Użytkownik: Hasło: Rejestracja
Rozdział 4 - Bohater

« Wstecz | |  8. Planowanie rozwoju bohatera  | | Dalej »



Ilość punktów potrzebnych na podniesienie wartości danej cechy bohatera można odczytać przy pomocy zamieszczonych poniżej tabel. Indywidualni bohaterowie będą jednak mieli przy tym różne modyfikatory.

W przeciwieństwie do innych rozwiązań używanych w RPG, które stosują klasy w celu zróżnicowania bohaterów, nasz system opiera się całkowicie na zasadzie, że tak samo jak każdy Gracz, tak i każdy bohater powinien być indywidualnością. Z tego właśnie względu tworzenie własnego bohatera oznacza również zaplanowanie jego możliwości rozwoju - co jest szczególnie ważne, jeśli Gracz planuje wziąć udział w epopei.

Do dyspozycji Gracza, który postanowił nie korzystać z żadnych gotowych szablonów postaci, jest w tym momencie 3000 Punktów Ulgi. Przydzielając je do różnych cech, Gracz ustala ulgę, którą jego bohater będzie już zawsze miał przy podnoszeniu wartości tejże cechy przy pomocy PD.


Każda z cech ma określoną górną granicę ulgi. Punkty Ulgi przydzielone dla danej cechy nie mogą przekroczyć tej granicy. Poza tym, Gracz może rozdzielać Punkty Ulgi wedle uznania. Wyjątkiem jest jedynie SW/Moc, co jest wyjaśnione przy tabelach tej cechy. Gdyby ulga okazała się wyższa niż ilość punktów na następny poziom, należy założyć, że zawsze na kolejny poziom trzeba wydać przynajmniej 100 PD.

Wskazówka: Gracze, którzy chcieliby stworzyć realistyczne postacie, powinni postarać się przydzielić jakieś Punkty Ulgi możliwie największej liczbie cech, tak aby tylko jedna lub dwie z nich były 'słabością' bohatera.

UWAGA. Przy odczytywaniu poniższych tabel, liczba PD zapisana bezpośrednio pod wartością cechy oznacza ilość PD, która jest potrzebna, by uzyskać wartość kolejną, np.

R:        6   7   8
PD:      750 850 1000

...oznacza, że aby podnieść Refleks z 7 na 8, potrzeba 850 PD (nie 1000!).

do góry




Zdrowie

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 800

  Tabela 6 - Zdrowie.
ZDR:91011121314
PD:170020002100250029005600
15161718192021
4100500065005300580080006300
22232425262728
680074001040089009300970010100



Wytrzymałość i Wytrwałość

Jest to cecha zależna całkowicie od ZDR. Sposób jej obliczania przedstawia Tabela 1.




Refleks

Refleks można swobodnie rozwijać przy pomocy obu rodzajów PD. Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 7 - Refleks.
R:456789
PD:65070075085010001200
10111213141516
1450175021002500295034504000
17181920 
4600525059506700 

do góry




Zręczność

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 8 - Zręczność.
Z:456789
PD:5506006407208401000
10111213141516
1180138016201900222025802980
171819 
342039504500 



Siła

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 9 - Siła.
S:456789
PD:5506006407208401000
10111213141516
1180138016201900222025802980
171819 
342039504500 



Siła ciosu

Siła ciosu jest cechą, której rozwój zależy tylko i wyłącznie od rozwoju atrybutu Siła: jej wartość wynosi zawsze ½ S (zaokrąglone do góry) -1.

do góry




Pływanie

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 10 - Pływanie.
Pływ:123456
PD:150010001000850500250
78910111213
3004507001100130016002000
1415161718 
25003100380046005500 



Szybkość

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 1000

  Tabela 11 - Szybkość.
Sz:67891011
PD:250030003400400030003500
12131415161718
5500670080004200550070009400
19 
12000 

do góry




Siła Woli (Moc)

Ta cecha jest wyjątkowa pod względem sposobu przyznawania ulgi. Przede wszystkim, Punkty Ulgi są przeznaczane na tę cechę w stosunku 2 do 1, to znaczy że aby uzyskać ulgę 100, należy wydać 200 Punktów Ulgi ze swojej puli 3000. Ponadto, maksymalna liczba Punktów Ulgi, które można w ten sposób przyznać, to 1000 (włącznie), co daje 500 ulgi.

