Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek B - Zwierzęta i postacie

« Wstecz | |  7. Zwierzęta lądowe, roślinożerne  | | Dalej »


zając | sarna | jeleń | dzik | tur | żubr | nosorożec | słoń | rój



  Zając
ZDR: 4   Wtr: 1
W: 2
Cios: (k12) k2 (zęby)        
A: 1   F: 1
O: 2   Sz: 50   R: 14   S: 1   Z: 12   Pływ: 1
I: 1   Boj: 1   SW: 1
• Umie: Kopać nory i kicać... 
• Opis: Waga - 3-6 kg; długouchy. Coś jeszcze?
PD: 4

  Sarna
ZDR: 10   Wtr: 4
W: 4 (3- bez rogów)
Cios: (k20) k3 + 2 (kopyta)        
A: 1   F: 1
O: 4   Sz: 42   R: 16   S: 5   Z: 12   Pływ: 4
I: 1   Boj: 1   SW: 1
• Opis:  Wysokość ok. 75 cm, waga 25 kg. Rogi u samców do 25 cm.
PD: 10

Fot. na licencji publicznej (public domain)

  Jeleń
ZDR: 33   Wtr: 6
W: 8; (6- bez rogów)
Cios: (k10) k8 + 8 (rogi);   (k20) k4 + 8  (kopyta)    
A: 1   F: 2
O: 8   Sz: 40   R: 15   S: 18   Z: 11   Pływ: 6
I: 1   Boj: 5   SW: 1
• Umie: Dumnie wyglądać... 
• Opis:  Może osiągać 2,5 m długości i wysokość w kłębie do 1,5 m. Waga dużego jelenia dochodzi do 350 kg, a długość rogów (tylko samce je mają) dochodzi do 1,2 m.
PD: 24
  
Fot. Heinz Seehagel

  Dzik

   ZDR: 28   Wtr: 7
W: 10
Cios: (k10) k8 + 12 (szable)        
A: 1   F: 2
O: 8   Sz: 20   R: 14   S: 18   Z: 8   Pływ: 8
I: 1   Boj: 12   SW: 1 • Umie: Szarżować, ryć, węszyć.
• Opis: W szarży: +1 W. Dzik żyje do 10 lat. Posiada cztery kły zwane szablami, które rosną przez całe życie; można to oddać modyfikując Cios dzika dopowiednio do wieku.
PD: 26
© Fot. Dreyer E., Dreyer W., "Las", MULTICO, Warszawa 1995

  Tur
ZDR: 42   Wtr: 7
W: 13
Cios: (k10) k10 + 13 (rogi);   (k20) k4 + 11  (kopyta)    A: 1   F: 2
O: 14   Sz: 35   R: 14   S: 24   Z: 8   Pływ: 8
I: 1   Boj: 12   SW: 1
• Umie: Szarżować.
• Opis: W szarży: +1 W. Często zwierzę stadne (zanim wyginęły, zachowywały się podobnie do jeleni). Długość tura dochodziła do ponad 3 metrów, przy czym tury miały również długi, bo półtorametrowej długości ogon. Wysokość zbliżała sie do 2 metrów,a waga do 800 kg, z tym że krowy tura były wyraźnie mniejsze. Miały ciemnobrunatne ubarwienie z jasną pręgą na grzbiecie. Długie, skręcone rogi osiągały po 80 cm długości i były skierowane ostrzami na boki.
PD: 40

  Żubr
ZDR: 52   Wtr: 8
W: 14
Cios: (k10) k8 + 14 (rogi);   (k20) k4 + 12  (kopyta)
A: 1   F: 2
O: 14   Sz: 26   R: 14   S: 26   Z: 8   Pływ: 6
I: 1   Boj: 13   SW: 1
• Umie: Szarżować.
• Opis: W szarży: +1 W. Masa samców może osiągnąć ponad tonę; samice są zwykle o połowę lżejsze. Wysokość w kłębie samców i samic jest podobna, dochodzi do 2 m.
PD: 46
  
Fot. Henryk Kotowski (na licencji GNU FDL).

