu. 1m 10cm długości, 150 m. zasięgu.6Słuki
Łuk zwykły kategoria 3Z wiśni, wiązu, popularnych sprężystych drzew. 1m 10cm długości, 100 m. zasięgu. Mod. Obr.: -1.3Słuki
Łuk zwykły kategoria 4Najsłabsze łuki: z drzewa gorszego niż wiśnia. 1m 10cm długości, 70 m. zasięgu. Mod W: -1. Mod. Obr.: -2.1Słuki
Maczuga bojowa(k12)k4+6; W +3; O +4. Patrz też: Buzdygan.8Smiażdżące
Maczuga dwuręcznaBroń barbarzyńska. (k20)k4+8; W +3; O +42-6Smiażdżące
Maczuga krótka lub pałka(k20)+k4+3/4/5(zależy czy są gwoździe); W +3; O +41. Patrz też: Maczuga bojowa, Maczuga dwuręczna.3Mmiażdżące
Miecz (jednoręczny)(k10)k10+2; W +4; O +5.1Zsieczne
Miecz dwuręczny(k10)k10+6, W +3; O +5; dwie ręce.2Zsieczne
Miecz krótki(k10)k6+2, W +2; O +3.6S do 1Zsieczne
Miecz na półtorej ręki1 lub 2 ręce. (k10)k10+3; W +4; O +5. W wypadku użycia dwóch rąk: cios k10+4; O +6.1Z 6Ssieczne
Miecz półtoraręcznyPatrz: Miecz na półtorej ręki.-sieczne
MisericordiaSztylet o wąskim ostrzu. (k6)k4+2; W +1; O+1. Patrz też: Sztylet, Puginał.6Skłujące
Młot bojowy(k12)k8+3; W +2; O +36S, 24Mmiażdżące
Młot bojowy dwuręcznyDwuręczny; (k12)k8+8; W +3; O +42Zmiażdżące
Morgenstern(Gwiazda Zaranna). (k12)k8+6; W +2; O +1; 1 lub 2 ręce. Przy użyciu dwóch rąk: cios k8+8, a W +31Z, 4S, 15Mmiażdżące
Morning StarPatrz: Morgenstern.-miażdżące
Nóż(k8)k4; W +1; o+1. Niektórymi można skutecznie rzucać.1Ssieczne
Ochronka na palcepodczas strzelania z łuku18Makcesoria
Ostrze strzały lancetowate (listek)(k6)k624Makcesoria
Ostrze strzały obuchowe(k6)k6+7, skraca zasięg i tylko ogłusza.+2 do testu.7Sakcesoria
Ostrze strzały odłamujące się(k6)k6+2, potem k6 co min., ciężko wyjąć.8Sakcesoria
Ostrze strzały podwójne(k6)k6+4, potem 1 co minuta, aż do wyjęcia strzały.1S, 15Makcesoria
Ostrze strzały potrójne(k6)k6+3, potem k3 co minuta.2S, 6Makcesoria
Ostrze strzały przecinające liny(ostrze sierpowate) (k6)k6+3, +3 do testu.4Sakcesoria
Ostrze strzały rozszczepialne(k6)k6+5, odlicza się 1 punkt protekcji (jeśli jakaś jest) lub wytrzymałości.8Sakcesoria
Ostrze strzały śrubowe(k6)k6+4, potem k6/minutę, łatwo wyjąć, +1do testów W.6Sakcesoria
Ostrze strzały trójkąt(k6)k6+124Makcesoria
OszczepPatrz też: dzida. Głównie do rzucania. (k8)k10+2; zależnie od długości walczy się jak krótką dzidą lub jak włócznią.6Skłujące
PałaszProste ostrze, skrzyżowanie miecza z szablą. (k10) k8+3; W +4; O +59S, 15Msieczne
PałkaPatrz: Maczuga krótka lub pałka3Mmiażdżące
Pas do mieczaSkórzany. Niezdobiony.1S 6Makcesoria
PendentPas zakładany przez ramię do noszenia na nim broni białej.3Sakcesoria
Pendent z pochwą Na miecz 7Sakcesoria
PikaPatrz też: dzida. Jeśli ma wygięty w tył hak przy ostrzu, ma cios: (k8)k10+4 (+3 jeśli Nie ma); W +3; O +6.1Z, 4Skłujące