Uzyskanie większej ulgi jest jednak możliwe. Gracz, który chce grać Magiem potężnym, (takim, jacy zostają bohaterami książek) może przydzielić Punkty Ulgi w normalnym stosunku (1 do 1 - wydanie 100 punktów oznacza ulgę 100), ale wówczas wszystkie pozostałe cechy należy przydzielać w stosunku 2 do 1 (wydanie 100 punktów na którąkolwiek cechę oprócz SW da ulgę tylko 50). Nie obowiązuje wówczas limit 500 ulgi dla cechy SW - należy jednak pamiętać o zasadzie, że każdy kolejny poziom musi kosztować przynajmniej 100 PD.

Mistrzowie Gry, którzy wprowadzają w swojej Grze górny limit Mocy, który może osiągnąć Mag, mogą za górną granicę możliwości rozwoju Mocy Maga uznać właśnie ilość Punktów Ulgi, jaką Gracz sobie wylosował bądź przydzielił.


  Tabela 12 - Sila Woli (Moc).
SW (Moc):1(0)2(0)3(0)4(0)5(0)6(0)
PD:-2000300050005000990
7(0)8(0)9(0)10(0)11(0)12(0)13(0)
1200150018002000220024002600
14(0)15(0)16(0)17(0)18(0)19(0)20(0)
2800290030003100310031503200
21(0)22(0)23(0)24(0)25(0)26(0)27(0)
3250330033503400345035503650
28(0)29(0)30(0)31(0)32(0)33(0)34(0)
3750385039504050415042504300
35(0)36(0)37(0)38(0)39(0)40(0)41(0)
4310432043304340435043504350
42(0)43(0)44(0)45(0)46(0)47(0)48(0)
4300425042004150410040504000
49(0)50(0)51(0)52(0)53(0)54(0)55(0)
3900380037003600350034003200
56(0)57(0)58(0)59(0)60(0)61(0)62(0)
3100300029002800270026002500
63(0)64(0)65(0)66(0)67(0)68(0)69(0)
2600270028002900300031003200
70(0)71(0)72(0)73(0)74(0)75(0)76(0)
3300340035003600370038004000
77(0)78(0)79(0)80(0)81(0)82(0)83(0)
4200440046004800500052005300
84(0)85(0)86(0)87(0)88(0)89(0)90(0)
5400530052005100500049004800
91(0)92(0)93(0)94(0)95(0)96(0)97(0)
4700460045004600470048004900
98(0)99(0)100(0) 
500051005000 

Powyżej 1000 Mocy (100 SW), zdobycie każdego kolejnego poziomu wymaga 5000 PD.

do góry




Walka Magią

Walka Magią to atrybut, którego rozwój uwarunkowany jest rozwojem innych cech: Int., ZM, B oraz R. Jest to średnia tych czterech -4. Nie może być wyższa od ZM.




Zdolności Magiczne

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 1000

  Tabela 13 - Zdolności Magiczne.
ZM:012345
PD:1500015002000200030004000
6789101112
5500555056005925592560006000
13141516171819
75006250660072007500790010000
20212223242526
9500118001325020000150001600017000

do góry




Bojowość i Odwaga

Jest to cecha niefizyczna, zatem podstawą jej rozwijania są 'inne' PD. Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 14 - Bojowość.
B:456789
PD:145011501000900800750
10111213141516
800100012001500190024503000
17181920 
3650475057007000 



Inteligencja

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 15 - Inteligencja.
Int.:456789
PD:5506006407208401000
10111213141516
1180138016201900222025802980
171819 
342039504500 

do góry




Ogłada

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 16 - Ogłada.
Ogł.:456789
PD:7507006007008401100
10111213141516
1000120014002000270035004400
171819 
540065007600 



Umiejętność obchodzenia się ze zwierzętami

Można swobodnie rozwijać przy pomocy obu typów PD. Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 17 - Umiejetność obchodzenia się ze zwierzetami.
Zwierz:456789
PD:110010008007009001100
10111213141516
1000120015002000285038505000
171819 
6500825010000 

do góry




Walka Wręcz

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 1000

Walka Wręcz może rozwijać się na dwa sposoby: albo poprzez ćwiczenia z nią związane, a więc przez przydzielanie PD do rozwoju atrybutu WW, albo poprzez szkolenie cech fizycznych takich jak Szybkość, Siła, Zręczność, Bojowość czy Refleks. WW nie może być niższa niż średnia tych czterech -4. Za każdym razem, gdy podnosi się wartość którejś z tych czterech cech, należy zastanowić się, czy nie spowoduje to zmiany w wysokości WW.