  Nosorożec
ZDR: 68   Wtr: 12
W: 15
Cios: (k10) k10 + 19 (róg);   (k20) k10 + 18  (miażdżenie)    
A: 1   F: 1
O: 14   Sz: 25   R: 13   S: 30   Z: 6   Pływ: 2
I: 1   Boj: 16   SW: 1
• Umie: Szarżować. Słabo widzi.
• Opis: W szarży: +1 W. Nosororożce dorastają do 3 - 5,5 metra długości, ważą do 3 ton. Pierwszy, dłuższy róg może mieć nawet 1,5 metra długości.
PD: 48

  Słoń
ZDR: 120   Wtr: 10
W: 16
Cios: (k10) k10 + 22 (kły);   (k20) k4 + 29  (miażdżenie);   (k20) k2 + 21  (trąba)
A: 2   F: 2
O: 17   Sz: 20   R: 14   S: 42   Z: 10   Pływ: 6
I: 2   Boj: 14   SW: 2
• Umie: Może zostać oswojony; można go wówczas wytresować do pracy lub przewożenia towarów, a nawet do działań wojennych. Może ciągnąć równowartość połowy swojej wagi i nieść około 600 kg na grzbiecie.
• Opis:  Waży średnio 4,5 - 5 ton i ma 2,5 - 3 m wzrostu. Największe słonie ważą do 7 ton i mierzą 3,2 m w kłębie. Nowo narodzony słoń waży około 160 kg. Skóra ma grubość ok. 2,5 cm. Żyje do 50 lat. Zjada 100-200 kg paszy dziennie. Kość słoniowa z kłów jest niezwykle cenna.
PD: 75

Fot. na licencji publicznej (public domain)

  Rój
ZDR: 100   Wtr: 0
W: [lot: 11]
Cios: (k100) k4 (pszczoły)*;   (3k20) k6  (osy)*;   (2k20) k8  (szerszenie)*
A: 1   F: 2
O: [lot: 30]   Sz: [lot: 30] R: 8   S: 0   Z: 30   Pływ: 0
I: 1   Boj: 20   SW: 2
• Umie: Umie latać. Żądli.
• Opis: Przy ustalaniu obrażeń, w każdej kolejnej turze zadawanych obrażeń ich wysokość zwiększa się o jedną kostkę. Np. dla pszczół: w drugiej turze Cios wynosić będzie już 2k4, w trzeciej 3k4 i tak dalej. Obrażenia specjalne oznaczają prawdopodobieństwo wystąpienia szoku alergicznego. W takiej sytuacji obrażenia wynoszą zawsze 2k20. Trzeba też zauważyć, że roje mogą być większe lub mniejsze. Ten, przykładowy, jest średniej wielkości. Mniejsze mogą mieć ZDR 60. Większe mogą mieć nawet ZDR 150. Precyzyjni MG mogą też uwzględnić fakt, że większy rój będzie zadawał większe obrażenia (+1, +2, itd do każdej kostki). Sensowna walka z rojem może się odbywać jedynie przy pomocy takiego oręża jak ogień, elektryczność, dym lub magia, które zadają normalne obrażenia. Miecze, topory, strzały itp. oczywiście nie imają sie rojów - a zawsze dobrym wyjściem jest ucieczka lub poszukanie schronienia. W tym przypadku należy wykonać walkę (porównanie) prędkości. Nie ma to tylko sensu, jeżeli bohaterowie są ludźmi i poruszają się piechotą. Dla każdej tury ucieczki wykonujemy rzut prawdopodobieństwa (k100). W każdej turze, wynik powyżej 90 w tym samym rzucie k100 oznacza, że rój rezygnuje z pościgu.
PD: 53



« Wstecz | |  7. Zwierzęta lądowe, roślinożerne  | | Dalej »
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.