Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Rozdział 6 - Magia

« Wstecz | |  3. Testy Zdolności Magicznych  | | Dalej »

ZM testuje się przed rzuceniem każdego zaklęcia, kiedy istnieje odpowiedni czas do namysłu. W razie potrzeby, uwzględnia się w tym momencie różne czynniki mogące utrudnić rzucenie zaklęcia, przede wszystkim stopień trudności samego zaklęcia. Niezdanie tego testu oznacza po prostu niepowodzenie przy rzucaniu czaru. Ponownej próby wykonania tego samego zaklęcia można dokonać dopiero po 30 minutach - do godziny. Jeżeli Gracz zamiast tego próbuje rzucić inne zaklęcie - nie ma sprawy, ale jeśli jest ono bardzo podobne do pierwszego, modyfikator utrudniający nałożony przez MG powinien być większy. Szczególnie wysokie modyfikatory ujemne powinny być zastosowane wówczas, gdy Mag usiłuje rzucić więcej niż jeden czar naraz.

  Większość zaklęć, zwłaszcza te trudniejsze, wymaga osiągnięcia jakiegoś pułapu ZM, zanim Mag będzie w stanie je rzucić (choć sporą rolę odgrywają również talenty). Dobrze jest przyjąć regułę, że każde późniejsze rzucanie takiego czaru będzie obarczone modyfikatorem ujemnym w wysokości 50% tego co było potrzebny do opanowania czaru. Na przykład: podajemy niżej, że silniejsze leczenie czarem ciągłym jest dostępne przy ZM 9. Oznacza to również, że za każdym razem, kiedy ktoś będzie próbował użyć takiego czaru, powinien mieć -4 lub -5 do testu ZM (do czego mogą dojść modyfikatory za różne inne okoliczności).

  ZM może też być testowane w chwilach, gdy umiejętności Maga pozwalają mu na automatyczne wyczucie pewnych rzeczy, jak np. czar rzucany przez kogoś innego.

do góry


« Wstecz | |  3. Testy Zdolności Magicznych  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 76911 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1927

Ostatnio do paczki dołączył Jumper112

 
Po stronie kręci się 2 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 2 gości.
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.