Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek B - Zwierzęta i postacie

|  1. Bestia bestii nie równa...  | | Dalej »


Niniejszy dodatek jest wyłącznie spisem postaci i zwierząt nie-fantastycznych. Znajdziecie tu zatem strażników, zabójców, handlarzy, jeźdźców; znajdziecie lwy, wilki, sarny, niedźwiedzie i żmije - ale nie będzie żadnych sfinksów, dżinów, krasnoludów czy wampirów. Wynika to z założenia, że w podręczniku Systemu RPG Mythai® nie znajdzie się nic, co może się różnić w zależności od świata fantasy. Opisanie istot fantastycznych i uznanie, czy w ogóle takie mają się pojawić, należy do opisów poszczególnych światów.

Podczas korzystania z Bestiariusza warto pamiętać o dwóch wadach wszystkich Bestiariuszy.

Po pierwsze, nadmierne wertowanie jakiegokolwiek podręcznika podczas Gry - włącznie z Bestiariuszem - sprawia, że sesja staje się mniej ciekawa. Warto zachować pewien umiar, albo może wypisać sobie najważniejsze sprawy przed rozgrywką.

Mistrzowie Gry oddadzą wielką przysługę swoim Graczom, jeśli będą wymyślali statystyki bohaterów na bieżąco, improwizując. To nie jest takie trudne. Przeciętny napotkany potwór, którego jedynym Wielkim Przeznaczeniem jest posłużyć za rozrywkę dla żądnych krwi Bohaterów, nie musi być zbyt drobiazgowo opisany. W zasadzie wystarczą: ZDR, Wytr+Prot, W i Cios. Może jeszcze A i F. I to wszystko. Po walce MG może jeszcze przemyśleć sprawę łupów, a po sesji - ile PD przyznać zwycięzcom. Bardzo często nurkowanie do podręcznika w celu wyłowienia tych czterech liczb to gra niewarta świeczki. Oczywiście nie zmienia to faktu, że warto jest mieć ogólne rozeznanie.

Druga wada Bestiariuszy to nieścisłość. Najlepiej by było, aby opisy potworów były jak najbardziej dokładne, a hasło Smok zawierało pełen opis tego jakże niezwykłego rodzaju nietoperzy. Niestety, jest to niemożliwe. Zawsze będą smoki roczne i dwuletnie, dziesiecioletnie i stuletnie, a może nawet tysiącletnie. Niektóre będą ułomne od urodzenia, inne poranione we wcześniejszych walkach, a jeszcze inne wyjątkowo potężne. Młodziutkie smoczątko z łatwością padnie ofiarą wielkiego lwa; małego lwa bez mrugnięcia okiem zje wilk, a wilcze szczenię nie da dotrzyma pola kocurowi, który przez większość dnia wyleguje się na kolanach starej babci. Taka jest władza starej babci nad smokami... więc ostrzegamy, że przestrzeganie opisów z Bestiariusza co do litery jest wręcz błędem.

Zamieszczone tutaj opisy postaci różnią sie od opisów, które znajdziecie w scenariuszach przygód. Najważniejsza zmiana polega na tym, że w przygodzie niemal zawsze podawane są wartości cech z uwzględnieniem używanego (niesionego) uzbrojenia. Tutaj natomiast takie przypadki są wyraźnie zaznaczone, np. W Mieczem. Natomiast Punkty Doświadczenia podane są dla postaci ze standardowym (pierwszym wymienionym) uzbrojeniem i standardowym uzbrojeniem.

Dla ułatwienia, obok nazwy postaci i zwierząt znajdziecie symbol siły, który w przybliżeniu określa, jak trudno je pokonać. Dzięki temu MG może prędko wybrać przeciwnika dostosowanego poziomem trudności do bohaterów. Na pewnym etapie Gry może też zdecydować, że za postacie z symbolem nie będą naliczane PD. Symbole siły są następujące:

- poniżej 15 PD
- od 15 do 30 PD
- od 31 do 60 PD
- od 61 do 100 PD
- od 101 do 500 PD
- powyżej 500 PD

Dodatkek B - Zwierzęta i postacie składa się z:

• 1. Bestia bestii nie równa...

2. Zwykli ludzie: mężczyzna | kobieta | chłopiec | dziewczynka | starzec | staruszka | chłop | kupiec | karczmarz | myśliwy | wytrawny myśliwy | drwal | kowal | szlachcic | szlachcianka

3. Strażnicy i wojownicy: giermek | strażnik miejski | strażnik kupca | strażnik w gospodzie, sklepie | gwardzista | gwardzista elitarny | wojownik z mieczem dwuręcznym | wojownik z mieczem jednoręcznym | wojownik z dzidą | pikinier | topornik | łucznik zamkowy | lekka konnica, miecz i krótki łuk | rycerz konny z mieczem | dowódca oddziału pieszego | dowódca ciężkiego oddziału konnego (rycerz) | dowódca lekkiego oddziału konnego

4. Złe charaktery: złodziej | pijak | zbój, rabuś | opryszek (osiłek) | zabójca | elitarny asasyn | herszt zbójów

5. Inni: początkujący czarodziej | czarodziej | czarodziej kowal | potężny czarodziej | bard

6. Zwierzęta oswojone: pies | kot | kura | koń | wół, krowa | osioł | byk (krowy)

7. Zwierzęta lądowe, roślinożerne: zając | sarna | jeleń | dzik | tur | żubr | nosorożec | słoń | rój

8. Zwierzęta lądowe, drapieżne: wilk | ryś | rosomak | niedźwiedź czarny | niedźwiedź brunatny | niedźwiedź biały i jaskiniowy | gepard | puma | lampart, pantera, jaguar | lew | tygrys | skorpion | żmija zygzakowata | mamba czarna | kobra królewska | anakonda

9. Zwierzęta latające: gołąb | kruk | pustułki, krogulce | sokoły, jastrzębie | duże jastrzębie | orzeł

10. Zwierzęta wodne: krokodyl | delfin butlonosy | rekin szary | rekin ludojad | ośmiornica | kałamarnica olbrzymia | wieloryb




|  1. Bestia bestii nie równa...  | | Dalej »
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.