  Tabela 18 - Walka Wręcz.
WW:234567
PD:170017801940218025002860
891011121314
3260374043004940566064607340
15 
8300 



Obrona

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać:1000

Obrona może rozwijać się na dwa sposoby: albo poprzez ćwiczenia z nią związane, a więc przez przydzielanie PD do rozwoju atrybutu O, albo poprzez szkolenie cech fizycznych takich jak WW, Szybkość, Siła, Zręczność, Bojowość czy Refleks. Za każdym razem, gdy podnosi się wartość cechy WW, należy podnieść wysokość O.

  Tabela 19 - Obrona.
O:234567
PD:700780940118015001860
891011121314
2260274033003940466054606340
15 
7300 

do góry




Modyfikator Walki Bronią

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: dla wybranych dwóch 250, dla reszty 100.

Problem z tym atrybutem polega na tym prostym fakcie, że typów broni jest wiele. Postać, która będzie chciała rozwinąć się w wojownika, może więc "zainwestować" swoje Punkty Rozwoju w WW i inne atrybuty fizyczne, co automatycznie ułatwi naukę walki bronią.

Uwaga! Czasami warto jest nie roz dzielać na początku części Punktów Ulgi! Jeżeli zdarzy się, że w trakcie Gry Gracz nagle zdecyduje się zmienić typ broni, którą się posługuje na jakiś nowy, może nawet wymyślony przez samego bohatera, będzie mógł wówczas przydzielić do Walki tą nową bronią zachowaną wcześniej część Punktów Ulgi!

Poniższa tabela przedstawia, ile PD jest potrzebne, by osiągnąć następny poziom atrybutu.

  Tabela 20 - Walka Bronią.
UW:0+ 1+ 2+ 3+ 4+ 5
PD:100011001300160024003000
+ 6+ 7+ 8+ 9+ 10+ 11+ 12
370047006000750080001000013000
+ 13+ 14+ 15+ 16+ 17+ 18+ 19
17000200002500030000350004000050000

Uwaga: jeżeli bohater ma ogólny modyfikator ujemny dla jakiejś broni, na kolejny poziom musi uzbierać zawsze 1000 PD - aż osiągnie poziom +1.

do góry




Walka Dystansowa: Strzelanie

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 21 - Walka dystansowa: Strzelanie.
Strz:123456
PD:60064072084010001180
78910111213
1380162019002220258029803420
14151617181920
3880425047505300580063007000



Walka Dystansowa: Rzucanie

Maksymalna ilość Punktów Ulgi, które można przyznać: 500

  Tabela 22 - Walka dystansowa: Rzucanie.
Rz:123456
PD:60064072084010001180
78910111213
1380162019002220258029803420
14151617181920
3880425047505300580063007000

do góry




Atak

Atrybut ten rozwija się tylko wraz z innymi cechami, według tabeli 2.




Front

Atrybut ten rozwija się tylko wraz z innymi cechami, według tabeli 3.

do góry



« Wstecz | |  8. Planowanie rozwoju bohatera  | | Dalej »



Nasi użytkownicy napisali 76971 wiadomości na forum oraz dodali 441 publikacji.
Zapisało się nas już 1945

Ostatnio do paczki dołączył Vex

 
Po stronie kręci się 5 osób: 0 zarejestrowany, 0 ukrytych, 5 gości.
 


       Dział RPG:

   •   System RPG Mythai Starter
   •   System RPG Mythai:
        •  Rozdziały:
               •   1 - Wprowadzenie
               •   2 - Dla niecierpliwych
               •   3 - Gra
               •   4 - Bohater
               •   5 - Walka
               •   6 - Magia
               •   7 - Księga Wiedzy
        •  Dodatki:
               •   A - Przedmioty
               •   B - Postacie i potwory
               •   C - Prowadzenie sesji
               •   D - Słowniczek
   •   Świat Mythai
   •   Pomoce
   •   Przygody
   •   Download podręczników RPG
   •   Humor
   •   Publikuj »
  
Strona główna | Mapa serwisu | Wersja tekstowa | O stronie | Podziękowania
Sponsoruj mythai.info | Informacje o prawach autorskich | Kontakt

© 2004 - 2016 Mariusz Moryl

Ten serwis wykorzystuje pliki cookie w celu ułatwienia identyfikacji użytkownika.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
 
zamknij
Masz nowych listów.