Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Dodatek B - Zwierzęta i postacie

« Wstecz | |  9. Zwierzęta latające  | | Dalej »


gołąb | kruk | pustułki, krogulce | sokoły, jastrzębie | duże jastrzębie | orzeł



  Gołąb
ZDR: 3   Wtr: 1
W: 0 [lot: 4]
Cios: (k12) k4          
A: 1   F: 1
O: 4 [lot: 75]   Sz: 4 [lot: 75]   R: 15   S: 2   Z: 13   Pływ: 0
I: 1   Boj: 8   SW: 1
• Umie: Umie latać. Posiada instynkt powrotu do domu, wykorzystywany do nauki przenoszenia liścików. Dla porównania: prędkość jaskółki może dojść do 97 km/h (Sz: 77); inne ptaki niedrapieżne są zwykle wolniejsze. Regułą jest, że mniejsze ptaki (wbrew wrażeniu optycznemu) latają wolniej. Struś, biegając, osiąga do 65 km/h (Sz: 45).
Cechy Sz ptaków są ustalone w dużym przybliżeniu i mniej więcej sprowadzają się do podania najlepszych osiągnięć w locie poziomym, przy bezwietrznej pogodzie, na dystans co najmniej stu metrów. Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana. Osiągnięcia bardzo mocno zmieniają się wraz z wiatrem: wiatr z tyłu może pomóc gołębiowi osiągnąć 160 km/h (Sz: 140); a wiatr przeciwny spowolnić do 16 km/h (Sz: 6). Przeciętnie, ratując własne życie, ptaki potrafią polecieć nawet dwa razy szybciej niż normalnie (przez kilka sekund). O wiele szybciej latają też pikując w dół (sokół wędrowny: nawet do 350 km/h; Sz: 330).
• Opis:  
PD: 4

  Kruk
ZDR: 5   Wtr: 1
W: 2 [lot: 6]
Cios: (k10) k6 + 2          
A: 1   F: 1
O: 5 [lot: 55]   Sz: 4 [lot: 55]   R: 18   S: 3   Z: 16   Pływ: 0
I: 3   Boj: 8   SW: 2
• Umie: Umie latać. Więcej o szybkości lotów ptaków przy opisie gołębia.
• Opis: Bardzo inteligentne, czarne ptaki o rozpiętości skrzydeł nawet do półtora metra.
PD: 11

  Pustułki, krogulce
ZDR: 4   Wtr: 1
W: 3 [lot: 7]
Cios: (k10) k8 + 2          
A: 1   F: 1
O: 5 [lot: 7]   Sz: 4 [lot: 77]   R: 20   S: 1   Z: 22   Pływ: 0
I: 1   Boj: 10   SW: 1
• Umie: Umie latać. Może być wytresowany do polowań.
• Opis: Pustułka osiąga rozpiętość skrzydeł do 70 cm; krogulec do 80 cm. Sokół kobuz jest jeszcze większy (do 90 cm).
PD: 10

  Sokoły, jastrzębie
ZDR: 5   Wtr: 1
W: 5 [lot: 9]
Cios: (k10) k8 + 2
A: 1   F: 1
O: 7 [lot: 9]   Sz: 4 [lot: 80]   R: 20   S: 2   Z: 22   Pływ: 0
I: 2   Boj: 14   SW: 1
• Umie: Umie latać. Może być wytresowany do polowań. Sokół wędrowny (najszybszy z ptaków) podczas nurkowania może osiągnąć prędkość 140 km/h, a w bardzo sprzyjających warunkach nawet powyżej 300 km/h.
• Opis: Powyższe statystyki dotyczą dużego sokoła wędrownego. U tego gatunku rozpiętość skrzydeł dochodzi do 90 - 110 cm (samice są większe). Jastrząb gołębiarz będzie osiągał rozpiętość skrzydeł do 120 cm, a zatem może być nieznacznie silniejszy (Cios: (k10) k8 + 2), ale też nieznacznie wolniejszy (Sz: 78).
PD: 13
  
© Fot. John Webb (www.heart-of-england.net) - s. wędrowny

  Duże jastrzębie (białozór, raróg, kania)
ZDR: 6   Wtr: 1
W: 6 [lot: 10]
Cios: (k10) k8 + 3
A: 1   F: 1
O: 8 [lot: 9]   Sz: 4 [lot: 78]   R: 20   S: 3   Z: 22   Pływ: 0
I: 2   Boj: 14   SW: 1

© Fot. Marek Szczepanek (raróg)
   • Umie: Umie latać. Może być wytresowany do polowań.
• Opis: Białozór i raróg osiągają do 140 cm rozpiętości skrzydeł, kania: do 155. Powyższych statystyk można też używać do opisu mniejszych orłów.
PD: 15

  Orzeł
ZDR: 8   Wtr: 2
W: 10 [lot: 13]
Cios: (k10) k10 + 4 (szpony)        
A: 2   F: 2
O: 11 [lot: 13]   Sz: 3 [lot: 78]   R: 20   S: 6   Z: 21   Pływ: 0
I: 2   Boj: 16   SW: 2
• Umie: Umie latać. Może być wytrenowany do polowań, chociaż duży ciężar (największe orły ważą nawet 9 kg) bardzo to utrudnia. Używa się ich jednak nawet do polowań na wilki.
• Opis: U różnych gatunków rozpiętość skrzydeł dochodzi do 190 - 250 cm. Powyższe statystyki dotyczą dużego orła przedniego. Do walki używają głównie szponów, dziób służy raczej do rozrywania pokarmu.
PD: 32

Fot. na licencji publicznej (public domain) - orzeł przedni



« Wstecz | |  9. Zwierzęta latające  | | Dalej »
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.