Pochwa na mieczSkóra i elementy metalowe. Niezdobiona.3Sakcesoria
Pochwa na nóżSkórzana.1Sakcesoria
Proca kamiennaZ drewnianym uchwytem.15Minne
PuginałSztylet o szerokiej nasadzie ostrza. (k8)k4+1; W+1; O +2. Patrz też: Sztylet; misericordia.min. 2Stnące
RunkaPodobna do trójzębu. (k10)k10+3; W +3; O +5.7Skłujące
Smarowidło do cięciwNieduże puzderko z tłuszczem zwierzęcym9Makcesoria
Strzała długa 0Ostrze podwójne. Do łuku długiego. (k6)k6+4, potem 1 co minuta, aż do wyjęcia strzały.1S 24Młuki
Strzała długa 1Ostrze śrubowe. (k6)k6+4, potem k6/minutę, łatwo wyjąć, +1do testów W. Do łuku długiego.6S 9Młuki
Strzała długa 2Ostrze rozcinające liny (sierpowate). Do łuku długiego. (k6)k6+3, +3 do testu.4S 9Młuki
Strzała długa 3Ostrze potrójne. Do łuku długiego. (k6)k6+3, potem k3 co minuta, aż do wyjęcia strzały.2S 15Młuki
Strzała długa 4Ostrze rozszczepialne. (k6)k6+5, odlicza się 1 punkt protekcji (jeśli jakaś jest) lub wytrzymałości. Do łuku długiego.8S 9Młuki
Strzała długa 5Ostrze odłamujące się. Do łuku długiego. (k6)k6+2, potem k6 co min., ciężko wyjąć.8S 9Młuki
Strzała długa 6Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku długiego (k6)k61S, 3Młuki
Strzała długa 7Ostrze obuchowe. Do łuku długiego. (k6)k6+7, skraca zasięg i tylko ogłusza. +2 do testu W.7S 9Młuki
Strzała długa 8Ostrze zwykłe, lancetowate (listek). Do łuku długiego (k6)k61S 3Młuki
Strzała długa 9Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku długiego (k6)k6+11S 3Młuki
Strzała krótka 0Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku krótkiego. (k6)k6+127Młuki
Strzała krótka 1Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku krótkiego. (k6)k627Młuki
Strzała krótka 2Ostrze rozszczepialne. (k6)k6+5, odlicza się 1 punkt protekcji (jeśli jakaś jest) lub wytrzymałości. Do łuku krótkiego.8S 3Młuki
Strzała krótka 3Ostrze śrubowe. (k6)k6+4, potem k6/minutę, łatwo wyjąć, +1do testów W. Do łuku krótkiego.6S 3Młuki
Strzała krótka 4Ostrze rozcinające liny (sierpowate). Do łuku krótkiego. (k6)k6+3, +3 do testu.4S 3Młuki
Strzała krótka 5Ostrze zwykłe, lancetowate (listek). Do łuku krótkiego. (k6)k627Młuki
Strzała krótka 6Ostrze odłamujące się. Do łuku krótkiego. (k6)k6+2, potem k6 co min., ciężko wyjąć.8S 3Młuki
Strzała krótka 7Ostrze obuchowe. Do łuku krótkiego. (k6)k6+7, skraca zasięg i tylko ogłusza. +2 do testu W.7S 3Młuki
Strzała krótka 8Ostrze podwójne. Do łuku krótkiego. (k6)k6+4, potem 1 co minuta, aż do wyjęcia strzały.1S 18Młuki
Strzała krótka 9Ostrze potrójne. Do łuku krótkiego. (k6)k6+3, potem k3 co minuta, aż do wyjęcia strzały.2S 9Młuki
