Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek B - Zwierzęta i postacie

« Wstecz | |  6. Zwierzęta oswojone  | | Dalej »


pies | kot | kura | koń | wół, krowa | osioł | byk (krowy)

W pewnych sytuacjach zwierzęta mogą się zachowywać dość tendencyjnie. Rozjuszone lub ranione, mogą wpaść w szał, zwłaszcza jeśli ich cecha Bojowość jest wyższa niż 10. Niemal wszystkie gatunki będą też przejawiały szczególną agresję (Bojowość +5), jeżeli zagrożone będą ich młode. W innych wypadkach natomiast warto pamiętać, że zwierzę niekoniecznie zaatakuje. W okolicach, gdzie nie odbywają się polowania, zwierzęta roślinożerne niemal na pewno pozostawią człowieka w spokoju. Równie rzadko zdarzy się, żeby zwierzę walczyło aż do śmierci. Ciężko ranione, najczęściej spróbuje uciekać.



  Pies
ZDR: 12   Wtr: 5
W: 7
Cios: (k12) k6 + 5          
A: 1   F: 2
O: 7   Sz: 40   R: 12   S: 7   Z: 12   Pływ: 7
I: 3   Boj: 10   SW: 2
• Umie: Doskonale węszyć, być wierny panu.
• Opis: Nieduży wilczur - owczarek (60 cm wysokości, 30 kg wagi).
PD: 14

  Kot
ZDR: 6   Wtr: 3
W: 4
Cios: (k12) k4
A: 1   F: 1
O: 5   Sz: 28   R: 12   S: 2   Z: 12   Pływ: 1
I: 2   Boj: 6   SW: 2
• Umie: Polować na myszy, spadać na cztery łapy.
• Opis: Zwykły kot domowy.
PD: 7

  Kura
ZDR: 4   Wtr: 1
W: 0
Cios: (k12) k2
A: 1   F: 1
O: 0   Sz: 8   R: 9   S: 1   Z: 5   Pływ: 1
I: 1   Boj: 2   SW: 1
PD: 2

  Koń
ZDR: 35   Wtr: 6
W: 7
Cios: (k20) k4 + 11 (kopyta)        
A: 1   F: 2
O: 7   Sz: 45   R: 10   S: 20   Z: 7   Pływ: 7
I: 2   Boj: 5   SW: 1
• Umie: Zależnie od tresury (i, często, od wieku): wozić jeźdźca, orać pole, ciągnąć wóz.
• Opis: Przeciętny kasztan do jazdy wierzchem. Szybkość najlepszych koni dochodzi do około 75 km/h (Sz: 55). Ponieważ konie mogą być dość różnej wielkości (nawet pomijając kuce), również ich cechy mogą różnić się dość znacznie. Powyższe statystyki dotyczą dość dużego konia wierzchowego.
PD: 23

  Wół, krowa
ZDR: 38 Wtr: 8
W: 6
Cios: (k20) k4 + 12   (kopyta)
A: 1   F: 1
O: 6   Sz: 22   R: 7   S: 19   Z: 6   Pływ: 6
I: 2   Boj: 3   SW: 1
• Umie: Ciągnąć wóz, orać pole.
• Opis: Wół to generalnie to samo co dorosła krowa lub byk, tyle że po specjalnej tresurze, obejmującej opanowanie komend powoźnika. Woły mogą ciągnąć równie wielkie ciężary co konie, są też wytrzymalsze, chociaż wolniejsze. W pewnym sensie woły są nawet silniejsze od koni, bo ich budowa bardziej sprzyja zakładaniu uprzęży służącej do ciągnięcia przedmiotów. Patrz też: byk.
PD: 23

  Osioł
ZDR: 24   Wtr: 6
W: 3
Cios: (k20) k4 + 7   (kopyto)           
A: 1   F: 1
O: 3   Sz: 17   R: 8   S: 12   Z: 7   Pływ: 6
I: 1   Boj: 4   SW: 2
• Umie: Ciągnąć wózek, nosić bagaż.
PD: 18

Fot. Adrian Pingstone - na licencji publicznej (public domain)

  Byk (krowy)
ZDR: 38   Wtr: 6
W: 9
Cios: (k10) k10 + 10 (rogi)        
A: 1   F: 2
O: 9   Sz: 28   R: 10   S: 20   Z: 7   Pływ: 6
I: 1   Boj: 8   SW: 1
• Umie: Szarżować
• Opis: W szarży: +1 W
PD: 24


« Wstecz | |  6. Zwierzęta oswojone  | | Dalej »
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.