Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Rozdział 2 - Dla niecierpliwych

|  1. Gra  | | Dalej »

Poniżej zamieszczamy skrót całego podręcznika. Jeżeli masz zamiar poznać System RPG Mythai® dokładnie, możesz bez szkody ominąć cały niniejszy rozdział. Przeznaczony jest on dla tych, którzy pragną zdobyć jedynie ogólne rozeznanie. albo baaardzo szybko chcą zacząć. Niniejszy rozdział składa się z 5 części:

    1. Gra
    2. Cechy bohatera
    3. Rozwijanie bohatera
    4. Walka
    5. Magia

Niezależnie od wszystkiego, co przeczytasz dalej, warto pamiętać, że nie zawsze trzeba się stosować do reguł. Styl gry może być różny: niektórzy lubią mieć przed sobą liczby i kostki; inni wolą posługiwać się tylko opisami. A co ważne, nasz system przystosowany jest do dowolnego łączenia tych sposobów.

Jeżeli gra się z użyciem kostek, wówczas prowadzony przez Gracza bohater jest opisany przez 8 cech fizycznych i 8 niefizycznych, a także przez bliżej nieograniczoną liczbę cech związanych z umiejętnościami walki. Podczas Gry cechy te będą testowane lub porównywane z innymi. Obie te czynności odbywają się z wykorzystaniem k10 (kostki dziesięciościennej).

Testowanie stosujemy w sytuacjach niepewnych, kiedy nie wiadomo, czy podjęta przez bohatera akcja powinna się powieść. Polega ono na rzucie k10 - wynik niższy niż wartość odpowiedniej cechy testowanej osoby oznacza test pomyślny, wynik wyższy - niepowodzenie.

Porównywania cech dokonuje się w takich sytuacjach jak walka czy ucieczka przed pościgiem. Polega ono na tym, że Gracz i MG rzucają k10 i dodają wynik do porównywanej cechy odgrywanej przez siebie postaci. Wyższy wynik "wygrywa".

Istnieje też rzut procentowy, używany w sytuacjach niezależnych od cech bohatera. W tym wypadku MG określa, jakie szanse akcja ma na powodzenie (np. "masz 30% szans, że deska pod tobą nie pęknie"). Następnie rzuca się dwukrotnie k10. Pierwszy rzut to pierwsza cyfra liczby; drugi rzut to druga cyfra liczby. Dwa zera oznaczają 100.

Przed zapoznaniem się z cechami postaci i resztą systemu warto jest ściągnąć i przyjrzeć się Karcie Bohatera:

Rys. 1. Karta Bohatera

Karta bohatera - więcej o niej w rozdziale Bohater

Czyste Karty Bohatera są dostępne poniżej:

       Czysta Karta Bohatera(2 MB)

do góry


|  1. Gra  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 76961 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1937

Ostatnio do paczki dołączył Fanatyczkaa

 
Po stronie kręci się 2 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 2 gości.
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.