Strzała zwykła 0Ostrze rozszczepialne. (k6)k6+5, odlicza się 1 punkt protekcji (jeśli jakaś jest) lub wytrzymałości. Do łuku zwykłego. 1m dł.8S 6Młuki
Strzała zwykła 1Ostrze śrubowe. (k6)k6+4, potem k6/minutę, łatwo wyjąć, +1do testów W. Do łuku zwykłego. 1m dł.6S 6Młuki
Strzała zwykła 2Ostrze odłamujące się. Do łuku zwykłego. (k6)k6+2, potem k6 co min., ciężko wyjąć. 1m dł.8S 6Młuki
Strzała zwykła 3Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku zwykłego (k6)k6, 1m dł.1Słuki
Strzała zwykła 4Ostrze zwykłe, trójkątne. Do łuku zwykłego (k6)k6+1, 1m dł.1Słuki
Strzała zwykła 5Ostrze obuchowe. Do łuku zwykłego. (k6)k6+7, skraca zasięg i tylko ogłusza. +2 do testu W.7S 6Młuki
Strzała zwykła 6Ostrze podwójne. Do łuku zwykłego. (k6)k6+4, potem 1 co minuta, aż do wyjęcia strzały., 1m dł.1S 21Młuki
Strzała zwykła 7Ostrze rozcinające liny (sierpowate). Do łuku zwykłego. (k6)k6+3, +3 do testu., 1m dł.4S 6Młuki
Strzała zwykła 8Ostrze potrójne. Do łuku zwykłego. (k6)k6+3, potem k3 co minuta, aż do wyjęcia strzały. 1m dł.2S 12Młuki
Strzała zwykła 9Ostrze zwykłe, lancetowate (listek). Do łuku zwykłego (k6)k6, 1m dł.1Słuki
SzablaZakrzywione, jednosieczne ostrze. (k10) k8+1; W + 3; O +56Ssieczne
SztyletZwykłe ostrze: (k8)k4+2; W +1, O +1. Patrz też: Misericordia; Puginał.min. 2Skłujące, tnące
Topór (jednoręczny)(k12)k6+5; W +3; O +4; Jedna ręka, jednostronne ostrze + kolec z drugiej strony.8S, 15Msieczne
Topór dwuręczny(k12)k6+9; W +3; O +3; Dwie ręce, jednostronne ostrze + kolec z drugiej strony.1Z, 5Ssieczne
Topór dwuręczny, dwustronny(k12)k6+12; W +3; O +2; Dwie ręce i dwustronne ostrze.1Z, 9Ssieczne
Topór jednoręczny, dwustronny(k12)k6+7; W +3; O +4; Jednoręczny o dwustronnym ostrzu.1Z, 3Ssieczne
Topór typu Akshel(k12)k10+5; W +3; O +5; 1 lub 2 ręce: na 2 daje cios k10+6; W +4 i O +6.100-180Zsieczne
Trójząb bojowyPodobny do runki lub gizarmy siekącej. (k10)k8+3; W +3; O +5.5S, 15Mkłujące
Upika długa(k12)k10+5, W +6, O +9; 2 ręce. Warunkowo daje dodatkowy Atak lub/i Front.70-80Zkłujące
Upika krótka(k12)k10+3; W +3; O +4; 1 lub 2 ręce: na 2 daje cios k10+4 i ma W +5. Warunkowo daje dodatkowy Atak lub/i Front.45-70Zkłujące
Wieża oblężnicza10m wys., 6m. mostu, 3piętra, 10kół, 20ton.70Zinne
WłóczniaPatrz też: dzida. (k8)k10+3; W +3, +4 jeśli druga ręka jest wolna; O +6.7Skłujące

do góry



« Wstecz | |  2. Oręż  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 76911 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1927

Ostatnio do paczki dołączył Jumper112

 
Po stronie kręci się 1 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 1 gości.
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.